tomaten Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Tjena Tjena! Ja jag undrar bara vad ni tyckte om årets melodifestival, vann rät låt, vilken låt var bäst respektive sämst. De e bara o sätta igång o säga era svar. Själv så tyckte jag att Nordman var bäst Och vem kommer ihåg årets underhållning Björn Gustafsson så jävla bra han var:) Aja, de e bara att sätta igång och svara Tills dess ha bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 All kärlek åt Nordman, men i år var han inte så bra Tycker inte det fanns någon låt med större chanser, möjligtvis Sannas. Alla låtar var som vanligt ganska "meh"-klassiga, hela grejen känns uttjatad och grå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Ingen mår så bra som jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Ingen mår så bra som jag Du och alla fjortisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Du och alla fjortisar. Åh, trött på allt tjat förknippat med fjortisar, orkar bara inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Det var riktigt dåligt i år. Alla låtar i finalen utom Sjögrens, och dom här fjortis-sakerna var väl Okej. Men förutom dom var alla andra som var med skit. Det brukar vara skit alla år, men i år var det värsta jag varit med om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Kasst. Alltid varit kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Kasst. Alltid varit kasst. Vadå alltid varit kasst? Jag säger bara 1968, Claes-Göran Hederström med Det börjar verka kärlek banne mig! Äkta schlager. --- Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha. I hope so! Det skulle vara lika kul att se som då Carola inte gick vidare till Globen. Så rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Skiljer mig från alla här, tyckte om vinnarlåten Hero med Charlotte Perelli, tycker inte att Björn gustavsson hade där o göra.. that's my opinion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 ...tyckte om vinnarlåten Hero med Charlotte Perelli... Den var ju inte dålig, men den är så.. mainstream. Hon gör bara sådana låtar. ...tycker inte att Björn gustavsson hade där o göra... Anledningen till att jag såg på festivalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Den var ju inte dålig, men den är så.. mainstream. Hon gör bara sådana låtar. Anledningen till att jag såg på festivalen. Ja jag gillar ju inte henne in general, men denna var bra tyckte jag.. Ja bland vännerna så är man den ända som inte gillar han =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Skiljer mig från alla här, tyckte om vinnarlåten Hero med Charlotte Perelli, tycker inte att Björn gustavsson hade där o göra.. that's my opinion. Jag störde mig ganska hårt på att juryn gav så många 12:or till henne, gillar inte när dem kör så hårt på en artist. De enda som vågade sticka ut var Norrköpingsjuryn som gav henne en fyra. Gillade bättre Nielsens låt, men visst Charlottes låt kan säkert ha chans i ESC. Men den är inte min smak. Nu ska jag gå och äta laxkotlett, hej svejs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Den var ju inte dålig, men den är så.. mainstream. Hon gör bara sådana låtar. Anledningen till att jag såg på festivalen. Du tror inte det är bra att vara mainstream i Melodifestivalen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Du tror inte det är bra att vara mainstream i Melodifestivalen? Jovisst, det är det säkert. Hade varit riktigt roligt om någon helt annan typ (Nordman, dom där rödklädda) hade vunnit. De rödklädda hade säkerligen slagit mycket bättre under ESC än Perelli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Musiken vill jag inte yttra mig om, men jag tyckte inte heller att Björn Gustavsson var rolig. Det var så simpel humor... bara självklara saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 (redigerad) En annan grej. När ni säger att en låt är dålig, och att en annan är bra. När ni säger att någonting är bra, menar ni då bra som i att ni faktiskt uppskattar låten som man gör med annan, riktig, bra musik, eller menar ni att det är en bra melodifestivallåt? För om man väljer att bedöma alla melodifestivallåtar efter en annan standard, en melodifestivalstandard, så måste ju den bästa låten vara den som flest gillar, eftersom det är det allting går ut på, och då är vi tillbaka på spåret att mainstream är bra? Kort sagt: Hur tänker ni, människor? Jazz: Björn Gustafsson är inte rolig. Redigerad 25 mars, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Vadå alltid varit kasst? Jag säger bara 1968, Claes-Göran Hederström med Det börjar verka kärlek banne mig! Äkta schlager. --- Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha. Ärligt talat tror jag det kommer att gå så. Låten sticker helt enkelt inte ut samtidigt som den är allt för konventionell - den där irländska kalkonen och balt-sjörövarna kommer däremot att håva in röster. Personligen tycker jag att låten är ganska dålig - riktigt billig och intetsägande aerobicmusik imo. De andra låtarna kan jag inte kommentera eftersom jag bara har hört vinnarbidraget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 Ska inte spy galla i den här tråden som jag gjort de andra åren, men jag vill påpeka att jag fortfarande avskyr, Canskråla, Kikki Danileson, Perelli, Anna book mfl.. Sådana borde inte ens få ställa upp, låt "nya" artister vinna istället. Hade gärna sett BWO som vinnare. Hoppas, hoppas att Perelli inte lyckas kvala in till den internationella festivalen. Lettlands bidrag är roligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2008 De rödklädda hade säkerligen slagit mycket bättre under ESC än Perelli. Eftersom att Perelli och hennes låt är så ursliskigt schlager det kan bli så tror jag säkerligen att den går hem bättre i schlagertantsstugorna. ESC är så otroligt linjärt - samma sorts låtar varje år - förutom då Finland och Lordi vann dårå, men de och deras låt var enligt mig snarare än sämre än den traditionella schlagern. Och då krävs det rätt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts