Vice. Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 (redigerad) Okej, allvar. Hjälp mig nu, har fet beslutsångest (faktum är att jag inte köpt det tidigare just pga det här), jag måste bestämma mig för om jag skall ta och köpa Call of Duty 4 från Steam eller från GAME! Anledningen till min beslutsångest är att det är detta: Fördelar med Call of Duty 4 från Steam: *Jag har det bland mina spel på Steam: *Formaterar jag datorn finns spelet alltid kvar på steam, det kan aldrig försvinna *Kompisar som inte har spelet kan spela det genom mitt account *Jag kan installera spelet på en annan dator utan att jag behöver en skiva. Bara till att logga in på mitt steamaccount Nackdelar med Call of Duty 4 från Steam: *Jag får ingen instruktionsbok. Alltså kan man fastna och tänka "attans hur var det nu man gjorde det" *jag får ingen fin DVD skiva som jag kan spara och vara rädd om, heller ingen dvdbox *Ingen Bonus på GAME-kortet Fördelar med Call of Duty 4 från GAME: *Jag får en snygg DvD skiva och box *Jag får en instruktionsbok *Jag får bonus på mitt GAME-kort Nackdelar med Call of Duty 4 från GAME: *Knäcker jag skivan eller på något annat sätt förstör skivan, får jag köpa spelet igen *Mina polare kan inte spela spelet på mitt account *Jag kan inte bara installera spelet på en annan dator, jag måste då ha skivan med mig Vote: Vet ej/osäker! Redigerad 25 februari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Jag skulle nog ha köpt det från GAME Plus att du får ju ett snyggt DvD Fodral Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Nån kan sno ditt account Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Röstade på Game. Riktigt bra spel så köpa det ska du. Och om det nu ändå ska köpas kan det lika gärna göras ordentligt. Hur ofta råkar man knäcka en skiva? Hur många datorer brukar du installera spel på? Varför ska du låta någon annan spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Varför finns inte valet: "i dont give a rats ass" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Röstade på Game. Riktigt bra spel så köpa det ska du. Och om det nu ändå ska köpas kan det lika gärna göras ordentligt. Hur ofta råkar man knäcka en skiva? Hur många datorer brukar du installera spel på? Varför ska du låta någon annan spela? OM jag knäcker den så är det surt. Med steam är det lugnt. En, men vem vet, kanske jag vill installera den någon annan stanns. =/ Tja, om nån polare vill testa. Naa, att de skulle sno accountet är ingen risk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Varför finns inte valet: "i dont give a rats ass" INTERNET TOUGH GUY DETECTED! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Varför finns inte valet: "i dont give a rats ass" För att du inte skall rösta. Håll dig ontopic nu tack. =)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 OM jag knäcker den så är det surt. Med steam är det lugnt. En, men vem vet, kanske jag vill installera den någon annan stanns. =/ Tja, om nån polare vill testa. Naa, att de skulle sno accountet är ingen risk. Det är ju bara att ladda hem spelet om du knäcker skivan. Det är din registreringsnyckel som är det viktiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 (redigerad) Ta det via Game. Men borde det inte gå att lägga in det på steam efteråt? kommer ihåg att det gick det med Half life-spelen. Bara att välja vilket spel och skriva in sin key. Skulle det gå så har du både det i steam + att du har skivan, boxen och manualen Redigerad 25 februari, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Ta det via Game. Men borde det inte gå att lägga in det på steam efteråt? kommer ihåg att det gick det med Half life-spelen. Bara att välja vilket spel och skriva in sin key. Skulle det gå så har du både det i steam + att du har skivan, boxen och manualen Nej tydligen går inte det. Det msta vara köpt via steam elelr ägas av valve så som Halflife gör. >< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Vote: Vet ej!!!!!!!!!!!!!!! Självklart ska du köpa via GAME. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 GAME helt klart, mycket mer känsla i att ha fodral, skiva och en instruktionsbo katt bläddra i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Steam är bättre tycker jag då det är mer "portabelt" och det är direct 2 drive så man slipper massa skivor. Fast sen är det nog billigare på Game. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Tycker att du ska köpa ifrån GAME... Billigare och jag har för mig att du kan lägga in CoD 4 på steam ändå... Gjorde så med mitt RCT 3 så jag ska se om jag kan försöka komma ihåg hur man gjorde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 GAME blir fint det. Du kan ändå aktivera ditt spel på steam senare, gå bara till "Games > Activate a product on Steam." Ange sedan din nyckel och allt är klart. Stammper, mannen med alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 GAME blir fint det. Du kan ändå aktivera ditt spel på steam senare, gå bara till "Games > Activate a product on Steam." Ange sedan din nyckel och allt är klart. Där satt skiten ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Skulle köpt från GAME. Jag har blivit bannad från hela steam med två av mina account utan någon som helst anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 GAME blir fint det. Du kan ändå aktivera ditt spel på steam senare, gå bara till "Games > Activate a product on Steam." Ange sedan din nyckel och allt är klart. Är du 100% säker?? För jag skulle PRECIS köpa det från steam. Jag vill ha det där men nån sa (boomer?) i nån trd att eftersom valve inte ägde det gick det inte att lägga där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts