Hew Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Har ett problem som jag har haft ganska länge, men inte riktigt orkat göra något åt ordentligt tidigare. Har det här moderkortet (inte exakt, tror det jag har inte är v2.0) och som ni ser så ska det finnas USB 2.0 portar (vilket det även står på förpackningen till mitt moderkort att det finns), men även så har jag gamla USB-portar. Varje gång jag kopplar in nåt i USB-porten så får jag upp en liten gul bubbla längst ner till höger där det står att den här enheten kan fungera snabbare. Drivrutinerna till USB 2.0 ska alltså komma med Windows XP SP2, vilket jag har, men ändå inte USB 2.0. Har även läst på nån sida att det står USB 2.0 i enhetshanteraren om man kan uppdatera till USB 2.0, vilket det inte gör för mig. Har funderat över att ominstallera SP2, men är osäker på om det skulle hjälpa och det är inget jag skulle vilja försöka börja med då jag är rädd att det skulle ta ganska lång tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Har ett problem som jag har haft ganska länge, men inte riktigt orkat göra något åt ordentligt tidigare. Har det här moderkortet (inte exakt, tror det jag har inte är v2.0) och som ni ser så ska det finnas USB 2.0 portar (vilket det även står på förpackningen till mitt moderkort att det finns), men även så har jag gamla USB-portar. Varje gång jag kopplar in nåt i USB-porten så får jag upp en liten gul bubbla längst ner till höger där det står att den här enheten kan fungera snabbare. Drivrutinerna till USB 2.0 ska alltså komma med Windows XP SP2, vilket jag har, men ändå inte USB 2.0. Har även läst på nån sida att det står USB 2.0 i enhetshanteraren om man kan uppdatera till USB 2.0, vilket det inte gör för mig. Har funderat över att ominstallera SP2, men är osäker på om det skulle hjälpa och det är inget jag skulle vilja försöka börja med då jag är rädd att det skulle ta ganska lång tid. Hmm, det ska gå att ändra i BIOS'en så att portarna använader full speed, men jag vet inte. Gick på min gamla dator iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts