Alle090 Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Och hur fan kan det va dålig version när vi är två som har samma problem medans alla andra har det att funka? Och det finns bara en enda version ute? Så hur kan det då vara dålig version. Samt i kvarteret så ser träderna normalt ut samt buskarna. n00bfilter? Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik? Duuuuuuuudddeee! EDIT: NyyyYyyYy SIDA! Redigerad 21 maj, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Hur i helvete bygger man trappor till övervåningen.. Orkar inte langa bilder, men livet är fan bra för min gubbe. Han är kökschef och jobbar 3 dagar och får 250 kronor i timmen. Hans chef är kär i honom men jag vill inte att de ska få ihop det, utan jag vill att min gubbe ska ha en finare brud.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) n00bfilter? Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik? Duuuuuuuudddeee! EDIT: NyyyYyyYy SIDA! Vad för globaöa inställningar såfall. EDIT: Morfar gå till byggläget och där du ser bilden av ett hus så ska det finnas trappor under dörren där man trycker svårt att förklara. Redigerad 21 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Du kan ju gärna ladda upp huset, skulle vilja fixa lite med det. EDIT: Texturen är det inget fel på, syftar mest på typen av tak och dess vinkel. Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9 Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9 Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser. Zat is a très good idea! Ska kolla upload saken in a minute, hang tight. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Vad för globaöa inställningar såfall. Ja te.x force texture filtering eller vad vet jag, Fråga någon med ATI kort isåfall. Jag har nVidia och där kan man ju ändra inställningar både för olika program och globalt. Te.x att ALLTID det ska vara 4 * AA på eller liknande. Är säker på att CCC har det med... Ska ladda upp det om du berättar hur. Har inte laddat upp hus på något sätt från The Sims någon gång. Förresten så hade jag en liten ide/plan att vi borde göra en GTASajten-gata. :9 Där vi skriver en liten bio till alla sims vi gör och bygger några fina hus. Så får alla personer ladda hem husen och ha dom som grannar. I sådanna fall så röstar jag på Canastagatan eller whatever, där mitt hus är. Det är en fin gata med många tomma husplatser. Sounds like a plan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Zat is a très good idea! Ska kolla upload saken in a minute, hang tight. I sådanna fall kanske lite "regler" vore bra. Huset måste vara byggt på Canasta-gatan. Varje person får endast bygga ett hus men får uppdatera och ladda upp det på nytt när de vill. Varje hus måste vara byggt på en enskild tomt. Alltså, nu har jag byggt mitt hus allra längst ut på canastagatan. Det betyder då självklart ingen annan får använda den tomten (för det här 'projektet' dvs. Man kan ju ha en annan sparning i en "annan" stad där man spelar som man själv vill). Varje person som laddar upp ett hus måste visa på vilken tomt det är byggt och med andra ord också säga vart de som laddar ner huset ska stå. Det får alltså bara plats med 6 hus eller någonting sådant på den här gatan men sedan så kan man väl också bygga på fler gator så fler personer får vara med. Hur låter det här? Förresten så måste jag säga till dig illusion att, bleh. Det finns inga andra typer av hustak som passar på det där huset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Skulle lätt va med om det fanns MP till detta. Sen suger ja på att bygga hus oftast blir det fyrkantiga hus med samma stil som det brukar bli när ja gör hus EDIT: Lägger upp en bild på hur det ser ut i CCC http://pici.se/thumbs/t_DYgRyKTsR.gif http://pici.se/thumbs/t_UpPeYfJiY.gif Redigerad 21 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) n00bfilter? Ditt grafikkort? Du har DRET ATI, kolla om du har ändrat några globala inställningar som fuckar din grafik? Duuuuuuuudddeee! ! Jasså... är det det som är problemet. Jag har ställt in massor med globala inställningar. Skulle lätt va med om det fanns MP till detta. Sen suger ja på att bygga hus oftast blir det fyrkantiga hus med samma stil som det brukar bli när ja gör hus EDIT: Lägger upp en bild på hur det ser ut i CCC http://pici.se/thumbs/t_DYgRyKTsR.gif http://pici.se/thumbs/t_UpPeYfJiY.gif Samma här... mina hus blir ofta fula på utsidan. Förresten, du har uppe fel tab i CCC. Kolla i 3D-taben. Edit: Problem solved! Ändra dina inställningar under 3D-taben i CCC till "Use Application Settings" på alla. Nu ser allt bra ut! Redigerad 21 maj, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) 21 fudging pics. Och Vicky boy, det låter som bra regler, i'm in. Redigerad 21 maj, 2009 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Jasså... är det det som är problemet. Jag har ställt in massor med globala inställningar. Samma här... mina hus blir ofta fula på utsidan. Förresten, du har uppe fel tab i CCC. Kolla i 3D-taben. Edit: Problem solved! Ändra dina inställningar under 3D-taben i CCC till "Use Application Settings" på alla. Nu ser allt bra ut! Tack testade som alle sa att återställa så funkade det med. men ska testa det du sa också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Okej, för att ladda upp ett hus. Tryck på huset i "Edit Town" läget. Tryck sedan på ikonen med huset som har en stjärna över sig. http://img268.imageshack.us/img268/8413/ts32009052119440800.jpg Lägger upp mitt röda hus jag byggde också. http://www.file-upload.net/download-165341...untain.rar.html Ze edit: Är det den gatan vi ska använda? Redigerad 21 maj, 2009 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Byggläget i alla simsspel har varit roliga men det här har nog roligaste Simulations-\livsläget hittills. Väldigt underhållande att spela. Byggläget och möbleringsläget blev lite mer invecklade, men man vänjer väl sig med tiden. Redigerad 21 maj, 2009 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Okej, för att ladda upp ett hus. Tryck på huset i "Edit Town" läget. Tryck sedan på ikonen med huset som har en stjärna över sig. http://img268.imageshack.us/img268/8413/ts...52119440800.jpg Lägger upp mitt röda hus jag byggde också. http://www.file-upload.net/download-165341...untain.rar.html Ze edit: http://i459.photobucket.com/albums/qq315/I...19-59-17-95.jpg Är det den gatan vi ska använda? Ja det är den gatan vi ska använda. Och bra att vi kan ladda upp husen nu också. Jag antar att de som bor där följer med? Anywho, är det lätt att lägga till husen i spelet? Det där huset du gjort, är det det du ska 'bidra' med? Isf, på vilken tomt är den byggd? Byggläget i alla simsspel har varit roliga men det här har nog roligaste Simulations-\livsläget hittills. Väldigt underhållande att spela. Byggläget och möbleringsläget blev lite mer invecklade, men man vänjer väl sig med tiden. Ja visst är det! Redigerad 21 maj, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Ja det är den gatan vi ska använda. Och bra att vi kan ladda upp husen nu också. Jag antar att de som bor där följer med? Anywho, är det lätt att lägga till husen i spelet? Det där huset du gjort, är det det du ska 'bidra' med? Isf, på vilken tomt är den byggd? Nej, hell no. Det huset är långt åt helvete därifrån. Står vid något vattenfall. Och ja, jag antar att de som bor där hänger med, har för mig att det är så. Och hur det är att lägga till dom vet jag inte, antagligen bara att trycka på filen som följer med. Där håller jag till. http://img268.imageshack.us/img268/8936/myhouseyo.png Redigerad 21 maj, 2009 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Nej, hell no. Det huset är långt åt helvete därifrån. Står vid något vattenfall. Och ja, jag antar att de som bor där hänger med, har för mig att det är så. Och hur det är att lägga till dom vet jag inte, antagligen bara att trycka på filen som följer med. Där håller jag till. http://img268.imageshack.us/img268/8936/myhouseyo.png Min plats då! Är det bara att bygga huset då! Redigerad 21 maj, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Mine is here Edit: Vi kan ju fylla på här vart alla vill bo Redigerad 21 maj, 2009 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Wait a minute, det är ju där jag bor. Har redan byggt mitt hus (det är det som syns på mina screens). Har inte ni byggt färdigt så är ni välkomna att välja en annan tomt, så jag är helt klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Men va fan. Äsh då bailar jag. Jag hade byggt ett hus men det går inte att flytta. Fuck it Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Wait a minute, det är ju där jag bor. Har redan byggt mitt hus (det är det som syns på mina screens). Har inte ni byggt färdigt så är ni välkomna att välja en annan tomt, så jag är helt klar. Talar du om alla oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts