Rixxz Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Då jag själv börjat leka runt med detta tyckte jag det var nödvändigt med en tråd. "Source SDK... Vadfan är det? " Source SDK är ett program som följer med source spel (Half-life2, Counter-strike source etc.) "Vad kan man göra med det då?" Man kan göra moddar, göra egna modeller, göra egna banor etc etc. Så om du gjort ett projekt, dela gärna med dig av det här. En bra tutorial sida för er som vill lära er: http://halfwit-2.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Gjorde CSS maps i SDK förut, men ledsnade rätt snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Hmm det har jag ett svagt minne att jag försökte mig på en gång.. något var det iaf.. sjukt längesen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 26 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Gjorde CSS maps i SDK förut, men ledsnade rätt snabbt. Du måste försöka göra någor riktigt jävla svårt.. Jag skulle rekommendera att göra Single-player maps till HL2. Jag håller t.ex. på med en Single player Survival horror thingy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Ehm, Använder man Source SDK när man gör moddar till HL2 ochså? Då finns ju ex-antal roliga; Dystopia V1, Goldeneye Source, Insurgency: Modern Infantry Combat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 26 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Ehm, Använder man Source SDK när man gör moddar till HL2 ochså? Då finns ju ex-antal roliga; Dystopia V1, Goldeneye Source, Insurgency: Modern Infantry Combat. Jupp. Garry newman har t.ex använt sig av SDK när han gjort GMod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Tycker inte om att mappa till Sourcemotorn då folk förväntar sig att ens banor ska vara i stil med banor som Bigdog gjort. Vilket är ganska.. omöjligt. Så jag föredrar gamla hederliga Goldsourcemotorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 27 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 Tycker inte om att mappa till Sourcemotorn då folk förväntar sig att ens banor ska vara i stil med banor som Bigdog gjort. Vilket är ganska.. omöjligt. Så jag föredrar gamla hederliga Goldsourcemotorn. .. Vem fan är Bigdog??? Nåväl, finns det någon slags SDK till Goldsrc ochså?? Trodde bara det var till Source? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 27 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 .. Vem fan är Bigdog??? Nåväl, finns det någon slags SDK till Goldsrc ochså?? Trodde bara det var till Source? En medlem på FPSbanana tror jag. Gör antagligen bra maps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 27 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 En medlem på FPSbanana tror jag. Gör antagligen bra maps. Jaja, men då gör han ju bara GMod maps. (?) Jag gör ju Half-life 2 maps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 Jaja, men då gör han ju bara GMod maps. (?) Jag gör ju Half-life 2 maps. FPSBanana är inte bara för GMOD utan för alla sorters Valve spel! CSS, CS, HL1, HL2 you name it och det finns saker där att ladda ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 27 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 FPSBanana är inte bara för GMOD utan för alla sorters Valve spel! CSS, CS, HL1, HL2 you name it och det finns saker där att ladda ner. FPSbanana. Heh. Jag tänkte på Taco & banana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts