Merkky Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 I väntan på min nya dator så börjar min gamla verkligen rasa ihop, vilket har lett till diverse hemska saker som att jag börjar städa och hjälpa till hemma i paniken. Datorn hänger sig hela tiden, om man har tur kan man vara inne fem min. Ibland startar den om, och då står det att den inte kan boota windows nånstans, och att det inte kan startas. Igår började den med nåt skojigt och sa att nån fil i windows saknades, och att det därför inte gick att starta. Men när jag startade om fanns den tydligen igen, för den kunde iaf starta, men då hängde den sig på fem sekunder. När det hände första gången, så var det det andra felet som började visa sig, att den startade om och inte kunde ladda windows. Då formaterade jag hårddisken och installerade om allt, men det hjälpte inte mer än en dag, och nu blir det bara värre och värre. Så ingen borde säga att jag ska formatera, det måste vara hårdvarufel. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Problemet med att den säger att windows inte finns, kan bero på att hårddisken börjat att ta stryk. Du kan läsa mer om det här: <a href="http://support.microsoft.com/kb/321626" target="_blank">http://support.microsoft.com/kb/321626</a> Men, hårddisken är ju nästan ny.. Köpte den i augusti! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Men, hårddisken är ju nästan ny.. Köpte den i augusti! Haha, jag köpte min dator i september månad för ett tag sedan och den kraschade i februari/mars. Så att den är ett halvår gammal är ingen garanti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Kan vara som för mig, för några dagar sedan så stod det "Missing operating system", felet var då att något program hade ändrat i windows bootsektor (boot.ini för xp antar jag). Enda lösningen var att använda Vista's recovery cd för att fixa problemet. Men då borde väl en formatering lösa det? Och vad jag vill minnas står det inte "Missing operation system", utan mer nåt i stil med "Can't boot". Jag är inte säker, can check at sunrise. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Och vad jag vill minnas står det inte "Missing operation system", utan mer nåt i stil med "Can't boot". Jag är inte säker, can check at sunrise. Har för mig att det brukar stå "Operating system not found". Redigerad 26 februari, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Har för mig att det brukar stå "Operating system not found". Nej det står bara "can't boot".. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts