RavenE Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Installerade San Andreas idag, men något är fel. Då jag spelar så funkar det som vanligt ibland, men för det mesta så är det som att någon har dubblat hastigheten på spelet. Vad kan det bero på? Visserligen är det inte samma version/utgåva som jag har spelat med förrut, men det ska väl inte påverka något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Installerade San Andreas idag, men något är fel. Då jag spelar så funkar det som vanligt ibland, men för det mesta så är det som att någon har dubblat hastigheten på spelet. Vad kan det bero på? Visserligen är det inte samma version/utgåva som jag har spelat med förrut, men det ska väl inte påverka något? Kolla om framelimitern i options krånglar... När du märker att spelet går snabbare så kolla om framelimitern är av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Dual-core-patch? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Kolla om framelimitern i options krånglar... När du märker att spelet går snabbare så kolla om framelimitern är av Den var på, blev värre då jag slog av den. Dual-core-patch? I spelet? Inte vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 I spelet? Inte vad jag vet. Nej, på din dator. Tror att AMD-dualcores har problem med just det här. Löses med en patch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 (redigerad) Nej, på din dator. Tror att AMD-dualcores har problem med just det här. Löses med en patch. Aha. Du råkar inte ha en länk till en sådan? Edit: Ska prova den versionen som en kompis har, återkommer med resultat. Redigerad 12 mars, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Aha. Du råkar inte ha en länk till en sådan? Edit: Ska prova den versionen som en kompis har, återkommer med resultat. Annars kan du kolla HÄR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 (redigerad) Annars kan du kolla HÄR. Är det "AMD Dual-Core Optimizer" jag ska ladda hem? "The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized." Provade min kompis version, samma sak där. Dock så märkte jag en sak. Flög jag upp med ett flygplan ovanför molnen så gick det som vanligt. Nere på marken så var allt speedat. Klockan gick fort, bilarna. Allt. ÄDIT! Installerade den patchen nu, nu fungerar det som det ska. Tack för hjälpen! Redigerad 12 mars, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Hihi, har samma problem med en hög med gamla Win 95/98 spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts