Xazzi Skrivet 12 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2008 (redigerad) Hej. Fick idag en plattskärm från morsans gamla dator. Scaleoview c17-3 är modellen(Tillverkare: Fujitsu Siemens) ~ dock märkte jag också att de har högtalare. Men har ingen aning om hur jag ska få igång dem. Någon som har tips? Kollat igenom inställningar men där står det inget om några högtalare till datorn utan bara mitt headset. Någon som kan hjälpa mig? Drivrutiner är en sak också, laddade ner ett pack idag från deras hemsida men fick bara "Adjustment Programm" som är för att anpassa skärmen.. Någon som kan hjälpa mig? Btw. Här är skärmen i helhet : http://www.ciao.co.uk/Fujitsu_Siemens_SCAL..._C17_3__5744990 Redigerad 12 februari, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2008 Kopplat in högtalarkabel mellan skärmen och datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 12 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2008 (redigerad) Blev jävligt osäker nu. Finns 2 "Tomma" hål på baksidan, DVI-d och LINE-IN..Någon som har något med ljudet att göra? Jobbigt om morsan slarvat bort en kabel! :/ -> Måste dra sova, jobbig dag imorn. Men om det nu är så att det fattas en kabel, lust hjälpa mig hitta en som passar till skärmen, alltså en Line-in kabel eller en Dvi-d kabel från någon nätbutik eller Teknikmagasinet/expert? : ) Vore shysst, natti natti Redigerad 12 februari, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2008 På den platt-skärmen jag hade så fanns det "vanligt" bildskärmsuttag, DVI, och ljud. Använde en vanlig 3.5mm-kabel från skärmen til ljuduttaget på datorn. Fungerade bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Det står på ciao, Expansion / connectivity Interfaces: 1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15) 1 x audio line-in - mini-phone stereo 3.5 mm Då måste nog Line-In vara ljudet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Line in är ljudet. Koppla sladd mellan datorns högtalaruttag och line in på skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Med andra ord en 3.5mm H/H eller en dubbel HANE som sagt. Det kanske du får köpa själv do.c Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 13 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Något ställe och rekomendera för att köpa en sladd dårå? Ingen vidare på koppling tbh ;/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Något ställe och rekomendera för att köpa en sladd dårå? Ingen vidare på koppling tbh ;/ http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=14388589 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 13 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Shyst, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts