yo.yo Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 EDIT: Glömde att säga det viktigaste; Hämd är till stor del för att tillfredsställa sig själv. Ja, det är klart. Varför skulle man hämnas för att tillfredställa någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Ja, det är klart. Varför skulle man hämnas för att tillfredställa någon annan? Varför skulle man göra något över huvud taget för att tillfredsställa någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Det enda som löser mer problem än hämnd är våld. De som säger att våld inte löser något har helt enkelt inte slagit tillräckligt hårt än Hämd och våld kan dock vara samma sak. Ibland är inte alltid våld en utväg, utan det finns andra sätt att jävlas med folk. Exempelvis som att bryta sig in i någons skåp i skolan och lasta ner allt viktigt som finns där i en plastpåse, för att sedan förstöra allt och lägga tillbaka det. Det vore ju även inte så smart att slå ner en lärare för att man blir orättvist behandlad eller liknande. Men så sant som det är sagt, våld kan lösa väldigt mycket. Ja, det är klart. Varför skulle man hämnas för att tillfredställa någon annan? Det har jag aldrig påstått så fundera över frågan du just ställde. Det jag säger är att man oftast drivs till hämd för att tillfredsställa sig själv, för att få ge igen och på något sätt ''må lite bättre''. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt. Ja, våld löser en del saker, men inte det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Ja, våld löser en del saker, men inte det mesta. När man var mindre så löste man ju alla konflikter med knytnävarna. Funkar väl än idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt. Hahaha, fyfan vad korkat exempel. Detta då: du och en vän bråkar om en tjej som båda gillar. Du sparkar honom i huvudet. Löser det något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Hahaha, fyfan vad korkat exempel. Detta då: du och en vän bråkar om en tjej som båda gillar. Du sparkar honom i huvudet. Löser det något? Han får en hjärnskada, tjejen vill inte ha honom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Han får en hjärnskada, tjejen vill inte ha honom Vad barnslig du är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Han får en hjärnskada, tjejen vill inte ha honom aaah.. Det finns inget bättre när man blivit misshandlad och sitter här med hjärnskakning än att läsa Retards inlägg Appropå topicen.. Hämd är inget annat än kul, när det lyckas... Vid misslyckade hämndaktioner blir det bara pinsamt alternativt så känns det jävligt misslyckat och man blir missnöjd med sig själv.. Näe det finns inget bättre än att pissa i någons skåp när de lånat ens penna utan att ge tillbaks den.. Att personen i fråga senare säger "Vem fan har gnuggat fisk på mitt skåp" förhöjer ju upplevelsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 aaah.. Det finns inget bättre när man blivit misshandlad och sitter här med hjärnskakning än att läsa Retards inlägg Jasså där var du igen. Så du har blivit misshandlad säger du? Och det visste jag när jag skrev mitt inlägg? Det var föresten ett svar på en fråga så nu får du ta och lugna ner dig lite. Tycker att det är fördjävligt att du blivit misshadlad kan jag dock säga. Jävla idioter som går ut och slår folk. Spela GTA istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Jasså där var du igen. Så du har blivit misshandlad säger du? Och det visste jag när jag skrev mitt inlägg? Det var föresten ett svar på en fråga så nu får du ta och lugna ner dig lite. Tycker att det är fördjävligt att du blivit misshadlad kan jag dock säga. Jävla idioter som går ut och slår folk. Spela GTA istället. Tror du han var seriös? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Tror du han var seriös? KAN DU SLUTA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Nej, Ytterst sällan. Ja. Ja, för att det får personen i fråga att må bra för stunden, men är man tillräckligt intelligent så vet man att hämnd inte är bra i längden, att det har en tendens att göra situationen värre i många fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 Ibland. Ja. Jeez, människor har hämnats på varandra i alla tider, och vid vissa tillfällen kan det ju faktiskt få en att må bättre och känna mer frid i kroppen. Det har då iaf jag upplevt, att man blivit så fruktansvärt uppretad på någon att man inte kan göra något annat än att gå runt och vara frustrerad på den personen, om han/hon nu fått in det där lilla sista som man inte hann replikera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 (redigerad) Hahaha, fyfan vad korkat exempel. Detta då: du och en vän bråkar om en tjej som båda gillar. Du sparkar honom i huvudet. Löser det något? EDIT: Inget Redigerad 20 februari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts