Jacker Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 (redigerad) Jag fick min HDMI - DVI-D- kabel idag, som jag tänker använda till för att spela PS3 på min datorskärm i HD. Men nu när jag kopplat in den och gjort klart förblir bara min datorskärm svart. Jag har valt DVI-D som input och allt. Har det med PS3ans nuvarande inställningar att göra? För just nu är den inställd på HDMI som bildutgång, RCA som ljudutgång och 16:9 som bildformat. Ska gå ned och se om andra inställningar hjälper, men kom gärna med hjälp under tiden! Redigerad 20 mars, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 Datorskärmar är vanligtvis (alltid?) 4:3 eller 16:10, du vet väl själv om du har widescreen eller inte. Prova ändra det. VGA som ljudutgång? VGA överför bara analog bild. Ja, sen kan jag ju påpeka att PS3 inte har någon VGA-anslutning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 RCA tänker du väl förmodligen på. Btw, har du bytt och bekräftat bytet av bildoutput på PS3an? Gör man inte det inom 30 sekunder kommer den återgå till tidigare inställning, som jag antar var AV Multi Out? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 Sökte lite och fann detta. http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_unsure.png' alt=':unsure:'> Såklart... Måste man köpa en HD fury för att komma runt det? Men, men, jag ska gå ned och ändra PS3ans inställningar (blev inte av igår natt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 (redigerad) Vilken Skärm har du? De flesta skärmar i HD brukar nämligen ha stöd för HDCP. Redigerad 21 mars, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Vilken Skärm har du? De flesta skärmar i HD brukar nämligen ha stöd för HDCP. Jag har en HP L1940 Flat Panel 19". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 24 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2008 OK. Synd att den inte hade något stöd för HDCP . Själv kör jag med Denna och kopplar till ps3 med denna Ljudet tar jag via AV-kabel(vit&röd)>Den här>Den här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts