Weener Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Ja såhär var det. En dag när jag vaknade och skulle starta min dator så låter den "piiiiiiiiiiip pip pip pip". ingenting mer händer förutom att dessa pipen upprepas gång på gång. Ingenting händer med skärmen, den får ingen kontakt. Min bror sa att detta pipet betyder att det är fel på grafikkortet. Vad fansken kan jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Kolla vad pipkoden betyder i moderkortsmanualen. Troligtvis grafikkort om skärmen är sådär död, minnen eventuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Kolla så inge sitter löst i datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Man kan läsa sig till vad "långt, kort kort kort pip" betyder. Eftersom det inte syns någon bild är det med största sannolikhet grafikkortet som lagt av för gott. Sånt som kan hända.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Om det är tre korta, tre långa och tre korta pip, så är det nog ganska kört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Man kan läsa sig till vad "långt, kort kort kort pip" betyder. Eftersom det inte syns någon bild är det med största sannolikhet grafikkortet som lagt av för gott. Sånt som kan hända.. Kolla vad pipkoden betyder i moderkortsmanualen. Troligtvis grafikkort om skärmen är sådär död, minnen eventuellt. http://www.fstdt.com/funnyimages/uploads/212.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Blev så för mig med en gång. Det hade lagt sig en matta av damm över grafikkortet. Dammsög så var det bra sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts