GTAsa-tattoos Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) I sommar kommer, vad jag tycker det häftigaste Battlefield. Battlfield Heroes. Spelet kommer vara gratis. Det är vad vi får för att ha köpt Battfield seriens spel. Spelet är format som dom vanliga BF spelen men har nu en Cartoon liknande grafik. Och som sagt, det kommer vara helt gratis och kommer att kunna laddas ner från deras egna webbsida. Sommaren 2008. Info om spelet; Battlefield Heroes Soldier Classes Solider * Best at determining an enemy's location * Has a See-the-Enemy power - outlines nearby opponents even through walls. Lasts 10 seconds, 30 seconds to recharge Solider Abilities * Incendiary rounds * Health boost - Heals all allies around you * Recharge over time Commando * Specializes in stealth, stab kills, sniping * Few hit points * Fast moving * Slips in and out of cover * Partial cloak * Weapons do high damage, but not a lot of ammo Gunner * Well armed and armored * Slow moving * Uses rapid-fire machine guns, rocket launchers, possibly flamethrowers in the future * Can throw grenades back General Abilities Information * Other abilities can combat each other * Bomb Bouquet (non official name) - throw 15 grenades at a time, basically handheld artillery strike * Possibility of 15 abilities at launch and 50 in the first year General Information: * Community management team a lot larger than any other Battlefield game * Game has "telemetry technology" that gives feedback on items people buy and how characters are setup * Entire game is 3rd person so you can see the customizations your player has. Also allows you to see your player blown into the air. If 1st person is really wanted it can be changed over time. * Assorted taunts and emotes * Any abilities you have show at the bottom of the HUD * No command rose like BF2 * Holding Q opens 6 panels each allows you to select a jeer, wisecrack, or suggestive body language. These can be bought with points just like abilities * Players have a lot more health * Weapons less lethal * Spawn time shorter (5 seconds) * Firefights last longer giving time to use unlockable abilities * Vehicles spawn when you arrive at the point (no waiting) * "Intelligent Spawn System" spawns players close to the action * Both lone wolf and competitive clan play encouraged * Cannot switch kits mid match * Choose abilities before you start a game * Idea to do a cartoon Battlefield dates back to Battlefield 1942, Lars Gustavsson envisioned something like BFH Point System: * Called "metagame" Just a temporary name not official * You character picks what faction to play for and you fight for territorial position, all your points you gain go into your faction / army's pool. At the end of the week amount of area conquered by each faction is added up and each is awarded "money" depending on the percentage of conquered land. Customizable Features: (in-game money will get you this) * Heads, faces, necks, chests, hands, waists, legs, feet Items: * Eye patches, badges, hats, boots, helmets, goggles, belts, gloves Läs mer om spelet här: http://www.battlefield-heroes.com/ Screenshots http://img219.imageshack.us/img219/3082/cutsceneht5.th.jpg http://img228.imageshack.us/img228/9852/imgphpzb3.th.jpg http://img219.imageshack.us/img219/6113/img0cc9.th.jpg http://img230.imageshack.us/img230/5933/img3phpso2.th.jpg http://img230.imageshack.us/img230/7586/img2phpof0.th.jpg http://img412.imageshack.us/img412/9100/img5phpku1.th.jpg Redigerad 16 mars, 2008 av GTAsa-tattoos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 ja är det gratis måste man ju testa men det lär nog finnas en massa reklam i spelet eller så kommer det finnas add ons som kostar. Jag längtar tills det kommer kommer nog bli super populärt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Okej, BF var okej. Men vad nu? En jävla Team Fortress-kopia? Nej tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Grymt! Men, jag råkar veta att det kommer säljas grejer i spelet för riktiga pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Jag tror det verkar riktigt bra! Väldigt låga systemkrav och gratis - vad mer kan man begära? Team Fortress kopia? Det känns inte som det härmar TF på något mer område än att det skulle vara Cartoongrafik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Okej, BF var okej. Men vad nu? En jävla Team Fortress-kopia? Nej tack Och Saints Row är en GTA kopia, Rainbow Six är en SWAT kopia (elr är det tvärt om?), Splinter Cell är en Metal Gear Solid kopia, vad försöker du säga... så en gratis Team Fortress kopia kan int ens få dig att testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Det här kommer äga TF2. Längtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) BTW här får nu en film HD/SD Så Godfather, detta kommer bli mer än bara en kopia Redigerad 16 mars, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) Antar att sys req kommer vara mindre nu i och med Kalle Anka grafiken? Anyway, eftersom spelet kommer gå att ladda ner så kommer ju fler att spela det vilket leder till överbelastade servrar vilket i sig leder till disaster. Redigerad 16 mars, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) Anyway, eftersom spelet kommer gå att ladda ner så kommer ju fler att spela det vilket leder till överbelastade servrar vilket i sig leder till disaster. Det där lät genomtänkt... Du förstår väl att spelet kommet innehålla reklam som gör så att EA/Dice kommer kunna ha sina serverar igång utan problem? Det är såklart som MyStiC säger - det var inte bara du Renard som inte tänkt till där. Redigerad 16 mars, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Längtar som fasen. Kommer bli en stor hit tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) Okej, BF var okej. Men vad nu? En jävla Team Fortress-kopia? Nej tack Made me lol, du påstår att Team Fortress var först med Cell Shading? Knappast, XIII var först med själva konceptet. Och en "Team Fortress-kopia"? Spelet är byggt på samma sätt som Battlefield - stora banor med flygplan och andra fordon. Vad jag vet finns det inga fordon i Team Fortress. Antar att sys req kommer vara mindre nu i och med Kalle Anka grafiken? Anyway, eftersom spelet kommer gå att ladda ner så kommer ju fler att spela det vilket leder till överbelastade servrar vilket i sig leder till disaster. Genomtänkt inlägg det där, du tror inte att spelet är gjort för att kunna skapa egna servrar för den delen? Redigerad 16 mars, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) Anyway, eftersom spelet kommer gå att ladda ner så kommer ju fler att spela det vilket leder till överbelastade servrar vilket i sig leder till disaster. En sak: Egna servrar En annan sak: DICE, ett av världens största spelföretag, tror nog att de har resurser. Sys Reqs: * Operating System: Windows XP or Windows Vista * CPU: 1.0 GHz * RAM: 512 Mb (1Gb on Windows Vista) * Video Card: 64Mb DirectX compliant video card with at least pixel shader 2.0 support * Hard Drive space: 1Gb of space is required to install the game * Internet connection: 256kbit Cable/DSL connection Redigerad 16 mars, 2008 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTAsa-tattoos Skrivet 16 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Jag tycker iaf att det ska bli skoj som tusan att testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Ja förfasiken! Kommer nog bli ett skitkul lir i sommar värmen. (kanske?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Längtar som tusan Ska bli skit kul med detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Ser nog helt bra ut man får väl ta och testa det sen då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 När jag först hittade det här på DICE's hemsida för någon vecka sedan tyckte jag att detta såg ut som apa. Men efter att jag sätt trailern (som jag gjorde nyss) så tycker jag det iaf ska bli kul att testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Splinter Cell är en Metal Gear Solid kopia. Splinter Cell är nog ganska taget från Tom Clansys bok... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 När jag först hittade det här på DICE's hemsida för någon vecka sedan tyckte jag att detta såg ut som apa. Men efter att jag sätt trailern (som jag gjorde nyss) så tycker jag det iaf ska bli kul att testa. Kollade också precis på trailern. Ser ut att bli ruskigt skoj. Lite Worms World Party över det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts