Jump to content

Hur många gånger har du varit med i media?

kicken
 Share

Hur många ggr har du varit med i.....  

68 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Well, detta är bara av ren nyfikenhet jag gör denna undersökning. Det är inte meningen att det ska vara en kukmätartråd eller skryttråd som "AH JAG HAR VARIT MED 112 gånger, slå det ni!", så jag ber er att inte göra tråden till en sådan tråd.

Så, frågan är som sagt hur många gånger ni varit med i tidningar, radio(ingen poll) och tv. Berätta gärna varför och hur och var. Posta en bild från en tidning eller länka till en internetsida som Aftonbladet eller DN där dom intervjuerat, tagit bild eller skrivit om dig. Sedan så hoppas jag ni förstår att jag inte menar att om ni varit med på en bild som omfattar 10/20/100 mer andra personer så räknar jag inte det som just ni varit med. Ah, svårförklarat men ni förstår.

Jag själv har varit med i lokaltidningen många gånger på bild, men i text ett mindre antal gånger.

På bild har jag varit med 4 gånger och i text 3 gånger. Då det skrivits mest om mig var när vi började första klass år 96 eller 97 (minns inte) då dom tillägnade halva artikeln åt mig där dom intervjuade mig och skrev hur prydligt klädd jag var.

Andra gånger har varit i syfte med skolan förutom en gång då jag kom med på en bild där reportern skrev något i liknande stil: "Alla gäster uppskattade inte den jättefina dansen" och så tog han en bild på mig där jag var hur deppig som helst.

På lokal-tv eller regional-tv har jag varit med en gång då jag medverkade i ett 800-meters lopp då Stefan Holm besökte oss på någon idrottsdag.

På nationell tv har jag varit med i en nyhetssändning och en sorts "Uppdrag Granskning". I nyhetssändningen intervjuerade dom mig om en festival jag befann mig på. Minns inte mycket då jag var 10-11 år. I det andra tv-programmet så granskade dom skolmaten i våran kommun (som tydligen var den bästa över hela landet) och då kom jag med på så vis att dom filmade mig hela vägen när jag tog min matbricka och mat och gick och satte mig .

Kommer försöka hitta tidningen som jag var med i när jag började första klass och ta ett kort, men så länge så får ni berätta! :w000t:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Jag har varit i media många gånger då min mamma var gravid med mig. :w000t:

Annars har jag varit med i några tidningar: Metro, Forskning&Framsteg, Dagens Nyheter (2 gånger) och någon lokal tidning. Blev intervjuad i DN angående några småsaker men första gången fanns det ett helt mittuppslag som handlade om mig. Det reportaget handlade om mina föräldrars ångest inför att få barn. Kul läsning, verkligen.

Har varit med i Aktuellt två gånger också.. hm .. det var nog allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som bildobjekt en gång, då jag övade marimba inför Kulturskolans Dag. Sedan skriver jag också för lokaltidningen, så mitt namn har förekommit många gånger, och en liten bild med mitt ansikte likaså! Och när det var Guinness Rekord-dag i Stockholm för ~10 år sedan var jag åskådare, och då var TV4 där. Men jag var bara en åskådare, och hela klippet visades snabbspolat i kvällsnyheterna. Men under fyra-fem bildrutor kunde jag stolt säga "Såg ni det där blå-gröna suddet som svishade förbi? Det var jag!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit i media många gånger då min mamma var gravid med mig. :w000t:

Annars har jag varit med i några tidningar: Metro, Forskning&Framsteg, Dagens Nyheter (2 gånger) och någon lokal tidning. Blev intervjuad i DN angående några småsaker men första gången fanns det ett helt mittuppslag som handlade om mig. Det reportaget handlade om mina föräldrars ångest inför att få barn. Kul läsning, verkligen.

Har varit med i Aktuellt två gånger också.. hm .. det var nog allt.

Intressant. Du vet inte om det finns en nätupplaga av den artikeln i DN? :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde egentligen inte dom flesta ha varit med i lokaltidningen då dem föddes? Eller har inte alla tidningar en spalt med nyfödda?

V: 1+

V: 1+

V: Aldrig

Födsel + smth else

Någon Tom Titsföreställningblabla så hoppade jag väl omkring framför kameran. Och så ställde dom väl någon fråga om hur jag tyckte det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den lokala tidningen var jag med som dagisunge, tydligen. Det ska finnas ett urklipp, men jag orkar inte leta.

Jag har varit med i SVT's Nordnytt två gånger, båda gångerna gick jag i 7:an.

Första gången var klassen på studiebesök i Jokkmokk, och jag + några kamratos var ute och promenerade. Utan att veta om det, blev vi filmade. Inslaget handlade om typ Jokkmokk i allmänhet, så vi hade ingenting med innehållet att göra.

Andra gången gjorde Nordnytt reportage om (kritiken mot) skolmaten. Jag spelade rundpingis i inslaget.

Jag blev utslagen inför hela Norrbotten.

:w000t:

I nationell tv har jag nog inte varit med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5+ Lokala tidningen har jag varit med i ett antal gånger, både från fotbollen och annat. Senast var när jag och en polare varit och badat och påväg hem stoppades av några och fick svara på nån fråga om skolidrotten. I somras var det, efter badet ... tur att man får vara med itidningen när man är 'som snyggast'. :lol:

1 Min mellanstadieskola skulle stängas ner och Smålandsnytt var där och filmade. Vi stog i bakgrunden när någon blev intervjuad. Höh.

0Ingen as far as I know.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor