Jump to content

Bästa NHL spelet

Renard
 Share

Recommended Posts

Har totalt missat den här tråden. Ber om ursäkt för det.

Måste faktiskt säga att det blir antingen NHL:99 eller NHL:2001. NHL:99 är en klassiker, körde två fulla Stanley Cup med Dallas Stars på det spelet, vilket jävla lag dom hade med Mike Modano i spätsen, och oj vad jag njöt. NHL:2001 var något nytt och lite häftigare, kommer ihåg att jag kunde lära mig att styra byten så Mike Modano-kedjan kunde spela hela tiden. Gjorde över 150 poäng med honom en säsong. Sen har jag för mig att Elitserien kom då också, är dock inte säker, men det var så nice upplägg med kedjeformationerna och formtoppar och olika egenskaper spelarna hade. Vilket spel med andra ord!

Måste göra en liten spelar flashback från 99. Kommer ihåg Jere Lehtinen, Brett Hull, The Eagle, Skrudland, någon duktig jävel med långt efternamn, sen fanns ju Zubov, och sen fannas det en annan back som var så grym. Nej, vilka goda minnen.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har totalt missat den här tråden. Ber om ursäkt för det.

Måste faktiskt säga att det blir antingen NHL:99 eller NHL:2001. NHL:99 är en klassiker, körde två fulla Stanley Cup med Dallas Stars på det spelet, vilket jävla lag dom hade med Mike Modano i spätsen, och oj vad jag njöt. NHL:2001 var något nytt och lite häftigare, kommer ihåg att jag kunde lära mig att styra byten så Mike Modano-kedjan kunde spela hela tiden. Gjorde över 150 poäng med honom en säsong. Sen har jag för mig att Elitserien kom då också, är dock inte säker, men det var så nice upplägg med kedjeformationerna och formtoppar och olika egenskaper spelarna hade. Vilket spel med andra ord!

Måste göra en liten spelar flashback från 99. Kommer ihåg Jere Lehtinen, Brett Hull, The Eagle, Skrudland, någon duktig jävel med långt efternamn, sen fanns ju Zubov, och sen fannas det en annan back som var så grym. Nej, vilka goda minnen.

Jo dem två är riktigt goa spel. Dock är grafiken i 99 totalt värdelös :D

Och ja, det var i 2001 elitserien kom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NHL 08 på dator är likadant som NHL 07 på dator som är likadant som NHL 06 på dator som är likant som NHL 05 på dator som inte är likadant som NHL 04 på dator.

NHL 04 är det mest underhållande NHL spelet,

sen för lite mer seriöst spelande på PC skall det vara NHL 08.

Men det är enormt stor skillnad på PC versionen och konsol (XBOX360 & PS3)

Konsol versionen innehåller 3 X mer funktioner än på PC.

Konsol: Man kan använda sig av många olika fintar, målvakten kan fler olika ställningar, och sen finns det skillnad mellan skrinnskor och klubbor etc. Finns mycket.

Och sen bjuder funktionen "att göra egna spelare" på mycket i konsolversionen,

man får välja hur mycket klubban skall var vinklad, hur skarp den skall vara.

Och hur skrinnskorna skall se ut, och hur "mädarna" (eller vad ni kallar dem) skall vara formade.

och mycket mer. Sen när det gäller att forma spelarens ansikte går det att få spelaren att se jävligt

likadan ut som en själv. Vilket inte går på PC-versionen där alla spelarer i princip ser likadana ut

än hur man skulle inställa dem.

Varning för stavfel, är lite trött :D

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man jämför med en del PS1 spel på den tiden så höll sig grafiken på en bra nivå. Skuggan under pucken säger ju en hel del, ett mästerverk grafikmässigt. :D

Jo det har du faktiskt rätt i ;)

Behövde man inte en expansion för att kunna lira Elitserien :D ? Minns de gamla goda tiderna med NHL 2001 :D

Jo :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor