Nik. Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Det har nu hänt flera gånger, när jag sitter och spelar eller bara sitter på internet så startars filen "iexplorer.exe" och stannar uppe i kanske några sekunder. Det som händer är att de jag håller på med (Tex. fullscreen spel) stängs ner och om jag alt-tabbar så ser jag att det öppnades som en hemsida fast osynlig, den är uppe några secunder sedan stängs ner. Jag andvänder Norton antivirus som jag fick med när jag upgraderade darton. Har fått ett flertal varningar om trojaner men de står att dom blir fullt bortagna. Jag har också kört andra spy program som är fullt pålitliga dom hittar också en massa skräp som tars bort. Själv tycker jag de känns som mitt antivirus är dåligt, ska jag prova installera ett nytt? F-secure har jag andvänt tidigare. Vad är detta? Redigerad 5 mars, 2008 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Det har nu hänt flera gånger, när jag sitter och spelar eller bara sitter på internet så startars filen "iexplorer.exe" och stannar uppe i kanske några sekunder. Det som händer är att de jag håller på med (Tex. fullscreen spel) stängs ner och om jag alt-tabbar så ser jag att det öppnades som en hemsida fast osynlig, den är uppe några secunder sedan stängs ner. Jag andvänder Norton antivirus som jag fick med när jag upgraderade darton. Har fått ett flertal varningar om trojaner men de står att dom blir fullt bortagna. Jag har också kört andra spy program som är fullt pålitliga dom hittar också en massa skräp som tars bort. Själv tycker jag de känns som mitt antivirus är dåligt, ska jag prova installera ett nytt? F-secure har jag andvänt tidigare. Vad är detta? Att Norton uppfattas som dåligt är ju ingen nyhet direkt. Skaffa bättre. Samt att du kan testa att ladda ned Spybot, Ad-Aware och diverse andra program för att söka igenom din dator om du nu misstänker virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Att Norton uppfattas som dåligt är ju ingen nyhet direkt. Skaffa bättre. Samt att du kan testa att ladda ned Spybot, Ad-Aware och diverse andra program för att söka igenom din dator om du nu misstänker virus. Spybot drar igenom dagligen, men ska skaffa ett bättre antivirus när jag kommer hem då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Skaffa Linux. Nej, men om du vill ha ett bra och gratis antivirus, så är det Avast free eller Avira PersonalEdition Classic som gäller. Båda är mycket snälla när det gäller cpu. Jag har linux också men just för att kunna spela doms spel som jag faktiskt spelar så behöver jag windows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 AVG är ett bra Virus program... Dock använder jag det inte så mycket så jag kan inte det så mycket men jag har inga virus i allafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts