Saleen Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Det har pågått lite av en diskussion mellan mig och mina kompisar i skolan, och vi har inte riktigt bestämt vilken huvudkaraktär som är den starkaste om de fick chansen att slåss mot varandra. Det är en intressant fråga för oss gamers (nördar ). Gordon Freeman - Half Life, Half Life 2, Episode 1 & 2. Masterchief - Halo 1, 2 & 3. Jack Dunn - Crysis. Alla karaktärer har sina fördelar samt svagheter, och de vapen/dräkter de använder sig av i sina spel. Motivera ditt svar! (Se inte det här som en lektråd, jag är säker på att det går att ha en seriös diskussion om den här frågan och jag vill gärna ha det så.) Edit: Jag är inte riktigt säker på vem jag ska rösta.. Gordon Freeman.. En riktigt smart kille, gått MIT, löser alla problem som kommer i vägen, har många kontakter, använder sig av en stor och varierande arsenal, är i bra form rent fysiskt och väldigt smidig (klättrar ju i ventilation 80 ggr per spel ). Masterchief.. Jag har tyvärr inte spelat Halo spelen men jag antar att man måste ha några bra egenskaper för att slåss mot stora aliens hela dagarna? Jack Dunn.. Delta Force Soldat, har en dräkt som med många finurliga finesser, hanterar de flesta vapnen som han får tag på. Fyll på ni! Både positiva och negativa saker! Redigerad 5 mars, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Gordon Freeman är lé kickass. Jag diggar hans skägg och kofot, lixom, hur ofta får en småfjantig doktor chansen att rädda så mycket? Kickass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Illidan, ni är inte prepared, liksom. lolz, läste inte hela inlägget. Men, ptjaa, Master Chief då! "Han är pro på att vara pro." Redigerad 5 mars, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 5 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Illidan, ni är inte prepared, liksom. Vi snackar om FPS-karaktärer. Jag visste inte att World of Warcraft var ett FPS-spel. Du kan gärna starta en liknande tråd fast med bossar istället för fps-karaktärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Duke Nukem! Varför? Armycut, Solbrillor, cigarr, muskler, linne och jeans, tjejmagnet, kickar aliens, m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Hae bara spelat HL och så gillar jag Gordon Freeman´s glasögon... Vote: Gordon Freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Gordon Freeman! Hur ofta får man spöa aliens med en kofot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Inte FPS men måste ändå vara tråkig och säga Max Payne, han kan krossa skallen tusentals gånger under en livstid, men allt är lugnt så länge man tar några smärtstillande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Gordon Freeman såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Vote: Annan. Tommy Vercetti. Motivering: Hur många andra kan vara så bad guy och ändå vara hjälte? Hur många andra tar över en hel stad och blir knarkkungar, och får så mycket respekt hos varenda småtjuv trots att man bär hawaiiskjorta? Vercetti FTW, jag önskar att vi får se honom i ett framtida spel i GTA IV-serien där han definitivt inte dör utan fortsätter vara samma bad guy. Det smått slumpmässiga dödandet av huvudkaraktärer är lite trist, jag tycker att Avery Carrington kunde fått ett värdigare slut än i LCS. Skulle Tommy bli dödad på ett så simpelt sätt som han, vore det en skymf. Att döda Tommy över huvud taget vore skymf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Gordon Freeman är stenhård. Jake är en fegis och Masterchief... Tja, han har en massa fuskutrustning. Redigerad 5 mars, 2008 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Gordon Freeman är stenhård. Jake är en fegis och Masterchief... Tja, han har en massa fuskutrustning. Varför klassas Master Chiefs utrustning som fusk? Själv tycker jag att Gordons dräkt är VÄLDIGT mycket mer "fuskig" än Master Chiefs.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Gordon Freeman är stenhård. Jake är en fegis och Masterchief... Tja, han har en massa fuskutrustning. Vote: Gordon Freeman, Han är ju stenhård, hans skägg är ju imbah . Sen så lär han ju vara den kallaste snubben någonsin, bara slaktar igenom allting med allt från automat vapen till Kofot. Varför klassas Master Chiefs utrustning som fusk? Själv tycker jag att Gordons dräkt är VÄLDIGT mycket mer "fuskig" än Master Chiefs.... Master Chief har väl ändå mer avancerad dräkt än Gordon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Inte FPS men måste ändå vara tråkig och säga Max Payne, han kan krossa skallen tusentals gånger under en livstid, men allt är lugnt så länge man tar några smärtstillande Det där var precis vad jag också tänkte när jag såg trådnamnet. Max Payne är hårdingarnas hårding, han spöar enkelt alla freaks med bockskägg, superdräkter och rymndhjämar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) WTF, mr 47 plockar er alla ^^ I FPS världen skulle jag hålla på Jack Dunn Redigerad 5 mars, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Max Payne, tveklöst! Max behöver ingen superkofot, rymddräkt eller förmågan att bli osynlig, han smäller bara upp två ingrams så är jobbet klart på någon sekund. Eftersom att det bara var FPS så får jag ta och säga Leonard och Bubba från Redneck Rampage. Dessa bröder kan ingen sätta stopp för, förutom Payne då. Fast... Han finns inte i FPS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag votade Gordon Freeman men är inte huvudpersonen i Gears of War helt ultimat? Jag menar, hårdkoktare kille får man leta efter. Hakan, ärren, rösten och såklart den feta puffran måste göra honom till den ultimata ass-kickern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) Gordon Freeman, han är episk. Jack Dunn - har ett fult namn och hans kompisar med nanokostym kan göra precis samma saker som honom, why vote? Master Chief - ännu fulare namn, var är det speciella igen? Redigerad 6 mars, 2008 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) Jag votade Gordon Freeman men är inte huvudpersonen i Gears of War helt ultimat? Jag menar, hårdkoktare kille får man leta efter. Hakan, ärren, rösten och såklart den feta puffran måste göra honom till den ultimata ass-kickern. Hmm.. Det är en riktigt bra kandidat! (förutom fps-delen då) Redigerad 6 mars, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Vote: Annan. Tommy Vercetti. Motivering: Hur många andra kan vara så bad guy och ändå vara hjälte? Hur många andra tar över en hel stad och blir knarkkungar, och får så mycket respekt hos varenda småtjuv trots att man bär hawaiiskjorta? Jag måste bara säga Håller med till 100%!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts