Jump to content

Enter-knapp

Always_Mongo
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag inte orkar göra en ny tråd så...'

Mitt nya tangentbord är super skönt och perfekt! och såklart att man ska spilla lite kladdig juice på det. Snabb som jag var hann jag få upp nästan allt kladd Men min Punkt (.) knapp har blivit jätte seg och kladdig, finns det några tips för att fixa det? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag inte orkar göra en ny tråd så...'

Mitt nya tangentbord är super skönt och perfekt! och såklart att man ska spilla lite kladdig juice på det. Snabb som jag var hann jag få upp nästan allt kladd Men min Punkt (.) knapp har blivit jätte seg och kladdig, finns det några tips för att fixa det? :P

Man kan rädda ett tangentbord från nästan allt man spillt, men det krävs lite jobb och ett par dygn om jag inte minns fel.

Man plockar isär tangentbordet, tangent för tangent. Sedan rengör man varenda liten tangent med en fuktig trasa. Tror till och med att man kan använda medel av något slag. Kanske fylla en hink med varmt vatten och hälla i något diskmedel eller något och sedan ner med alla tangenter.

Sedan torkar man alla tangenter så alla är jättetorra.

Sedan kan man ju skruva isär själva tangentbordeto ckså och rengöra.

Vissa delar, de som bara består av plast, kan du göra rent under vattenkranen – eller till och med köra i diskmaskinen. Den tunna plastfolien med ledningar på ska du dock vara försiktig med.

Sätt ihop alltihop igen, så fungerar det säkert.

Men eftersom du bara hade problem med tangenten så borde väl det där räcka.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan rädda ett tangentbord från nästan allt man spillt, men det krävs lite jobb och ett par dygn om jag inte minns fel.

Man plockar isär tangentbordet, tangent för tangent. Sedan rengör man varenda liten tangent med en fuktig trasa. Tror till och med att man kan använda medel av något slag. Kanske fylla en hink med varmt vatten och hälla i något diskmedel eller något och sedan ner med alla tangenter.

Sedan torkar man alla tangenter så alla är jättetorra.

Sedan kan man ju skruva isär själva tangentbordeto ckså och rengöra.

Vissa delar, de som bara består av plast, kan du göra rent under vattenkranen – eller till och med köra i diskmaskinen. Den tunna plastfolien med ledningar på ska du dock vara försiktig med.

Sätt ihop alltihop igen, så fungerar det säkert.

Men eftersom du bara hade problem med tangenten så borde väl det där räcka.

plockar man isär ett "laptop" tangentbord med våld? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

plockar man isär ett "laptop" tangentbord med våld? :P

Du sade ju aldrig att det var en laptop. :cry:

Jag är inte säker på hur mycket en laptoptangent klarar av. De är ju så små och plastiga. Min F10 har gått sönder (Mitt fel.) sedan för ett par månader sedan lossnade F11 utan någon anledning, då hade fästet gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sade ju aldrig att det var en laptop. :doh:

Jag är inte säker på hur mycket en laptoptangent klarar av. De är ju så små och plastiga. Min F10 har gått sönder (Mitt fel.) sedan för ett par månader sedan lossnade F11 utan någon anledning, då hade fästet gått sönder.

det är ingen laptop bara tangentbordet har såna knappar :whistling:

Tack så mycket för svaren, dax att prova :mellow:

Edit: efter att lossat knappen såg jag kladdet diräckt, behövde bara en torr tops sen var det fixat. riktigt smidigt :naughty:

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor