kobbe Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Jag knåpade ihop ett skitfult hus igår i alla fall. Vi börjar lite lätt Hahha, jag kan inte ens hitta vanlig pensel som i panit i photoshop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Jag knåpade ihop ett skitfult hus igår i alla fall. Vi börjar lite lätt Hahha, jag kan inte ens hitta vanlig pensel som i panit i photoshop Högerklicka på pennan så kan man välja en pensel. Eller tvärt om; högerklicka på penseln om du vill ha pennan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 En mindre lyckad kyrkogård eller något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 här är mitt projekt. Några tips? Denna tråd är så gott som död, ni som inte pixlar bra, ni kan väl åtminståne göra en som är jättedålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 här är mitt projekt. Några tips? Denna tråd är så gott som död, ni som inte pixlar bra, ni kan väl åtminståne göra en som är jättedålig? Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog. Tänkte på att det kanske ska vara en lagerlokal. Ska försöka fixa något på väggarna också Det får väl vara som det är, pallar inte att flytta hela huset för en ynka pixel och dessutom suns det inte från långt håll... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog. Wikipedia gjorde mig inte klokare. "En isometri är en linjär transformation i ett metriskt rum som bevarar avstånd med avseende på metriken i fråga. I det Euklidiska planet utgörs alla isometrier av identitetsavbildningen, translationer, rotationer, speglingar och glidspeglingar." Vad betyder isometri? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Tänkte på att det kanske ska vara en lagerlokal. Ska försöka fixa något på väggarna också du kan ju fixa en parkering eller lastkaj eller nåt sånt, en lagerlokal passar inte på en grön gräsmatta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Vad betyder isometri? Har det inte något att göra med att vinklar och sådant är "rätt"? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 Wikipedia gjorde mig inte klokare. "En isometri är en linjär transformation i ett metriskt rum som bevarar avstånd med avseende på metriken i fråga. I det Euklidiska planet utgörs alla isometrier av identitetsavbildningen, translationer, rotationer, speglingar och glidspeglingar." Vad betyder isometri? Måste säga att jag inte direkt kan definitionen, men som någon sade; det har att göra med vinklar; betraktningsvinkeln framförallt, som . Hur man egentligen inte kan urskilja djup, på så sätt att djupet inte bestämmer hur stort ett föremål är inom isometrin. Isometrisk innebär också att det är 120 grader mellan de tre axlarna. Bilden nedan är bättre på att förklara, hoppas jag Skillnaden mellan isometrisk, trometrisk, och dimetrisk http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/waj3u4ssfpon.png här är mitt projekt. Några tips? Fint. Den vanliga dörren kunde vara lite större dock. Annars ser det ganska nice ut. Möjligtvis som Axel sa, att du kan lägga på någon textur, och kanske även fixa kanterna som ser lite konstiga ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Jag byter ut mitt hus mot den här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 (redigerad) Jag byter ut mitt hus mot den här. Piacsso, Da Vinci, SE UPP!!! Kattälskaren är i högform! Redigerad 17 mars, 2008 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 (redigerad) du kan ju fixa en parkering eller lastkaj eller nåt sånt, en lagerlokal passar inte på en grön gräsmatta bra idé, får se till att höja huset och sätta dit en lastkaj Fint. Den vanliga dörren kunde vara lite större dock. Annars ser det ganska nice ut. Möjligtvis som Axel sa, att du kan lägga på någon textur, och kanske även fixa kanterna som ser lite konstiga ut. Fattar inte vilka kaNter som ska vara annorlunda Redigerad 17 mars, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAG GEEEEEEER UUUUUUUUUUPP! Helvete vad det ska vara svårt. blääääääääääääääää. Får se om det kommer upp nåt totalt värdelöst som pixlarna sitter fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 18 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2008 Yarr! En stuga! Med snö! Och... Uhm... Is! Och annat smått och gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 18 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2008 Piacsso, Da Vinci, SE UPP!!! Kattälskaren är i högform! Käft. Det är inte mitt fel att jag är sämst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Käft. Det är inte mitt fel att jag är sämst. Jag sa aldrig du var sämst. Menade bara att ditt hus var lite annars tomt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Yarr! En stuga! Med snö! Och... Uhm... Is! Och annat smått och gott! Nice Att ingen tänkt på det tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) jag är helt sämst på PS! Jag kan inte ens höja en bynnad så jag frå plats med grunden under. Mina lager är cp konstiga också, lol! http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/i79dstvrqzzb.psd Redigerad 19 mars, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts