Jump to content

Hjälp med darorn när den startar

Hvl10nh
 Share

Recommended Posts

EDIT: Menar så klart DATORN och inget annat

Jo det är så här: när min dator har laddat Windows xp skärmen då står det "välkommen" i vanlig ordning men sen när skrivbordet dycker upp så blir skärmen svart och inget mer händer. Tangentbordet "kopplas ur" dvs man kan inte slå på slå av num lock etc.

Konstigt nog så kan man komma runt det här problemet om man: trycker på ctrl+alt+delete i exakt rätt ögonblick när Välkomms skärmen vissas. Om man lyckas med det så startar aktivitetshanteraren och sen funkar allt som det ska.

Sammanfattning:

Datorn blir död efter välkommskärmen= reagerar inte på nåt( koppla i mp3-spelare, trycka på tangentbordet eller trycka på knappen som man slår på datorn med eller andra HID försök)

När felet uppstod total om formaterade jag hårddisken, instalerade XP på nytt men problemet är kvar.

Är det någon som känner igen problemet? Min dator: En Packard Bell iXtreme 8340 - 2,2GHz 1GB ram 250GB DVD±RW

Är supper tacksam för svar :unsure::P

Redigerad av Hvl10nh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla är det ingen som kan eller,?? det är super iriterande att starta datorn, lyckas ja inte att trycka på allt-controll-delete

i rätt ögonblick måste jag göra datorn strömlös och försöka igen kan ta upp till 8 försök innan datorn startar dvs jag trycker i rätt ögonblick.

Super irriterande :P

HJÄLP HJÄLP :lol::):unsure:

Redigerad av Hvl10nh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns nåt som heter viloläge= datorn stängs av men det som är på ram-minnet sparas ner till hårddisken sen när man startar datorn tror Windows att den alldrig har varit av så nu har jag gått runt problemet på det sättet. Jag stänger av datorn med VILOLÄGE så funkar allt fint. Tack ändå att ni försökte hjälpa till. På det här forumet får man alltid svar tack så mycket :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor