Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) Hej allihopa... Jag har precis installerat om GTA SA på mitt Vista... Men när jag försöker starta det så kraschar det! Jag kommer till loggan men precis vid menyn så kraschar spelet ner till desktop och det står GTA_SA.exe har slutat fungera. Nu vill jag har seriösa hjälpmedel och inte något Skaffa-XP-Så-Blir-Allt-Bra skit . Jag har provat med att starta det som Administratör och provat köra det i XP (SP 2) läge. Har provat installerat om det ett x antal gånger. Tack i förhand P.S jag har sökt men hittat inget. Redigerad 19 mars, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Hej allihopa... Jag har precis installerat om GTA SA på mitt Vista... Men när jag försöker starta det så kraschar det! Jag kommer till loggan men precis vid menyn så kraschar spelet ner till desktop och det står GTA_SA.exe har slutat fungera. Nu vill jag har seriösa hjälpmedel och inte något Skaffa-XP-Så-Blir-Allt-Bra skit . Jag har provat med att starta det som Administratör och provat köra det i XP (SP 2) läge. Har provat installerat om det ett x antal gånger. Tack i förhand P.S jag har sökt men hittat inget. Skaffa XP SP2 eller försök att patcha? (tyvärr..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Skaffa XP SP2 eller försök att patcha? (tyvärr..) Men om jag patchar så har jag inte möjligheten att modda eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Men om jag patchar så har jag inte möjligheten att modda eller? Jo om du lägger in en crack för version 1.0. Fick göra så för att kunna modda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) Jo om du lägger in en crack för version 1.0. Fick göra så för att kunna modda Så jag installerar nya patchen... Sedan crackar jag exe filen till 1.0?? hmm ska försöka EDIT: Hmm... Nu ska jag updatera mitt spel men det går inte... Den säger "Old file not found, However a file with the same name was found. No update done since file contents dont match" EDIT 2: Fixade det men ska se om patchen hjälper mitt problem EDIT 3: Funkade, tack för hjälpen EDIT 4: Nu har jag ett nytt problem... Nu funkar inte mina savegames det hände när jag installerade ny patchen Redigerad 19 mars, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 tror den ändrar nån fil i datan mappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 tror den ändrar nån fil i datan mappen. Vilket gör...??? Kan jag rädda mina savegames eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Vilket gör...??? Kan jag rädda mina savegames eller inte? Tror filen hete nåt med SCM eller main.scm eller nåt. Om du tarbort spelet och spar savefilerna så testa. Ah just det hade typ samma problem som dig med savefilerna. Ladda ner en save med 100% och den ska innehålla en main.scm kopiera bara main.scm filen till data och leta reda på den. Ersätt sen testa dina save gjorde så och det funkade för mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Ändrar man sin main.scm fil så måste man starta om spelet, gamla saves funkar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Mina saves gjorde det iaf så der borde funka för han med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 Ändrar man sin main.scm fil så måste man starta om spelet, gamla saves funkar inte Är du säker, jag har formaterat datorn ett flertal ggr och bara sparat sparafilerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 (redigerad) Är du säker, jag har formaterat datorn ett flertal ggr och bara sparat sparafilerna. Men du använde fortfarande samma main.scm (Original funkar bara med originalsaves. Dannye's Main.scm funkar bara med sparfiler gjorda med dannye's) osv. Helt säker Redigerad 20 mars, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts