Jump to content

Kan man ta ut låtar ur mp3-spelaren?

eXotic
 Share

Recommended Posts

Om inget annat funkar kan du alltid köra en fuling och rippa låtarna till datorn genom hörlursuttaget. :mf_doof:

3.5 mm kontakt med 2*hane :cry:

Det går ju och borde bli någorlunda bra kavlite..

Men sen om du orkar köpa det bara för några låtar vet jag inte...

OT:

Saken är den att jag tror inte det går att konvertera om låtarna från din MP3. Som det stod i texten så behöver programmet en speciell nyckel för att koda av låtarna. Jag tror den nycklen bygger på någon siffra i din gammla dator. Är du med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inget annat funkar kan du alltid köra en fuling och rippa låtarna till datorn genom hörlursuttaget. :mf_doof:

Tell me how!

3.5 mm kontakt med 2*hane :cry:

Det går ju och borde bli någorlunda bra kavlite..

Men sen om du orkar köpa det bara för några låtar vet jag inte...

Tell me how! Vad är en 3.5mm kontakt med 2*hane? Jag har en AUX-kontakt som går från datorn till mitt högtalarsystem. Jag tror att det är en sådan kontakt. För försäljaren babblade något om likadan. (Om det var hane eller inte minns jag dock inte.)

OT:

Saken är den att jag tror inte det går att konvertera om låtarna från din MP3. Som det stod i texten så behöver programmet en speciell nyckel för att koda av låtarna. Jag tror den nycklen bygger på någon siffra i din gammla dator. Är du med?

Jag tror jag förstår, synd som fan att det ska vara så på min mp3-spelare bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:unsure:

Tell me how! Vad är en 3.5mm kontakt med 2*hane? Jag har en AUX-kontakt som går från datorn till mitt högtalarsystem. Jag tror att det är en sådan kontakt. För försäljaren babblade något om likadan. (Om det var hane eller inte minns jag dock inte.

En 3.5mm kontakt med 2*hane är en kabel med hanar i båda ändarna. Tänk dig dina hör lurar, den del du kopplar till datorn är en hane. Alltså 2 st hanar på en kabel. :naughty:

Då kopplar du då kabeln mellan din Mp3 och dit mic uttag på datorn (eller någon annan sound-in) och så spelar du in med nåt program som te.x ljudinspelaren till Windows eller ett program som jag använder för att få .Mp3 format och inte .wav formatMp3 My Mp3. Sedan play på Mp3:n och record på datorn och det spelas in.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:unsure:

En 3.5mm kontakt med 2*hane är en kabel med hanar i båda ändarna. Tänk dig dina hör lurar, den del du kopplar till datorn är en hane. Alltså 2 st hanar på en kabel. :naughty:

Då kopplar du då kabeln mellan din Mp3 och dit mic uttag på datorn (eller någon annan sound-in) och så spelar du in med nåt program som te.x ljudinspelaren till Windows eller ett program som jag använder för att få .Mp3 format och inte .wav formatMp3 My Mp3. Sedan play på Mp3:n och record på datorn och det spelas in.

Det är ju en sådan sladd som en AUX-sladd är. Den kopplar jag ibland mellan MP3-spelaren och högtalarsystemet. Då blir det som från mp3-spelaren till hörlurar fast från mp3-spelare till högtalarsystemet. Det måste ju vara samma sladd vi pratar om?

I alla fall så ska jag testa det där när jag kommer hem. Skriver då om det lyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor