burken12 Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Jag tror att det kommer att finnas på marknaden 29 April. Men om EA tar över Take-two så har de ett ekonomiskt intresse och kommer troligtvis att fördröja släppet", säger Patcher. GTA IV beräknas då skjutas fram ungefär 2 månader. Varför vill man fördröja en release? Mycket beror på att aktierna ofta stiger i ett företag när ett populärt spel blir fördröjt, och omtalat. Först har man en "spelhype" och väntan till det nya datumet blir spännande. Man får alltså samma effekt av väntan på spelet två gånger. Företag sätter ofta ett tidigt datum på ett spel eller produkt, för att frivilligt fördröja släppet. Som sagt så blir Take-Two förmodligen inte uppköpta då man har tillsatt resurser för att kringgå en så kallad take over, men man vet aldrig. Källa:Gtanytt.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Jag tror att det kommer att finnas på marknaden 29 April. Men om EA tar över Take-two så har de ett ekonomiskt intresse och kommer troligtvis att fördröja släppet", säger Patcher. GTA IV beräknas då skjutas fram ungefär 2 månader. Varför vill man fördröja en release? Mycket beror på att aktierna ofta stiger i ett företag när ett populärt spel blir fördröjt, och omtalat. Först har man en "spelhype" och väntan till det nya datumet blir spännande. Man får alltså samma effekt av väntan på spelet två gånger. Företag sätter ofta ett tidigt datum på ett spel eller produkt, för att frivilligt fördröja släppet. Som sagt så blir Take-Two förmodligen inte uppköpta då man har tillsatt resurser för att kringgå en så kallad take over, men man vet aldrig. Källa:Gtanytt.se Oj oj oj de var inte bra. Inget GTA IV fören sommaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med. Tänk på att det tar ett tag att konvertera spelet till alla format. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Jag tror inte att det kommer bli försenat, men man vet ju aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Tänk på att det tar ett tag att konvertera spelet till alla format. Men om spelet redan finns på lagret hos leverantörerna borde det inte vara färdig konverterat då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Men om spelet redan finns på lagret hos leverantörerna borde det inte vara färdig konverterat då? Inte för EA. Tänk på att det i så fall måste släppas till PC, PS2, gamla Xbox, Wii, Gamecube, DS, PSP, GBA, Gameboy Color, Gameboy, Nintendo 64, SNES, NES, Atari2600, MAME.... Annars lever ju inte EA upp till sin standard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Inte för EA. Tänk på att det i så fall måste släppas till PC, PS2, gamla Xbox, Wii, Gamecube, DS, PSP, GBA, Gameboy Color, Gameboy, Nintendo 64, SNES, NES, Atari2600, MAME.... Annars lever ju inte EA upp till sin standard Precis vad jag syftade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban380 Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Skaffade mitt xbox elite för att få köra gta IV, men dem har fan försenat det med ett år så mitt xbox bara står där.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Skaffade mitt xbox elite för att få köra gta IV, men dem har fan försenat det med ett år så mitt xbox bara står där.... Det vore kul om alla som har bokat GTA IV, avbokar det just för att EA köpte upp dem. Så att det är typ, 2-3 pers som köper det i hela världen. Nejmen... Det blir förbannat tragiskt om detta händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Det var synd(om det blir försenat). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Fan heller att det ska bli försenat! Då blir jag mycket arg! Visst skulle spelet bli jävligt hypat om man sköt fram det, men folk skulle börja hata Rockstar som torterar oss så här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban380 Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Det vore kul om alla som har bokat GTA IV, avbokar det just för att EA köpte upp dem. Så att det är typ, 2-3 pers som köper det i hela världen. Nejmen... Det blir förbannat tragiskt om detta händer. A fuck ea Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Men varför skulle EA skjuta upp releasen? De vill ju, precis som alla andra (till och mer mer än andra) tjäna snabba cash. De har ju än så länge försörjt sig med hjälp av skitspel. Om de nu skulle köpa upp Take-2 (den dagen den sorgen) så har de helt plötsligt ett riktigt hypat superspel i sina händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 (redigerad) Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med. För det första kan de fortsätta hypa spelet "som bara den" fram till jul, en uppskjutning skulle knappast minska hypen - tvärtom. För det andra är faktumet att spelet har försenats en gång inget hinder för att det inte skulla kunna försenas en tredje gång. För det tredje har spelet knappast skickats till leverantörerna eftersom spelet inte ens har gått guld än. Skadeglad som jag är skulle min uteblivna glädje från att få spela IV lindras av tanken på alla förtvivlade och besvikna gaymers världen över. Hehe! http://img.flashback.info/images/smilies2/grin.gif Men varför skulle EA skjuta upp releasen? De vill ju, precis som alla andra (till och mer mer än andra) tjäna snabba cash. De har ju än så länge försörjt sig med hjälp av skitspel. Om de nu skulle köpa upp Take-2 (den dagen den sorgen) så har de helt plötsligt ett riktigt hypat superspel i sina händer. Du får 100 kr idag eller 1000 kr i december. Vad väljer du? Redigerad 8 april, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 För det tredje har spelet knappast skickats till leverantörerna eftersom spelet inte ens har gått guld än. Ring själv och fråga t ex ElGiganten så får du själv höra att de har spelet på sitt lager. Samma med Spelbutiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Personligen tror jag inte att EA alls kommer att köpa upp T2, men om det skulle bli så, och oberoende om spelet försenas eller ej, så kommer då jag absolut att bojkotta både EA, Rockstar och GTA i framtiden, var så säkra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Kommer jag kunna spela GTA IV på min Commodore 64? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 (redigerad) Kommer jag kunna spela GTA IV på min Commodore 64? Klart du kommer, duh! Förresten, Take-Two kommer väl ändå aldrig att bli uppköpta av EA, iaf inte innan en stoooor kassako släpps. Redigerad 9 april, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 (redigerad) *Raderat* Redigerad 10 april, 2008 av Master_812 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts