Patrik Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Jao, ett försök till poll. Var inte säker på om andra frågan skulle vara med, men den fick vara det. Rösta och diskutera! Är hämnd en bra lösning? Och då menar jag i vardagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Vote: Ibland Nej* *Hade gärna viljat ha ett Ibland där med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Nej, aldrig Nej. Jag har aldrig hämnats tillbaka på nån, och jag tror själv inte riktigt på det heller. Hämnd kan ju göra ens liv ännu mer surare än vad det var innan det, så därför håller jag mig ifrån det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 1: ibland 2: hade gärna haft ett ibland där, så jag tog ja. när folk saboterar för mig och tycker det är skitkul, då gör jag sammasak och garvar åt dem, då blev deti nte lika roligt för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 'Ytterst sällan', och 'ja'. Jag är personligen inte mycket för hämnd, det finns bättre sätt att spendera sin tid än att göra livet surt för andra. Men jag... tror på hämnd, vad det nu betyder. Jag tror att det både kan fungera som en tankeställare för den ens hämnd riktas mot, och som ett sätt att själv må lite bättre. Kan tänka mig att jag formats lite av dagisets strikta indoktrinering av ordspråket "Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Så här brukar jag tänka: Om någon är taskig mot dig så ska du inte bara sitta ner och skita i det, du ska ge igen och visa att du inte är någon mes som det går att mobba eller trakasera. Så om någon är taskig mot mig så hämnas jag oftast ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Mjo, det kan man väl säga. Fast jag har ändå mycket lätt för att förlåta människor om de är uppriktiga och verkligen menar vad de säger då de ber om förlåtelse/ursäkt. Vote: Bara om... Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Ja, oftast. Nej. Gillar att hämnas, för det känns bra. Folk ska inte tro att det lönar sig att jävlas. Men jag tror inte på hämnd leder till något gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Vet inte riktigt om jag "tror" på hämnd. Tror inte jag förstår frågan till hundra procent. Men jag ser det så här; om man får ut något av personen man vill hämnas på (vad det nu kan vara), så ska man inte hämnas. Risken är ju att den andra vill hämnas tillbaka. Visst finns det en nivå för hur mycket skit man kan ta, men är det försumbart så kan jag hålla tillbaka min vrede. Hämnd i sig tycker jag inte är fel men det lönar sig oftast inte. Brukar finnas bättre alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 AN EYE FOR AN EYE FFS! Fniss, nejmen.. jag hämnas då och då. Fast aldrig på stora saker, mest trviala skitsaker.. typ om någon knuffar omkull mig i på tunnelbaneperrongen vid morgonrusningen brukar jag vända och knuffa dom i ryggen för att sen säga "Oj, FÖRLÅT HEHE!" Sånt är tillfredsställande och kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Jag hämnas lite då och då, beror på vad den andra personen har gjort. Tror jag på hämnd? Nej, men det är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Vote: Bara om någon gjort något riktigt taskigt. Vote: Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Vote: Bara om någon gjort något riktigt taskigt. Vote: Nej Same. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Jag fattar inte heller frågan, vad menas med att "tro på hämnd"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 (redigerad) Jag fattar inte heller frågan, vad menas med att "tro på hämnd"? Men alltså, att man tycker att det är det bästa sättet att lösa saker på. Edit: stavfel. Redigerad 16 februari, 2008 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Men alltså, att man tycker att det är den bästa sättet att lösa saker på. Då blir mitt svar nej. Att det skulle vara det bästa sättet att lösa saker på tycker jag inte, men har någon gjort någonting väldigt illa skulle jag kunna ta till det ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Vote 1: Nej, ytterst sällan. Skulle egentligen ha kunnat rösta på "Bara om någon gjort något riktigt taskigt", men men... jag är för snäll för att hämnas, ska man säga tyvärr? Nej på andra alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 (redigerad) Hämd har löst massor av problem för mig. Men hämd är oftast en risk, en risk där man kan själv kan bli drabbad ännu värre. Hämd är som en cirkel. Två personer som anser hämd som ett bra medel är oftast de personer som trasslar till det för en. EDIT: Glömde att säga det viktigaste; Hämd är till stor del för att tillfredsställa sig själv. Redigerad 16 februari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Det enda som löser mer problem än hämnd är våld. De som säger att våld inte löser något har helt enkelt inte slagit tillräckligt hårt än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Det enda som löser mer problem än hämnd är våld. De som säger att våld inte löser något har helt enkelt inte slagit tillräckligt hårt än Hört talas om krig? Sist jag kollade har inte det löst ett skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts