Eudoros Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Eftersom jag inte riktigt ser Ateism som en tro. Ateism säger bara att en person inte tror på en/flera gud(ar). Mja, nog för ateismen är sekulär, men det är nog ändå upp till den enskilde ateisten att klargöra vilken typ av ateism som han/hon själv omfattar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Jag har ingen tro - Eftersom jag inte riktigt ser Ateism som en tro. Ateism säger bara att en person inte tror på en/flera gud(ar). En ateist tror inte på någon av alla gudar. En troende tror inte på någon av alla gudar, förutom 1. Ganska snarlikt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 (redigerad) Inte riktigt. T: Nej, nej, nej. Ok? Utveckla gärna! R2D2: Joo, men det är ändå väldigt stor skillnad. Redigerad 14 februari, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 1. Nej. 2. Ingen. 3. Inte anonym. Ateism ftw. Gud (speciellt den kristna) motsäger dessutom sig själv i sin definition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 ...i sin definition. ...som är vilken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 ...som är vilken? Typ: Gud är allsmäktig, Gud är allvetande, allälskande osv. Det är väl så dom definierar den kristna guden iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 1. Nej. 2. Ingen tro. 3. Nej. Varför? Cogito, ergo sum. Därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Vote: Osäker/Kanske Kristendomen, Nej Tillhör ju de kristna men tror inte riktigt på bibeln. Vet inte riktigt vad jag tror, hoppas snarare... Spelar ingen roll vart jag hamnar när jag dörr, bara jag hamnar någonstanns. Jag menar, hur illa kan det bli, kan ju inte dö igen precis... Nej du kanske inte kan dö igen. Men du kan lida som fan i all evighet. (Om man tror på helvete och paradis då alltså). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 (redigerad) http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager Atheist Wager: You should live your life and try to make the world a better place for your being in it, whether or not you believe in God. If there is no God, you have lost nothing and will be remembered fondly by those you left behind. If there is a benevolent God, he may judge you on your merits coupled with your commitments, and not just on whether or not you believed in him. Redigerad 15 februari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Nej jag tror inte på gud, skiter i all religion och jag är inte anonym. Var den enda i min klass som inte konfirmerade sig i 8an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag är kristen (följer inte religionen som en riktigt troende) Och jag tror på gud, spöken o UFO. Snabbt svarat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag skulle vilja veta lite mer om vad forumets troende har för argument för guds/en övre makts existens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag skulle vilja veta lite mer om vad forumets troende har för argument för guds/en övre makts existens. Finns många, många diskussioner om ämnet redan. Officer_Hernandez och Xeoge har lagt fram sina argument i tidigare trådar. Sök, sök! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Finns många, många diskussioner om ämnet redan. Officer_Hernandez och Xeoge har lagt fram sina argument i tidigare trådar. Sök, sök! Men det är väl förbövelen denna tråd vi disskuterar i nu, va? VA?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Men det är väl förbövelen denna tråd vi disskuterar i nu, va? VA?! Nej, NEJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Nej, NEJ! Xeoge var en manipulativ jude... Det är inte värt att dra upp hans åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 VenomFangX förklarar varför människor var större innan guds flodvåg... [youtube-old]36Ga-nMcCVo[/youtube-old] Henkibojj...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 1:Nej 2:Ingen tro 3:Nej Tror inte på nån gud och har inte gjort det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 1. Osäker, finns inte direkt några bevis, men inga motbevis heller så det får vara kvar på 50/50 2. Religion.. Hmm... New Age? Kanske.. Men satanism är en liten liten släkting till det så ja valde det. 3. Icke anonym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Xeoge var en manipulativ jude... Det är inte värt att dra upp hans åsikter. Xogede hette kristknullarn väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts