Vice. Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Har problem med cod 4 som jag köpte igår! Multiplayer funkar fint jag hittar servrar mm men kan inte spela singel player! Köpte det genom steam och jag STÖR mig nått FRUKTANSVÄRT just nu! >< Palla losa 700 spänn! Men jag skall spela det om jag så måste köpa det igen! Men det bästa vore om jag kunde fixa det. Okej, till saken: Som sagt spela multiplayer funkar, hittar servrar. Men väljer jag Call of duty modern warface så går det inte. Då kommer detta upp: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/tbmu8wnfwz7u.jpg Men man kan ju gå en annan väg, starta Call of duty modern warface multiplayer och där i den menyn välja singelplayer. Men klickar jag på det stängs det och detta kommer upp. Nån som vet hur det kan lösas? http://ww2.beffo.se/upload/pic~/ucm1ldw4hhot.jpg Doh! Jag ber om ursäkt! Jag är för uppskruvad för att kolla vilken forumsdel jag är i! >< Skulle någon av adminsen vara så vänliga att flytta den till datordel!n Ursäkta en än gång. =) Redigerad 26 februari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Skulle någon av adminsen vara så vänliga att flytta den till datordel!n Är visserligen ingen admin, men jag gjorde det ändå. Jag tog mig även friheten att ändra trådtiteln till något mer beskrivande, slå mig om du misstycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Det här är kanske relevant?: Problem #6 : iw3mp.exe error in Call of Duty 4 Multiplayer Solution A : rename mssmp3.asi to mssmp3.bak.(from Elem3nt and franjo) Solution B : From activision(do this only if Solution A doesnt fix it) There are some issues running CoD 4 multiplayer on some onboard sound cards. If you have a RealTek onboard sound card and Windows® Vista you should try removing your sound card drivers and allow Windows Vista to install it’s default sound drivers. Please make note of the make and model of your sound card prior to removing it in order to aid in reinstallation at a later date. To remove your sound card drivers do the following: * Open the control panel link from the start menu * Check the programs and features tool to see if your sound card drivers are listed here * If they are not open the system tool in the control panel * Click on the device manager task on the left * Locate your sound card in the list, it should be in the sound, video, and game controllers section * Right-click on the sound card name and select Uninstall. If you have a Sigmatel® onboard sound card you will need to install all Windows® Vista updates, and the latest Sigmatel drivers from www.dell.com. Please navigate from the dell homepage to support, your make and model computer, and look for a sound card update. If you are running the game from a secondary partition, download the latest BIOS updates from your motherboard manufacturer in addition to following the above instructions. Edit: Dumpa Vista... Redigerad 26 februari, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Det här är kanske relevant?: Edit: Dumpa Vista... Grejen är att multiplayer funkar, jag kan spela på servrar men inte singelspelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 http://support.steampowered.com/kb_article...=4595-WEXN-6831 och http://support.steampowered.com/kb_article...=5688-IFHZ-2170 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Funkar fortfarande inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Detta är helt sjukt. Det finns alltså inte en enda person som har haft detta problem? Bara jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Detta är helt sjukt. Det finns alltså inte en enda person som har haft detta problem? Bara jag? Testa i XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Detta är helt sjukt. Det finns alltså inte en enda person som har haft detta problem? Bara jag? Har haft liknande problem. Jag kunde starta Single Player men inte Multi player och saken jag gjorde var att byta från 4 högtalare till headset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 (redigerad) Hej igen! Fick det här svaret av steamsuporten. Jag hade de senaste drivrutinerna redan men installerade om det för säkerhetsskull. Förstår dock inte andra meningen i deras svar. "If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error." Hur menar de att jag skall göra? Second, for the iw3mp.exe error, please try downloading the latest sound card drivers for the sound card on your computer. If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error. Redigerad 28 februari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Vista är bara skit, Det är troligen därför Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Vista är bara skit, Det är troligen därför ' Spelar ingen roll, jag har köpt spelet och det ska funka med Vista... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Hej igen! Fick det här svaret av steamsuporten. Jag hade de senaste drivrutinerna redan men installerade om det för säkerhetsskull. Förstår dock inte andra meningen i deras svar. "If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error." Hur menar de att jag skall göra? Om du har ett separat ljudkort i datorn, utöver det som sitter i moderkortet så ska du stänga av / koppla ur det och testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Om du har ett separat ljudkort i datorn, utöver det som sitter i moderkortet så ska du stänga av / koppla ur det och testa. Har gjort det med. Har förvisso bara ett ljudkort, men när jag kopplade ur det så slutade multiplayer att fungera med. Har suttit och mailat steam hela kvällen igår, gör ett försök till ikväll sen sk*ter jag i det! Stör mig dock, för jag skulle vilja prova singelplayer. En uppmaning, köp INTE spel från steam! Aldrig någonsin, när de hjälper en länkar de till texter som är skrivna på deras hemsida som rör problemet. När man svarar att man testet det så länkar de till en annan text som till slut leder tillbaka till den första. Vilket innebär att du är tillbaka på ruta 1!. Köper ni det i butik kan ni vägra lämmna butiken förrens de gett dig pengarna tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Har gjort det med. Har förvisso bara ett ljudkort, men när jag kopplade ur det så slutade multiplayer att fungera med. Har suttit och mailat steam hela kvällen igår, gör ett försök till ikväll sen sk*ter jag i det! Stör mig dock, för jag skulle vilja prova singelplayer. En uppmaning, köp INTE spel från steam! Aldrig någonsin, när de hjälper en länkar de till texter som är skrivna på deras hemsida som rör problemet. När man svarar att man testet det så länkar de till en annan text som till slut leder tillbaka till den första. Vilket innebär att du är tillbaka på ruta 1!. Köper ni det i butik kan ni vägra lämmna butiken förrens de gett dig pengarna tillbaka. Jag sa ju att du skulle köpa på GAME. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Jag sa ju att du skulle köpa på GAME. Ja, det är alltid lätt att vara efterklok... Har fått tag i en "riktig" datorkille. Han har jobbat på olika stora datorföretag. Han jobbar svart privat. Om han inte löser problemen betalr man inte, om han gör det så tar han 500:- Jag överväger det, men gaaah! Vill jag betala 1200:- spänn för ett spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Ja, det är alltid lätt att vara efterklok... Har fått tag i en "riktig" datorkille. Han har jobbat på olika stora datorföretag. Han jobbar svart privat. Om han inte löser problemen betalr man inte, om han gör det så tar han 500:- Jag överväger det, men gaaah! Vill jag betala 1200:- spänn för ett spel? För 500kr kan du ju köpa spelet i butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Två sätt. 1. Du kräver dina pengar tillbaks om du inte får igång det. 2. Eller så köper du det på Game Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 För 500kr kan du ju köpa spelet i butik. Eftersom att han har problem med att få igång det nu kanske det inte är 100% säkert att det fungerar även om kan köper det i butiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Fick igång det ganska precis! En komis har hållt på sedan jag köptde det med hjälp av fjärrhjälp. Felet var, om jag fatatde rätt, att singelplayerfilen, w3sp.exe saknades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts