DizzY Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Tja, som ni läser på titlen så ska jag köpa ny Mick, inspelningsmick då! och detta ska göras för den förra jag hade trillade mystiskt ner från en hylla och gick därför sönder nu har jag pengar till ny, men vill gärna ha lite hjälp om det finns? micken jag tidigare hade va rätt bra, kommer inte på namnet för tillfället för jag e ej hemma just nu... men jag lägger ut högst 1500 på den nya.. och vad jag har i tankarna är en ADK A-51e e denna bra tro??? http://www.pricerunner.se/f/176/Mikrofoner...mp;ref=redirect tacksam för råd:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 Ska du ha den för sång eller för att micka gitarrförstärkare? Har du ljudkort med fantommatning eller har du bara vanligt datorljudkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 26 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 (redigerad) Ska du ha den för sång eller för att micka gitarrförstärkare? Har du ljudkort med fantommatning eller har du bara vanligt datorljudkort? har den för sång, eller ja rap ju, men det klassas som sång väl? aja, och ljudkortet har jag ingen aning om faktiskt, men fått ett nytt som jag inte haft tid att sätta in än, och ja vet inte ens om de passar i min dator, fick det innan resan, så inte hunnit se efter.. den förra micken funka perfekt iaf och den koppla jag bara direkt in i datorn, utan något mellan... och denna ska iaf vara bättre så de borde väl funka bättre om ingen annat...? om du vill höra kvaliten jag fick med förra micken så gå in på www.rookie.se/DizzY så lyssna på låten "in my shoes" för det är senaste jag gjort, och den jag fick bäst kvalite på, för jag precis börjat fatta allt Redigerad 26 mars, 2008 av DizzY Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2008 (redigerad) om du vill höra kvaliten jag fick med förra micken så gå in på www.rookie.se/DizzY så lyssna på låten "in my shoes" för det är senaste jag gjort, och den jag fick bäst kvalite på, för jag precis börjat fatta allt Länken funkar inte . edit: de va inget Redigerad 26 mars, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 27 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 Länken funkar inte . edit: de va inget Haha, upptäckte "tux" att jag inte länkat utan att jag bara skrev sidan? vet inte varför men när jag ska länka här så går det aldrig, blir alltid fel bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2008 Har du vanligt ljudkort så kvittar det egentligen, ta bara valfri kondensatormick. Det kommer låta lika dåligt ändå. Shure SM58 har jag för mig är ganska populär som sångmick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Hej igen, Har köpt denna mick nu.(som nämns i första posten) hittade den relativt billigt men nackdelen fann jag när den levererades ju, ingen sladd ingick! Men lycklig som jag blev när jag såg att min sladd till gamla micken passade så tänkte jag att det borde funka ju, Meeen jag får fan ta mig inte igång micken??? Nåååågon som vet om denna kräver speciel sladd??? micken är en ADK a-51.. tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Hej igen, Har köpt denna mick nu.(som nämns i första posten) hittade den relativt billigt men nackdelen fann jag när den levererades ju, ingen sladd ingick! Men lycklig som jag blev när jag såg att min sladd till gamla micken passade så tänkte jag att det borde funka ju, Meeen jag får fan ta mig inte igång micken??? Nåååågon som vet om denna kräver speciel sladd??? micken är en ADK a-51.. tacksam för hjälp Micken kräver 48V ström vilket den bara får om du köper extern mickpreamp eller ett ljudkort med inbyggd preamp. *edit* Kolla så att preampen/ljudkortet du i så fall köper verkligen har stöd för 48V fantommatning. Redigerad 11 april, 2008 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts