GTApimpfoolife Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Har extrema problem att förklara det här. Det är så märkligt. Jag har all min musik i en extern hårddisk, allting har fungerat sedan jag fick skiten under julen. Igår skulle jag sätta mig ner och lyssna på musik. Då märker jag att det segar uti jävla helvete när jag klickar upp mappen musiken ligger i, jag kan inte ens högerklicka på filen, för då hänger sig nästan hela datorn. Det går helt enkelt inte att lyssna på den. Först trodde jag att det var fel på externa hårddisken. Men jag stoppade in den i en annan dator, gjorde samma sak, och det fungerade helt och hållet. Vad är grejen? Virus i datorn? Eller behövs det göras någon uppdatering? Snälla hjälp! För mig och min kära musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Har du en USB-version som stöds av hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 (redigerad) Har du en USB-version som stöds av hårddisken? Det har ju funkat förut. + att USB är bakåtkompatibelt. Installerat några nya program? Virussökt? Ändrat någon inställning? Redigerad 17 februari, 2008 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Installerat några nya program? Virussökt? Ändrat någon inställning? Har suttit och funderat på det där. När jag prövade i Windows Media Player så stod det mest att det kan vara problem med ljudkortet och att det kanske skulle behöva uppdateras. Antingen känns det som att det är problemet, för det är ju bara musikfilerna som är konstiga, bilder och Håller med till 100%!-dokument funkar prima, och ljudkort har jag absolut ingen aning om hur man uppdaterar. Ska virussöka ikväll, sen får man väl se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Har suttit och funderat på det där. När jag prövade i Windows Media Player så stod det mest att det kan vara problem med ljudkortet och att det kanske skulle behöva uppdateras. Antingen känns det som att det är problemet, för det är ju bara musikfilerna som är konstiga, bilder och Håller med till 100%!-dokument funkar prima, och ljudkort har jag absolut ingen aning om hur man uppdaterar. Ska virussöka ikväll, sen får man väl se vad som händer. Kan du spela musiken i någon annan spelare? Foobar/Winamp/iTunes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Kan du spela musiken i någon annan spelare? Foobar/Winamp/iTunes? Märkligt. Det fungerade i iTunes och Winamp, förutom att Winamp segade något ordentligt. I WMP och MediaMonkey fungerade det dock inte. Sen så segar det fortfarande något förbannat när jag går in på mapparna filerna ligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Inte för att jag är någon superhjälte på datorer, men du kanske kan ta och göra en systemåterställning till innan problemet uppstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Inte för att jag är någon superhjälte på datorer, men du kanske kan ta och göra en systemåterställning till innan problemet uppstod. Amen... Tänkte precis skriva det, do it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Inte för att jag är någon superhjälte på datorer, men du kanske kan ta och göra en systemåterställning till innan problemet uppstod. Förlåt för sent svar. Men hur gör man en systemåterställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Förlåt för sent svar. Men hur gör man en systemåterställning? Ingen skada skedd. Start --> Alla program --> Tillbehör --> Systemverktyg --> Systemåterställning När du väl är inne i systemåterställningen så väljer du bara det datumet som du tycker passar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Oooh tack så mycket! Har prövat göra återställningen två gånger nu, vet i och för sig inte om jag gjort rätt eller inte men jag tror det. Men det är precis som vanligt, samma fel. Nu börjar jag smått ge upp det här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts