Henkibojj Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 När det kommer till dagens spelproduktion har spelens grafiska utveckling ju blivit en elefant i sammanhanget som tränger ut det som gör ett spel bra: såsom atmosfär, miljö, djup, inlevelse och upplevelse. Det är bara grafik, grafik, grafik. "Åh shit, kolla de där skotthålen i vindrutan!!111" *liten, liten runk* Självklart kan grafiken bidra till en positiv spelupplevelse men upplevelsen är ändå inte - och skall inte vara - beroende av grafiken. Grafiken bör aldrig vara det primära målet när man gör spel, vilket den verkar vara idag - själva spelupplevelsen är ju ändå knappast bättre idag än den var för 10 år sedan. Jag talar om GTA just nu, eftersom GTA är motsatt resten av spelvärlden i många fall. GTA har alltid haft djup och story, men ärligt talat har grafiken inte varit så imponerande. Nu när Rockstar har medel och ambition att göra ett supervansinnigt snyggt spel, ska de inte begränsas av en DL-DVD på ynka 8.5 Gb när de kan ha 50 Gb på en DL-BR. Resten av spelvärlden känner jag ofta är tvärtom - det görs spel med supersnygg grafik men helt utan spelkänsla och -glädje, för att inte tala om hur storyn är undermålig i många av dagens spel. Jag menar att andra spel har grafik utan story, och GTA haft story utan grafik. När GTA nu kan få både och genom Bluray, ska vi ändå fortfarande begränsas av motsträviga Microsoft som sitter där med sin sketna DVD. Det är det jag klagar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.