eXotic Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Hejsan, jag har en halvgammal mp3 som jag har en hel del gamla klassiker på som jag gärna vill ha. Låtarna i fråga är inga kända låtar så det är inte bara att ge sig ut på uTorrent-vischan och pumpa hem skiten som en tok. Utan det är svår musik att få tag på. Så jag tänkte: "Varför leta arslet av sig för att hitta låtarna när jag har dem i min mp3-spelare?" Det var ju en jävligt bra idé, förutom att när jag kopplar in mp3-spelaren i USB:n så finns det inga låtfiler där, bara en massa konstiga filer. Jag minns att programmet som överförde låtar till mp3-spelaren konverterade låtarna till filer som tydligen bara mp3-spelaren kan läsa. Så jag under rätt och slätt, kan man kopiera ut låtarna ur den modellen jag har? Om man kan, hur går man tillväga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Först bör du ta reda på vilket filformat de är konverterade till. När du har gjort det är det bara att knappa in "filformat converter" på Google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Ok, så det är inte så att du öppnar WMP när du kopplat in skrället, klickar på "Kopiera till CD eller enhet" och där får upp en lista på dina låtar du har på MP3n? Så funkade det med min gamla SanDisc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Hur för du över filerna till dator? Om du använder SonicStage så kan du före över dom tebax till datorn. MEN dom är än i .acc format, men det är ju bara att convertera om. Har nämnligen NW-A805.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Hur för du över filerna till dator? Om du använder SonicStage så kan du före över dom tebax till datorn. MEN dom är än i .acc format, men det är ju bara att convertera om. Har nämnligen NW-A805.. Ojdå, när jag senast använde programmet, för cirka tre år sedan så måste jag varit allt för dålig för att lägga märke till den knappen. Har letat upp skivan (Fan vilken tid det tog) och har precis installerat. Ska starta upp och kolla om jag kan föra över till datorn nu. När jag försöker föra över från mp3-spelaren till library så kommer det upp en ruta som säger. --------------------------- SonicStage --------------------------- The selected tracks originated from another computer. Cannot transfer the selected tracks. --------------------------- OK --------------------------- WHAT TO DO? WHAT TO DOOOOOOO? Redigerad 11 april, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Kan du skicka en printscreen från mp3n? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Kan du skicka en printscreen från mp3n? Ifrån "den här datorn" menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Ifrån "den här datorn" menar du? Ja. Alltså i den mappen där filerna ligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Ja. Alltså i den mappen där filerna ligger. Här är rotmappen: Mappen MP3 är tom. Såhär ser HIFI ut: Från toppen och dit ner är det bara en massa sådana .MSA-filer, kan det vara låtarna? Såhär ser CONTROL ut: PACKAGES-mappen är tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Här är rotmappen: Mappen MP3 är tom. Såhär ser HIFI ut: Från toppen och dit ner är det bara en massa sådana .MSA-filer, kan det vara låtarna? Såhär ser CONTROL ut: PACKAGES-mappen är tom. .MSA är dina låtar. Hur du ska få dom till mp3 har jag ingen aning om. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) .MSA är dina låtar. Hur du ska få dom till mp3 har jag ingen aning om. Tyvärr. Hittade en msa-converter. Söker igenom filen så det inte är virus i den då hemsidan såg ganska mystisk ut. Edit: Det var inte alls en converter, om det var det så förstår jag mig inte alls på den. Det finns ingen som kan hitta en åt mig? Jag har letat som en galning. Redigerad 11 april, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Verkar som att det kommer att vara omöjligt att fixa in låtarna in till din datorn.. Klick By adopting the encryption of contents and the authentication of a MagicGate compliant Memory Stick and its device, to mutually validate that they are a music copyright- protecting semiconductor media and device, it becomes possible to playback or move music contents only by an authenticated Memory Stick and device to avoid illegal playback or copying Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Verkar som att det kommer att vara omöjligt att fixa in låtarna in till din datorn.. Klick Helvete då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Du har inga dolda filer i MP3-mappen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Du har inga dolda filer i MP3-mappen då? Inga som är av något speciellt intresse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Har du defragmenterat datorn på senaste tiden? Kan ju vara så att den raderade dina MP3-filer av misstag? .MSA filerna kanske bara markerar att det legat filer där förut? Som någon sorts rester Redigerad 11 april, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Har du defragmenterat datorn på senaste tiden? Kan ju vara så att den raderade dina MP3-filer av misstag? .MSA filerna kanske bara markerar att det legat filer där förut? Som någon sorts rester Låtarna är från en helt annan dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Låtarna är från en helt annan dator. Kanske det går att koppla in MP3'n i med en extern hårddisk och på det viset få låtarna från MP3'n över till den? Sen är det bara att ta låtarna som du nu har på den externa hårddisken och föra över dem till din dator? Sorry om det låter för jävligt. Är inte bra på datorer men jag gillar att hjälpa folk ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Kanske det går att koppla in MP3'n i med en extern hårddisk och på det viset få låtarna från MP3'n över till den? Sen är det bara att ta låtarna som du nu har på den externa hårddisken och föra över dem till din dator? Sorry om det låter för jävligt. Är inte bra på datorer men jag gillar att hjälpa folk ändå. Det är ju inte det som är problemet, problemet är ju att Sonicstage konverterade alla låtar till .msa och jag hittar inget program som kan konvertera från msa till mp3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Antar att du frågat runt på andra forum också? Ta det lugnt . För eller senare hittar du rätt program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts