Henkibojj Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Att byta namn själv vore ju major fail. Titta bara hur ofta 12åringar byter namn på msn! Case closed, I say. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Något som annars är ytterst irriterande är att man inte kan ta bort inlägg. Det är en bra sak tycker jag. Man skulle bli så förvirrad över att folk sitter och diskuterar ett inlägg som inte ens finns kvar längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Det är en bra sak tycker jag. Man skulle bli så förvirrad över att folk sitter och diskuterar ett inlägg som inte ens finns kvar längre. Såvida inte någon quotat inlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Såvida inte någon quotat inlägget. Kan man ju inte förutsätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Att byta namn själv vore ju major fail. Titta bara hur ofta 12åringar byter namn på msn! Men att sätta en gräns så att man endast kan byta namn en gång per år eller var sjätte månad. Hur vore det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Att byta själv är en värdelös idé. Okej om det är ett namnbyte, thats final. Är man idiotisk nog och väljer 2 dåliga namn och vill byta igen så är det kängan som gäller. Är man inte funtad nog att fatta det så är det problem på hög nivå. Byta-namn-själv idén är dock dum i vilket fall. Så fort någon har bytt sitt namn så kommer någon annan att ta den personens förra namn, och sen kommer det gå på det spåret i all oändlighet där folk blir arga för någon tog deras förra namn.. ..och i slutändan blir det bara mer jobb för admin. Nej tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Mm. död åt namnbyte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Det är en bra sak tycker jag. Man skulle bli så förvirrad över att folk sitter och diskuterar ett inlägg som inte ens finns kvar längre. Jag tänker mig att man har 2-3-4-5 minuter på sig att ta bort det. Mest för dubbelposts och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Jag tänker mig att man har 2-3-4-5 minuter på sig att ta bort det. Mest för dubbelposts och sånt. Snarare 30 sekunder isf. Och sen är det väl inget stort problem heller, det är bara att ändra det ena inlägget och skriva "Wtf? Dubbelpost!" eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Mm. död åt namnbyte GTA3_PLAYER! eller nå liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 GTA3_PLAYER! eller nå liknande Håll på den här smileyn och se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 Varför denna namnhysteri? Det är larvigt att byta namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 En sak jag inte förstår är varför inte byta-namn-funktionen finns i ens kontrollpanel!? Så är det på alla andra forum jag är medlem på. =/ Mycket enklare och det är väl ens rättighet att kunna heta vad man vill, när man vill?! Kan faktiskt slänga iväg ett mail till Hultenius om det är fler än jag som skulle vilja ha det så. Personligen har jag då aldrig sett ett forum var man kan byta namn själv; det normala (särskilt på lite större forum) är väl att man inte kan byta namn alls, inte ens om man ber om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 (redigerad) Varför denna namnhysteri? Det är larvigt att byta namn. x_simpa_x (eller något sådant) Redigerad 8 april, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2008 x_simpa_x (eller något sådant) Hehehe! Han var dessutom en av de sista som hann byta innan systemet gick i träda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Annars så kanske det kan vara så att man byter namn, får vänta typ en/två dag(ar) innan namnbytet blir klart eller får paya för det när betalningsfunktionen kommer upp. skulle motverka "jag mår som en hora" namn och skulle få folk att TÄNKA(!) över sitt namn innan de byter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Annars så kanske det kan vara så att man byter namn, får vänta typ en/två dag(ar) innan namnbytet blir klart eller får paya för det när betalningsfunktionen kommer upp. skulle motverka "jag mår som en hora" namn och skulle få folk att TÄNKA(!) över sitt namn innan de byter. Donationer får inte medföra en motprestation (vilket en stjärnmarkering kan räknas som). I annat fall är det försäljning av tjänst vilket är momspliktigt. Nu är det väl inget större problem eftersom det mesta kommer gå via SMS ändå (moms dras i mellanledet och förtjänst betalas ut i form av lön). Blir det inte problem med det här om man skulle införa ett sådant system? Namnbyte kanske räknas som en tjänst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2008 qouad_Gta Qouad tycker att admins ska kunna byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 Så om man samlar lite tankar i tråden skulle följande system fungera? Max ett namnbyte/halvår och medlem (samt max ett namnbyte/vecka globalt, dvs max 52 namnbyten/år globalt)Kostar att byta namn, säg 50-100 kr/namnbyteMan kan inte byta till tidigare existerande namnLåst signatur några veckor (ungefär "Gammalt namn --> Nytt namn")Namnbyten är inget som ska uppmuntras, och det är som sagt få stora forum som stödjer den funktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 Kostar att byta namn, säg 50-100 kr/namnbyte En Carl von Linné-sedel är kanske lite saftigt med tanke på att många här är studerande med kanske inte allt för god ekonomi, men å andra sidan så får väl antagligen ett högre pris folk att verkligen tänka efter innan de byter namn, och så stödjs ju forumekonomin. Själv tycker jag runt 70-80 spänn låter ok... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts