Jacker Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt? Jag tänker mig följande: * Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat. * Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC. * Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx. * Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Kommer nog vara omöjligt att googla upp det, men i en intervju frågade man R* om just detta, och de svarade att det inte var omöjligt, men att de just nu vill fokusera helt på GTA IV. Så, det enda som skulle hindra dem är att de känner att alla deras tre städer redan är uttjatade, och att de istället börjar om på nytt med till exempel London eller Detroit, etc. Redigerad 24 februari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt? Jag tänker mig följande: * Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat. * Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC. * Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx. * Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp. Ett återbesök i Vice City skulle vara underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt? Jag tänker mig följande: * Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat. * Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC. * Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx. * Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp. 1986... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 1986... "I det Vice City som Tommy skapat", sa han ju. Alltså efter VC (1986). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Är sugen på att se ett modernt Vice City på 2000-talet. Vi har ju redan sett VC på 80-talet två gånger. I VC och VCS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Är sugen på att se ett modernt Vice City på 2000-talet. Vi har ju redan sett VC på 80-talet två gånger. I VC och VCS. Ja ! Värsta Will Smith Miami! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Det skulle vara alldeles underbart. Någon ny italienare blir skickad till Vice City och gör uppdrag med Tommy Vercetti bakom ryggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R8N Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 http://img240.imageshack.us/img240/558/lovemeetdg2.png Den snubben är ifrån Vice city. Någon som känner igen platsen i bakrunden är det LC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 (redigerad) Vice City som GTA V vore underbart! Kan inte vänta till ett nytt San Andreas kommer (antagligen GTA VI typ 2012 till PS4, 3Xbox) Det vore skitnajs om Rockstar tänker förnya våran gamla goda GTA-värld. Det är ju trots allt bara LC, VC och SA som är "GTA-städer" (ok, London också, men det är liksom inte lika...) __ Edit: Jag kom nyss att tänka på detta från IGN's review av GTA IV I won't go so far as to say that GTA IV is the best multiplayer out there, but it's definitely among the best. Having Liberty City in full effect and only seeing occasional instances of slowdown is a real treat. When a few million people load hop online, it's anyone's guess how the game will hold up, but from my experience, playing with 16 people in Free Mode only caused occasional hiccups. Certainly not enough to make me stop playing. Undrar om vi kommer att sitta och skratta åt 16-player Free-roam när vi lirar GTA VI Multiplayer om många år... (Hoppas på 128 per online då ) Redigerad 26 april, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Ett nytt GTA i Vice City (80-tal) skulle få mig att bli intresserad av GTA-serien igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Inte en chans att de kör samma igen. Jag tippar mer på 60-70 tal i Chicago eller möjligen ett nyt framtidsspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 framtidsspel. Om du snackar typ the Jetsons style så tror jag knappast det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Inte en chans att de kör samma igen. Jag tippar mer på 60-70 tal i Chicago eller möjligen ett nyt framtidsspel. Hur menar du med framtidsspel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) Hur menar du med framtidsspel? Tror han menar ungefär som GTA II. Kanske GTA III, men det utspelade sig väl i nutid? Redigerad 17 maj, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Tror han menar ungefär som GTA II. Kanske GTA III, men det utspelade sig väl i nutid? GTA III utspelade sig i nutid, ja. 2001, samma år som det släpptes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Tror han menar ungefär som GTA II. Kanske GTA III, men det utspelade sig väl i nutid? Aha. Är faktiskt inte så hypad inför ett gtaspel i framtiden. Ser hellre ett spel vid sjuttio-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 (redigerad) Jag hatar GTA 2, så jag vill inte ha ett GTA V som utspelar sig i framtiden! Redigerad 19 maj, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 1986... Ja ! Värsta Will Smith Miami! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 Inte en chans att de kör samma igen. Jag tippar mer på 60-70 tal i Chicago eller möjligen ett nytt framtidsspel. Då hade jag inte äns laddat ner spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts