Jacker Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Intressant teori Min gamla SO- lärare, tror det var han iaf, berättade att Jesus förmodligen var alkoholist, precis som många andra på den tiden då vin konsumerades dagligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Nej fan, Jesus existerade inte ens som människa. Denna film (del 1) visar väldigt bra argument för det: http://www.zeitgeistmovie.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Nej fan, Jesus existerade inte ens som människa. Denna film (del 1) visar väldigt bra argument för det: http://www.zeitgeistmovie.com/ Nåja, Zeitgeist är en cool film men inga källor anges någonstans så man kan inte lita på't. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Nåja, Zeitgeist är en cool film men inga källor anges någonstans så man kan inte lita på't. No? sources.htm]http://www.zeitgeistmovie.com/sources.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 No? sources.htm]<a href="http://www.zeitgeistmovie.com/sources.htm" target="_blank">http://www.zeitgeistmovie.com/sources.htm</a> Vajjert, det hade jag missat. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Vajjert, det hade jag missat. Tackar! Det finns dock grova faktafel på några ställen i filmen så var kritisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Jag dör. [youtube-old]ycOlbgeCvNw[/youtube-old] Om gud värkligen existerade, varför existerar hennes extremt jobbiga röst.. makes no scense. Att kolla den där videon var nog det onödigaste jag någonsin gjort med min tid... Jag är inte religös men om det av någon chans skulle vara sant så ses vi i helvetet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tjottahejti Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 Jag är ateist, åtminstone vill jag påstå att jag är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2008 Hade varit intressant att veta vilka som var young earth creationists här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 Små barn hjärntvättas av kristna idioter! Really sick stuff. [youtube-old]8bB2rt3IKJc[/youtube-old] [youtube-old]BNDBf4PXw0M[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 (redigerad) Små barn hjärntvättas av kristna idioter! Really sick stuff. [y]8bB2rt3IKJc [yoe]BNDBf4PXw0M[/ Det första klippet är från dokumentären Jesus Camp tror jag. Den är ganska intressant vill jag minnas. Redigerad 12 mars, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Jag är en sådan där som i folkmun kallas ateist. Men, jag tycker religion är väldigt intressant ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) Idag, efter att ha köpt teaterbiljetter vid stadsteatern, så hoppade en kristen kärring fram med ett papper och sa att jesus älskade mig. Jag tog hajjade såklart till och vi började diskutera. Här är några guldkorn ur 'debatten'. Jag: Är du kreationist? Hon: Vad är det? Jag: *suckar* Tror du på Adam & Eva eller Darwins evolutionsteori? Hon: Jaha, ja! Ja .. jag tror på Adam & Eva. Jag: Varför? Hon: Det står i Bibeln. Jag: Men på vilket sätt BEVISAR det någonting? Det finns berg av forskning som talar för evolutionen och rasernas ursprung men allt som talar för din sak är en 2500 år gammal bok. Hon: Det finns folk som konverterat från den darwaniska tron till vår tro.. Jag: Och? 100 000tals har konverterat från din dumma tro till ateismen, vad har det med något att göra? Därefter ignorerade hon mig och vände sig åt min väninna och höll handen på hennes axel och sa att jag var en "stackare" men att det "fanns hopp för mig fortfarande" Hon berättade sen osammanhängande om sin kontakt med gud hon hade fått efter att ha blivit besatt genom voodoo i Hong Kong. Wow, det var en dum historia. Jag blev bara argare och argare på denna galning .. Hon: Jesus lever! Han finns runt oss, flera har sett honom .. hela familjer rentav! Jag i bitter ton: Ja, sinnessjukdom brukar gå i familjen.. Hon: .. Öh .. HAHA! Vilken skämtare! Men när tiden är inne kommer du också inse guds kärlek! Jag: Den dagen, den sorgen, din knäppgök. Hon: Ditt hat är satans näring! Ta in Jesus i ditt hjärta innan det är försent. Jag: Så jag hamnar i helvetet? Hon: Nejdå! Jesus älskar dig! Jag: Synd att det inte är ömsesidigt .. Vadå? Så jag behöver inte konvertera för att hamna i himlen? Då vände hon sig till min väninna igen och försökte fylla hennes söta huvud med ord som "guds kärlek" och "innan det är försent". Jag ville då gå och efter mig skrek hon "DU KAN INTE FLY FRÅN JESUS KÄRLEK! TA IN HONOM I DITT HJÄRTA INNAN DET ÄR FÖRSENT!" Redigerad 19 mars, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) dubbelpost Redigerad 19 mars, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Nice, påminner mig om då Jehovas vittnen ringde till mig två gånger samma vecka. Blev 30 mins samtal/debatt båda samtalen. En rolig grej jag kommer ihåg: Jag: anser du att Gud är god och har skapat allt liv? Hon: ja. Jag: varför skapade han isf parasiter, vars enda syfte är att leva på och utnyttja andra organismer, och där det finns parasiter som är specialanpassade för människor? Hon: *tänker i 2 min* ... Vet inte hur man ska förklara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 Idag, efter att ha köpt teaterbiljetter vid stadsteatern, så hoppade en kristen kärring fram med ett papper och sa att jesus älskade mig. Jag tog hajjade såklart till och vi började diskutera. Här är några guldkorn ur 'debatten'. Jag: Är du kreationist? Hon: Vad är det? Jag: *suckar* Tror du på Adam & Eva eller Darwins evolutionsteori? Hon: Jaha, ja! Ja .. jag tror på Adam & Eva. Jag: Varför? Hon: Det står i Bibeln. Jag: Men på vilket sätt BEVISAR det någonting? Det finns berg av forskning som talar för evolutionen och rasernas ursprung men allt som talar för din sak är en 2500 år gammal bok. Hon: Det finns folk som konverterat från den darwaniska tron till vår tro.. Jag: Och? 100 000tals har konverterat från din dumma tro till ateismen, vad har det med något att göra? Därefter ignorerade hon mig och vände sig åt min väninna och höll handen på hennes axel och sa att jag var en "stackare" men att det "fanns hopp för mig fortfarande" Hon berättade sen osammanhängande om sin kontakt med gud hon hade fått efter att ha blivit besatt genom voodoo i Hong Kong. Wow, det var en dum historia. Jag blev bara argare och argare på denna galning .. Hon: Jesus lever! Han finns runt oss, flera har sett honom .. hela familjer rentav! Jag i bitter ton: Ja, sinnessjukdom brukar gå i familjen.. Hon: .. Öh .. HAHA! Vilken skämtare! Men när tiden är inne kommer du också inse guds kärlek! Jag: Den dagen, den sorgen, din knäppgök. Hon: Ditt hat är satans näring! Ta in Jesus i ditt hjärta innan det är försent. Jag: Så jag hamnar i helvetet? Hon: Nejdå! Jesus älskar dig! Jag: Synd att det inte är ömsesidigt .. Vadå? Så jag behöver inte konvertera för att hamna i himlen? Då vände hon sig till min väninna igen och försökte fylla hennes söta huvud med ord som "guds kärlek" och "innan det är försent". Jag ville då gå och efter mig skrek hon "DU KAN INTE FLY FRÅN JESUS KÄRLEK! TA IN HONOM I DITT HJÄRTA INNAN DET ÄR FÖRSENT!" Varför håller religösa jämt på med att särbehandla utvecklingsläran från övrig vetenskap? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 (redigerad) Nice, påminner mig om då Jehovas vittnen ringde till mig två gånger samma vecka. Blev 30 mins samtal/debatt båda samtalen. En rolig grej jag kommer ihåg: Jag: anser du att Gud är god och har skapat allt liv? Hon: ja. Jag: varför skapade han isf parasiter, vars enda syfte är att leva på och utnyttja andra organismer, och där det finns parasiter som är specialanpassade för människor? Hon: *tänker i 2 min* ... Vet inte hur man ska förklara det. Det där var en intressant frågeställning. Jag tror en mer insatt kreationist skulle förklara parasiters existens med att de utgör föda för andra organismer och vad gäller de organismer vars "ENDA" syfte är att leva på andra organismer handlar det om populationskontroll. Man kan lika gärna fråga sig varför det finns sjukdomar eller varför lejonen äter zebrorna. (Me not krezjoonist btw plz) --- Jehovas ringde på dörren i förra veckan, det kändes lite bisarrt när det var en ung kille och en ung tjej i min egen ålder som kom emot när jag öppnade. Jag har alltid förknippat dörrknackarna med äldre damer och herrar, jag bor iofs i ett bostadsområde där 90% är studenter så ja, det är förståeligt att de profilerar sig. Nåväl, de berättade om påskens budskap och frågade lite om hur jag skulle fira påsken osv. Sen förklarade de att jag kunde bli en av "Jesus vänner" genom att minnas hans död nu i påsk. "Ja, jo - det kommer jag väl att göra", sa jag och sen gav de mig ett reklamblad med information om "den största kärlek som någonsin visats" och sen tackade de för sig. Så var det med det. Redigerad 20 mars, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2008 Det där var en intressant frågeställning. Jag tror en mer insatt kreationist skulle förklara parasiters existens med att de utgör föda för andra organismer och vad gäller de organismer vars "ENDA" syfte är att leva på andra organismer handlar det om populationskontroll. Man kan lika gärna fråga sig varför det finns sjukdomar eller varför lejonen äter zebrorna. (Me not krezjoonist btw plz) Utgör föda? En parasit som t.ex binnikemask utnyttjar ju människor genom att leva i tarmsystemet. Där utgör den ingen föda för något annat. Jag frågade henne också varför Gud skapade virus, om han nu är den enda som kan skapa liv. Virus orsakar ju bara sjukdomar och där finns också många som är inriktade på att smitta människor. Fick aldrig svar på det heller. Synd att hon aldrig ringde mer efter det, var ju kul tyckte jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 21 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2008 Nej, tror inte på nån gud o är inte kristen, är inte äns med i chöchkan Att tro på gud är ungefär samma sak som att tro på påskharen(enligt mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2008 (redigerad) Tydligen så har VenomFangX blivit bannad från YouTube för "hate speech", mot islam i det här fallet. Bra då han kanske lär sig en läxa angående sin egen arrogans, men kasst ur den synpunkten att muslimer har ett sådant inflytande över YouTube. Speciellt då muslimer är mycket intoleranta mot kritik mot deras religion. EDIT: Tydligen var han bannad, men fick sin kanal återställd. Thunderf00t (skaparen av "Why do people laught at creationists"- serien) har gjort ett par filmer angående förhållandet mellan religion och yttrandefrihet. Helklart sevärda... [youtube-old]dXUtHtZTXnI[/youtube-old] [youtube-old]UnC7Nwqw5Dg[/youtube-old] Fler filmer angående ämnet av samma person... [youtube-old]Tf5YEx0d_Hk[/youtube-old] [youtube-old]Fo1AQ5SQ7Hs[/youtube-old] Redigerad 24 mars, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts