Jump to content

gratis hemsida host

skarin
 Share

Recommended Posts

Han har ju rätt ... att hitta nån sida som listar och recenserar olika gratis hosts är inte direkt svårt. Finns dessutom flera trådar här på forumet om detta.

Jag börjar bara bli så evinnerligt trött på hans modelerande. Google är inte svaret på allt, man måste ju för tusan kunna fråga om saker och ting utan att bli tillsagd att googla. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar bara bli så evinnerligt trött på hans modelerande. Google är inte svaret på allt, man måste ju för tusan kunna fråga om saker och ting utan att bli tillsagd att googla. :confused:

Inte tänkt på att han är modelator. Sorry :(

Det är sant att man borde kunna fråga saker, men då kan man ju motivera det med "Har prövat en del nu och tröttnat på de dåliga" eller liknande. För alla borde klara av att googla först iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han har googlat kan han ju skriva det?

Om han skriver "Gratis hemsida host" så kommer det upp flera alternativ han kan använda..?

Om han hade sagt att han hade googlat och prövat olika ord, Hade jag säkert kunnat sagt några sidor, Men nu sa han inte det, därför skrev jag "Google.com".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han skriver "Gratis hemsida host" så kommer det upp flera alternativ han kan använda..?

Om han hade sagt att han hade googlat och prövat olika ord, Hade jag säkert kunnat sagt några sidor, Men nu sa han inte det, därför skrev jag "Google.com".

Tror även Kebab syftar på allmän smartass:ness även utöver detta tjat om Google. Och jag håller med honom, isf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första misstaget man gör är att man söker på svenska :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror även Kebab syftar på allmän smartass:ness även utöver detta tjat om Google. Och jag håller med honom, isf!

Jag menade inte att jag var speciellt smart, Men om han inte har googlat, borde han testa det före?

http://www.fortunecity.se/

http://www.100.nu/webbhotell.htm (100 webbhotell i ranking)

@ Tux, Fungerade utmärkt att söka på gratis hemsida host.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du galen människa? :)

Närå, men de tidigare förslagen bör nog passa bra.

Måste påpeka att jag faktiskt inte förstår vad alla har emot one.com. Har hört att de varit dåliga förr, men numera känns det som att det bara är "inne" att ha en dålig uppfattning om företaget, på samma sätt som folk har en dålig uppfattning om skolmaten som egentligen inte är så dålig.

Min erfarenhet säger att de ju är stabila, det går snabbt att ladda ned från deras servrar (~800 kbits) och de har alla tjänster som övriga hosts har. De är helt enkelt som alla andra, fast billigare.

Och sedan tycker även jag att det visst är fantastiskt tröttsamt med google-hänvisningar som svar på en fråga. Är det verkligen vettigt att kräva att alla förfrågningar måste inkludera ett "jag har sökt på google men..."? Tycker inte jag. Ta det som en självklarhet att folk har vett nog att söka lite själva innan de ber om hjälp, annars blir alla irriterade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste påpeka att jag faktiskt inte förstår vad alla har emot one.com. Har hört att de varit dåliga förr, men numera känns det som att det bara är "inne" att ha en dålig uppfattning om företaget, på samma sätt som folk har en dålig uppfattning om skolmaten som egentligen inte är så dålig.

Min erfarenhet säger att de ju är stabila, det går snabbt att ladda ned från deras servrar (~800 kbits) och de har alla tjänster som övriga hosts har. De är helt enkelt som alla andra, fast billigare.

Och sedan tycker även jag att det visst är fantastiskt tröttsamt med google-hänvisningar som svar på en fråga. Är det verkligen vettigt att kräva att alla förfrågningar måste inkludera ett "jag har sökt på google men..."? Tycker inte jag. Ta det som en självklarhet att folk har vett nog att söka lite själva innan de ber om hjälp, annars blir alla irriterade.

Först och främst är skolmaten visst dålig, så var det med den saken.

Sen måste man vara riktigt dålig om man inte alls hittar någon gratis webhost via google. Därför tycker jag gott att man kan skriva lite krav man har. Om jag nu ska ta det som en självklarhet att han har sökt, då måste han ju hittat en del och varit missnöjd med resultaten. Mycket enklare att då hjälpa honom efter att man fått reda på vad han har för krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor