Always_Mongo Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Min enter-knapp har slutat fungera, det har hänt innan. Man kan nog fixa det genom att bara starta om datorn... men det är det inte värt. Några tips som kanske kan fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Min enter-knapp har slutat fungera, det har hänt innan. Man kan nog fixa det genom att bara starta om datorn... men det är det inte värt. Några tips som kanske kan fixa det? Köpa nytt tangentbord ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Min enter-knapp har slutat fungera, det har hänt innan. Man kan nog fixa det genom att bara starta om datorn... men det är det inte värt. Några tips som kanske kan fixa det? Din ignorans mäter inga gränser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 (redigerad) Din ignorans mäter inga gränser. Jag läste det som att det händer då och då, och det kan lösas genom att starta om datorn. Händer det någon gång per dag är det ganska drygt att tvingas starta om datorn för att lösa det. Redigerad 23 februari, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Din ignorans mäter inga gränser. Bra svar... Köp ett nytt tangentbord om det inte löser sig genom att installera om diverse drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Det skulle kunna vara något som ligger under knappen och som gör att den inte "tar". Fast jag vet inte om man kan ta loss knappen och kolla efter.. http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Det skulle kunna vara något som ligger under knappen och som gör att den inte "tar". Fast jag vet inte om man kan ta loss knappen och kolla efter.. http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Klart det går att ta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Klart det går att ta bort. Okej, men går det att sätta dit den sedan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Okej, men går det att sätta dit den sedan då? Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Okej, då så! Kör hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Jag läste det som att det händer då och då, och det kan lösas genom att starta om datorn. Händer det någon gång per dag är det ganska drygt att tvingas starta om datorn för att lösa det. Dagens I-landsproblem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Dagens I-landsproblem. Skulle det drabba dig så skulle du säkert störa dig på det som satan, SÅ DET SÅ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 24 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Det funkade med att koppla ut och in usb sladden några gånger O_o Det är mäkta konstigt, men nu när jag vet det är det inte nåt stort problem längre. Nej asså... att starta om min dator tar evigheter, så det är nåt jag väldigt ogärna gör hela dagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Eftersom jag inte orkar göra en ny tråd så...' Mitt nya tangentbord är super skönt och perfekt! och såklart att man ska spilla lite kladdig juice på det. Snabb som jag var hann jag få upp nästan allt kladd Men min Punkt (.) knapp har blivit jätte seg och kladdig, finns det några tips för att fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 (redigerad) Eftersom jag inte orkar göra en ny tråd så...' Mitt nya tangentbord är super skönt och perfekt! och såklart att man ska spilla lite kladdig juice på det. Snabb som jag var hann jag få upp nästan allt kladd Men min Punkt (.) knapp har blivit jätte seg och kladdig, finns det några tips för att fixa det? Man kan rädda ett tangentbord från nästan allt man spillt, men det krävs lite jobb och ett par dygn om jag inte minns fel. Man plockar isär tangentbordet, tangent för tangent. Sedan rengör man varenda liten tangent med en fuktig trasa. Tror till och med att man kan använda medel av något slag. Kanske fylla en hink med varmt vatten och hälla i något diskmedel eller något och sedan ner med alla tangenter. Sedan torkar man alla tangenter så alla är jättetorra. Sedan kan man ju skruva isär själva tangentbordeto ckså och rengöra. Vissa delar, de som bara består av plast, kan du göra rent under vattenkranen – eller till och med köra i diskmaskinen. Den tunna plastfolien med ledningar på ska du dock vara försiktig med. Sätt ihop alltihop igen, så fungerar det säkert. Men eftersom du bara hade problem med tangenten så borde väl det där räcka. Redigerad 28 februari, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Man kan rädda ett tangentbord från nästan allt man spillt, men det krävs lite jobb och ett par dygn om jag inte minns fel. Man plockar isär tangentbordet, tangent för tangent. Sedan rengör man varenda liten tangent med en fuktig trasa. Tror till och med att man kan använda medel av något slag. Kanske fylla en hink med varmt vatten och hälla i något diskmedel eller något och sedan ner med alla tangenter. Sedan torkar man alla tangenter så alla är jättetorra. Sedan kan man ju skruva isär själva tangentbordeto ckså och rengöra. Vissa delar, de som bara består av plast, kan du göra rent under vattenkranen – eller till och med köra i diskmaskinen. Den tunna plastfolien med ledningar på ska du dock vara försiktig med. Sätt ihop alltihop igen, så fungerar det säkert. Men eftersom du bara hade problem med tangenten så borde väl det där räcka. plockar man isär ett "laptop" tangentbord med våld? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 plockar man isär ett "laptop" tangentbord med våld? Du sade ju aldrig att det var en laptop. Jag är inte säker på hur mycket en laptoptangent klarar av. De är ju så små och plastiga. Min F10 har gått sönder (Mitt fel.) sedan för ett par månader sedan lossnade F11 utan någon anledning, då hade fästet gått sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 plockar man isär ett "laptop" tangentbord med våld? Du ska kunna ta bort knapparna ändå, finns små hakar under som lossar på tangenten. Dra lite i tangenten bara så ska den lossna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 (redigerad) Du sade ju aldrig att det var en laptop. Jag är inte säker på hur mycket en laptoptangent klarar av. De är ju så små och plastiga. Min F10 har gått sönder (Mitt fel.) sedan för ett par månader sedan lossnade F11 utan någon anledning, då hade fästet gått sönder. det är ingen laptop bara tangentbordet har såna knappar Tack så mycket för svaren, dax att prova Edit: efter att lossat knappen såg jag kladdet diräckt, behövde bara en torr tops sen var det fixat. riktigt smidigt Redigerad 28 februari, 2008 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts