luddee Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Jag har ett problem med min dator, eller snarare tangentbordet. Det är så att jag inte kan trycka in fler än TVÅ tangenter samtidigt. Det är som någon sorts spärr. Jag har kollat alla tangentbordsinställningar som jag hittat, även "tröga tangenter", och ingen lösning funnen. Så börjar undra om man måste ladda ner ett program eller liknande? Detta är ett stort problem när man spelar spel, och måste använda flera tangenter samtidigt. T.ex., om man ska Boosta, Svänga och Bromsa samtidigt i ett bilspel, reagerar den bara på två av kommandorna... aa ni förstår nog! Jättetacksam för hjälp, och den som hittar lösningen får en KAKA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Jag har ett problem med min dator, eller snarare tangentbordet. Det är så att jag inte kan trycka in fler än TVÅ tangenter samtidigt. Det är som någon sorts spärr. Jag har kollat alla tangentbordsinställningar som jag hittat, även "tröga tangenter", och ingen lösning funnen. Så börjar undra om man måste ladda ner ett program eller liknande? Detta är ett stort problem när man spelar spel, och måste använda flera tangenter samtidigt. T.ex., om man ska Boosta, Svänga och Bromsa samtidigt i ett bilspel, reagerar den bara på två av kommandorna... aa ni förstår nog! Jättetacksam för hjälp, och den som hittar lösningen får en KAKA Frågar samma sak, Skit irriterande så jag hoppas vi får en lösning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Många budgettangentbord har en sådan spärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 (redigerad) Många budgettangentbord har en sådan spärr. Vadå budget mitt är bara från 1997 Redigerad 2 april, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Jag har ett problem med min dator, eller snarare tangentbordet. Det är så att jag inte kan trycka in fler än TVÅ tangenter samtidigt. Det är som någon sorts spärr. Jag har kollat alla tangentbordsinställningar som jag hittat, även "tröga tangenter", och ingen lösning funnen. Så börjar undra om man måste ladda ner ett program eller liknande? Detta är ett stort problem när man spelar spel, och måste använda flera tangenter samtidigt. T.ex., om man ska Boosta, Svänga och Bromsa samtidigt i ett bilspel, reagerar den bara på två av kommandorna... aa ni förstår nog! Jättetacksam för hjälp, och den som hittar lösningen får en KAKA Så är det för mig också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Vadå budget mitt är bara från 1997 Byt tangentbord!!!!1ettone!!11ett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Hur funkar egentligen Ctrl+Alt+Delte om man bara kan trycka ner två tangenter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Hur funkar egentligen Ctrl+Alt+Delte om man bara kan trycka ner två tangenter? En ganska självklar sak men nu menar vi som typ Pil vänster, pil Fram och sedan en eller två andra knappar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 (redigerad) Finns det något sätt att göra så att det går att trycka in F-tangenterna 3st samtidigt? Vissa fungerar med vissa inte, t.ex F2, F3 och F4 funkar samtidigt, men inte F1, F2, F3. (Tänker mest på när man lirar GH3) Redigerad 2 april, 2008 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Jag har fått höra att detta beror på att man inte har ett USB-tangentbord.. Men vad vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Det är en begränsning i tangentbordet som orsakar problemet. Det har ingenting med mjukvara att göra. Mycket vanligt problem med billiga och/eller trådlösa tangentbord. Nånting som brukar kunna hjälpa är att experimentera och använda tangenter placerade långt i från varandra. Och att istället för F-tangenterna exempelvis pröva använda 1,2,3 och 4 i Frets on Fire. Annars är det bara att försöka leta upp ett nytt tangentbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2008 Detta hände mig alldeles nyss, också! Helt plötsligt kan jag inte trycka in mer än två tangenter samtidigt, även om det funkade prima tidigare idag. Kan en systemåterställning på ett dygn hjälpa, tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts