MiRRe Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Satt och funderade på värmen i min Laptop, köpte den i slutet av förra sommaren en HP dv600, en väldigt bra laptop som klarar det mesta. Men nu har jag kännt att det blir rätt varm undertill, den står på ett datorbord av trä så den står inte på något tyg etc. Kanske är det jag som är som jag brukar, hittar saker att oroa mig för, men finns det ändå något sätt att kanske sänka värmen eller är det skadligt? Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Satt och funderade på värmen i min Laptop, köpte den i slutet av förra sommaren en HP dv600, en väldigt bra laptop som klarar det mesta. Men nu har jag kännt att det blir rätt varm undertill, den står på ett datorbord av trä så den står inte på något tyg etc. Kanske är det jag som är som jag brukar, hittar saker att oroa mig för, men finns det ändå något sätt att kanske sänka värmen eller är det skadligt? Tacksam för svar Kan knappast vara skadligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Kan knappast vara skadligt. Tänkte det också, men man har ju hört och läst om saker som hänt med datorn för att den varit just för varm, det kanske var extremvärme det vet jag iofs inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Ibland har min dator blivit så varm så man inte har kunnat hålla handen mot undersidan.. inget har hänt än dock (4 år) Vill du sänka kan du ju köpa ett ställ som du.. ställer laptopen på.. med fläktar under.. men de tar ju väck dens mobilitet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Ibland har min dator blivit så varm så man inte har kunnat hålla handen mot undersidan.. inget har hänt än dock (4 år) Vill du sänka kan du ju köpa ett ställ som du.. ställer laptopen på.. med fläktar under.. men de tar ju väck dens mobilitet Jag googlade och såg att man kunde köpa sånt ställ, får se, eftersom du säger att din varit så varm och att det inte hänt något så tror jag att jag låter det vara Tack ändå iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Alla bärbara har kass kylning så det är knappast ovanligt. Har själv samma problem med min hp dv9296. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Städa fläktarna från damm, det brukar hjälpa väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Städa fläktarna från damm, det brukar hjälpa väldigt bra. ... och eftersom att han är väldigt rädd om sin dator (i det långa loppet) så bör han inte göra det med en dammsugare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Hon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 ... och eftersom att han är väldigt rädd om sin dator (i det långa loppet) så bör han inte göra det med en dammsugare. Precis. Min rekomendation är att han (om möjligt) skruvar bort locket som täcker fläktarna och kylflänsarna och pillar/blåser bort dammet. På min laptop var det som en tät filt jag rensade bort så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Ta en högtrycksblås å blås bort allt damm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 LUFT PÅ BURK ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Det jobbiga i en laptop är ju att man mer eller mindre packar in dammet i datorn om man kör tryckluft eller så, att pilla bort det med en plastpincett låter bättre i mina öron. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 nja, att packa damm med högtryck kan jag inte se någonstanns... Skulle dock inte blåsa min dator så, låter inte så smart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Kommer skippa idén att dammsuga Men ska se om det finns damm som jag kan pilla bort, ska kanske köpa en sån där som höjer den lite så att det kommer in luft undertill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 (redigerad) På min dator är det bara batteriet som blir varmt. Överallt på undersidan är den ganska sval men där batteriet sitter är det otroligt varmt. Även transformatorn är varm. Ingenting jag är oroad över dock, slutar den att fungera så köper jag en ny bara. Redigerad 29 mars, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 sluter den att fungera så köper jag en ny bara. Visst, har man gott om det så kan man ju resonera så Själv hade man inte haft råd att ens säga så haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2008 Visst, har man gott om det så kan man ju resonera så Själv hade man inte haft råd att ens säga så haha Helvete vad jag stavade illa! *Rättar till* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts