iweX Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Newtons fjärde lag är ju inte så spec långt namn, Fast låter mer som en låt. Nattklubb låter inte som ett artist namn men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 "Newtons fjärde" är isåfall mer klatschigt som bandnamn! 'Eureka!' skulle också kunna funka. Eller när man ändå är inne på fysikspåret - 'The Leptons', 'The Quarks', 'Heisenberg, schmeisenberg!', 'The Schrödinger Cats', eller... Ja, jag vet inte. Jag bara spånar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Här är några andra jag har spånat på. - Astrophysical - Astrophysics - The Breakfast Club - Avant Club Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Finns många kända band med längre namn än det där. Death Cab For Cutie Panic! At The Disco Tihi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Finns många kända band med längre namn än det där. Death Cab For Cutie Panic! At The Disco Tihi Tja, vi flesta brukar gå efter musiken och inte längden på namnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Finns många kända band med längre namn än det där. Death Cab For Cutie Panic! At The Disco Tihi The Presidents of the United States of America Clap Your Hands Say Yeah ...And You Will Know Us By the Trail of Dead Bring Me the Fucking Riot ... Man Det sistnämnda är typ det tuffaste bandnamnet i mannaminne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 The Neutrons Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 The Neutrons http://www.myspace.com/neutrons Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Här är några andra jag har spånat på. - Astrophysical - Astrophysics - The Breakfast Club - Avant Club Astrophysical låter faktist ganska fränt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Känns aningen konstigt att många av era förslag är i plural när han ska ha ett artistnamn till bara sig själv. Eller har jag missat någonting? Var det ett helt band? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Känns aningen konstigt att många av era förslag är i plural när han ska ha ett artistnamn till bara sig själv. Eller har jag missat någonting? Var det ett helt band? Sånt där bryr ju artister och band inte sig om. The Streets och Hästpojken är exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Sånt där bryr ju artister och band inte sig om. The Streets och Hästpojken är exempel.Det tänkte jag aldrig ens på. Men jag tänkte att det lät mer rätt med att ha ett namn som inte var i plural. Tycker det är en aning komiskt att ha ett artistnamn i plural och sedan vara just ensam. Ah, well. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Det tänkte jag aldrig ens på. Men jag tänkte att det lät mer rätt med att ha ett namn som inte var i plural. Tycker det är en aning komiskt att ha ett artistnamn i plural och sedan vara just ensam. Ah, well. Haha, ja, lite mobbat kan det ju verka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 11 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Tja, vi flesta brukar gå efter musiken och inte längden på namnet. Fan snackar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Fan snackar du om? Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Tja, vi flesta brukar gå efter musiken och inte längden på namnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 (redigerad) Förlåt för dubbelpost. Vad sägs om dessa? - Phat Junkie - Phat Roots - Nanotechnology Här är några ord som man kan använda för att kombinera olika artistnamn. Återkommer när jag kommer på fler. PhatReactorJunkieDaftRootsZeroNoisePhreak Redigerad 12 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 http://img258.imageshack.us/img258/4714/bunburyel1.th.png The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. http://www.myspace.com/thebunburys Vem spelar trummor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Vem spelar trummor? Jag.. För övrigt har vi precis fixat egen replokal med sköna soffor och ett kylskåp och grejor. Dålig sak är att jag måste köpa ett trumset nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Jag.. För övrigt har vi precis fixat egen replokal med sköna soffor och ett kylskåp och grejor. Dålig sak är att jag måste köpa ett trumset nu. då kommer de lite nytt snart alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 12 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Jag.. För övrigt har vi precis fixat egen replokal med sköna soffor och ett kylskåp och grejor. Dålig sak är att jag måste köpa ett trumset nu. Köp Pearl! Och om du inte köper pearl, köp tama. Allt annat är skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts