RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Köpte ett nytt nätaggregat idag, eftersom det gamla lät lite för mycket enligt mig. Kom hem med det, satte dit det på plats och kopplade in alla kablar, skulle starta men ingenting hände. Såg att den lilla ploppen som man kan ställa in på hur många volt det ska vara stod på 230 V (det gamla agget stod på 220). Förmodade att det skulle finnas 220 V som nästa steg, så jag drog ner pluppen. Det var inte 220 V. 115 V var nästa steg, så det kom en liten strimma rök och lät lite från agget. Alla kablar sitter precis som dom gjorde med det förra agget, enda som skiljer är en kontakt som sitter på moderkortet (inte den stora kontakten). Från det förra agget gick den kabeln till moderkortet, men då var det 4 hål på kontakten. Här på det nya så finns samma kontakt, fast med 2,6 eller 8 hål. Har provat med kontakterna som har 2 och 6 hål. Någon som vet varför det inte fungerar? Åh, en sak till. Det gamla var på 480 W, det nya på 420 W. Det skulle inte göra någon större skillnad enligt min bror och försäljaren. Redigerad 3 mars, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Har för mig att man överhetter nätagget om man drar ner den där "pluppen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Man ska aldrig röra de pluppen, troligen så är de kört för ditt nät agg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Har för mig att man överhetter nätagget om man drar ner den där "pluppen" Man ska aldrig röra de pluppen, troligen så är de kört för ditt nät agg Se där vad man kan bli lurad av att det stod 220 V på det gamla agget. Jaja, får väl åka tillbaka till butiken imorgon och köpa ett nytt/se om dom kan fixa något. Måste jag köpa nytt så får banne mig dom sätta i det och se så allt fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Se där vad man kan bli lurad av att det stod 220 V på det gamla agget. Jaja, får väl åka tillbaka till butiken imorgon och köpa ett nytt/se om dom kan fixa något. Måste jag köpa nytt så får banne mig dom sätta i det och se så allt fungerar. du kan ju höra med handlaren om han kan hjälpa dig lite, småbutiker brukar kunna koppla in det gratis till och med Redigerad 3 mars, 2008 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 du kan ju höra med handlaren om han kan hjälpa dig lite, småbutiker brukar kunna koppla in det gratis till och med Dom erbjöd att dom kunde koppla in allt för en hundring till, men eftersom det var så lätt att koppla ur det gamla så tyckte jag att jag kunde göra det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Dom erbjöd att dom kunde koppla in allt för en hundring till, men eftersom det var så lätt att koppla ur det gamla så tyckte jag att jag kunde göra det själv. Nevermajnd Redigerad 3 mars, 2008 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Dom erbjöd att dom kunde koppla in allt för en hundring till, men eftersom det var så lätt att koppla ur det gamla så tyckte jag att jag kunde göra det själv. aj fan =( Så svårt är det inte, bara man sätter sladdarna rätt och så. Vissa modekort passar ju inte med vissa nätagg dock brukar de finnas nya som passar till allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Aj, där gick väl minst 500 kr åt helvete? Sånt där ska man verkligen inte pilla med, du får väl även hoppas på att du inte skadade någon annan komponent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Aj, där gick väl minst 500 kr åt helvete? Sånt där ska man verkligen inte pilla med, du får väl även hoppas på att du inte skadade någon annan komponent. Fick det för 200 då jag lämnade in mitt gamla, skulle kostat 400-500 annars. Jao, får verkligen hoppas det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Vad var det för märke på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Vad var det för märke på det? Xilence. http://www.xilence-lab.de/News-Details-Eng...0.html?&L=1 Redigerad 3 mars, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Låter som att det är kört. Komponenterna inuti har ju fått dubbelt så mycket ström som dom vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Låter som att det är kört. Komponenterna inuti har ju fått dubbelt så mycket ström som dom vill ha. Jo, precis. Menar du komponenterna i agget eller de i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Jo, precis. Menar du komponenterna i agget eller de i datorn? I agget. Dyrare nätagg borde ha överspänningsskydd på utgångarna så komponenterna brukar nog klara sig, men i ditt fall vet jag inte. Har dålig koll på Xilence. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 I agget. Dyrare nätagg borde ha överspänningsskydd på utgångarna så komponenterna brukar nog klara sig, men i ditt fall vet jag inte. Har dålig koll på Xilence. Ah, okej. Får se hur det går imorgon, tack för hjälpen allesammans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2008 Well, lämnade in datorn idag. Visade sig att det hade bränts inuti agget. Fick tillbaka datorn med ett nytt, funkar bra nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2008 Fick du betala något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2008 (redigerad) Fick du betala något? Ja. Fullpris denna gång. 400 kr. Redigerad 4 mars, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 4 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2008 Väcker gamla minnen från gymnasiet där det small nätagg hej vilt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts