StellHell Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Vad folk inte verkar ha insett än är att Vista är för nytt för att dom stora massorna ska vilja ha det. Minns folk när XP kom. Folk satt på 98 och ME, allt var så bra så bra. Några skaffade XP, men fick skällsord för XP var ett uruselt OS som ingen någonsin skulle byta till. Det var så buggigt och whatnot enligt folk. Nu sitter 99% av Windowsanvändarna med XP. Ge vista 1-2 år och alla kommer sitta med Vista och hacka på folk som fortfarande har XP, precis som XP användarna hackade på 98/ME användarna i slutändan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Vad folk inte verkar ha insett än är att Vista är för nytt för att dom stora massorna ska vilja ha det. Minns folk när XP kom. Folk satt på 98 och ME, allt var så bra så bra. Några skaffade XP, men fick skällsord för XP var ett uruselt OS som ingen någonsin skulle byta till. Det var så buggigt och whatnot enligt folk. Nu sitter 99% av Windowsanvändarna med XP. Ge vista 1-2 år och alla kommer sitta med Vista och hacka på folk som fortfarande har XP, precis som XP användarna hackade på 98/ME användarna i slutändan. De flesta gick glädligen över från ME till XP på den tiden. Vista är erkänt dåligt. Dagens svar på ME, Microsoft skulle inte annonsera Windows 7 år 2010 om de själva inte var medvetna om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Tror nog att ni kommer att bli tvungna till att byta till vista till slut, ett exempel på att det kan hända är Halo 2, som bara släpptes till Vista (Har jag för mig?) Har inte haft några problem med Vista, funkar fin-fint med alla mina spel. (Inkl. Red Alert från 1996.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Tror nog att ni kommer att bli tvungna till att byta till vista till slut, ett exempel på att det kan hända är Halo 2, som bara släpptes till Vista (Har jag för mig?) Har inte haft några problem med Vista, funkar fin-fint med alla mina spel. (Inkl. Red Alert från 1996.) Jag har alldrig förstått varför dom släppte det till endast Vista? Var det ett av M$ trick för att locka köpare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Jag har alldrig förstått varför dom släppte det till endast Vista? Var det ett av M$ trick för att locka köpare? Microsoft har ju gjort spelet. Inte direkt förvånande tycker jag, fast nu är det ju tur att det är ett jättedåligt spel. Men Microsoft har ju visat att de kan sticka lite pengar under bordet gällande Crysis och dess begränsade XP-läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Microsoft har ju gjort spelet. Inte direkt förvånande tycker jag, fast nu är det ju tur att det är ett jättedåligt spel. Men Microsoft har ju visat att de kan sticka lite pengar under bordet gällande Crysis och dess begränsade XP-läge. Var det inte något liknande med Far Cry också? Folk påstod att spelet var så mycket snyggare med DirectX 9 i jämförelse med 8. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Visst har Microsoft beslutat ett datum när man slutar sälja XP dessutom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Var det inte något liknande med Far Cry också? Folk påstod att spelet var så mycket snyggare med DirectX 9 i jämförelse med 8. Nu är visserligen skillnaden ganska stor mellan DX8 och DX9. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Nu är visserligen skillnaden ganska stor mellan DX8 och DX9. Joo, men det gjordes ju tester som visade att spelet inte alls blev så mycket snyggare som folk antydde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Var det inte något liknande med Far Cry också? Folk påstod att spelet var så mycket snyggare med DirectX 9 i jämförelse med 8. Utan att ha någon direkt kunskap inom ämnet så gissar jag på att DX8 faktiskt var rent tekniskt begränsat för att komma upp i DX9-Far Cry. I Crysis fall så handlar det om nästan osynliga detaljer mellan DX9 (upplåst) och DX10, i dagsläget kan inte DX10 "utnyttjas". Far Cry släpptes ju också 2 år efter att DX9 hade kommit så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 (redigerad) Joo, men det gjordes ju tester som visade att spelet inte alls blev så mycket snyggare som folk antydde. Mkay. DX9 var ju visserligen i ganska tidigt stadie då så det har väl utvecklats genom åren. @edit; tydligen bevisade mr_tobbe mig fel där. :| Redigerad 21 mars, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 (redigerad) Japp. Klick... Microsoft will end OEM and shrink-wrapped sales of Windows XP on June 30, 2008, forcing users to shift to Vista. (System builders, meaning those who do white-box PCs, can sell XP through December 31.) Don't let that happen! Typiskt M$. Påminner om när Xbox 360:n släpptes och dom övergav Xbox helt. Redigerad 21 mars, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Japp. Klick... Är så otroligt less på M$ och deras sätt att tvinga folk att köpa nytt. Precis som dom gjorde med Xboxen när Xbox 360 släpptes. Bara dom inte överger Xbox 360 när det är dags för nästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2008 Kan hålla med vissa här om att vista är lite dåligt just nu. Vista kommer bli ännu bättre när det kommer Service Pack till vista XP var också dåligt i början när det var nytt. För överigt så har ja inte haft så mkt problem med vista och ja trivs med det kört med Vista ca 3 månader snart och som sagt ja trivs med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 22 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2008 (redigerad) Kan hålla med vissa här om att vista är lite dåligt just nu. Vista kommer bli ännu bättre när det kommer Service Pack till vista XP var också dåligt i början när det var nytt. För överigt så har ja inte haft så mkt problem med vista och ja trivs med det kört med Vista ca 3 månader snart och som sagt ja trivs med det. --- Har inte Service Pack 1 redan släppts till Vista? Redigerad 22 mars, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 22 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2008 --- Har inte Service Pack 1 redan släppts till Vista? Mjoo, men bara till engelska OS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2008 Om du inte skaffar en svensk version på ett annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts