iweX Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 (redigerad) Vad menas med det där? Att den "skrobblas" dvs att 50 gånger har låten spelas http://www.last.fm/music/Hugo+Ivarsson Redigerad 23 april, 2008 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Att den "skrobblas" dvs att 50 gånger har låten spelas http://www.last.fm/music/Hugo+Ivarsson Att alla hans låtar har skrobblats 50 gånger. Om han nu inte bara har en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Jag och en väninna har format den häftiga duon Fittsapht och hade vårt första 'livegig' i en park igår. En kille trodde jag var Björn Rosenströms barn och jag tar det som en positiv recension. Får se om jag lyckas spela in några låtar vi har skrivit. Genrén kallas 'bitterpop' (istället frö britpop, ni fattar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 http://img258.imageshack.us/img258/4714/bunburyel1.th.png The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. http://www.myspace.com/thebunburys Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 http://img258.imageshack.us/img258/4714/bunburyel1.th.png The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. http://www.myspace.com/thebunburys Varför är volymen på låtarna så låg ? Skön musik, men höj volymen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Varför är volymen på låtarna så låg ? Skön musik, men höj volymen! Du får höja till max på myspace och på datorn. Det är rätt lågt, tyvärr. Men jag får upp rätt bra volym här hemma i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 http://img258.imageshack.us/img258/4714/bunburyel1.th.png The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. http://www.myspace.com/thebunburys Good job! Nu är det bara att vänta på att skivkontraktet droppar in. Det skulle vara intressant att få läsa lyrics btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Kanske ska posta detta här istället... Jag rotade bland gamla filer och hittade en låt som jag och en kompis spelade in när vi var 11-12 bast. Vi gjorde allt på ett försök så det må låta hur dåligt som helst, men jag blir extremt nostalgisk. Laddar upp det här mest som en kul grej. Beware miditrummorna! Till mästerverket... (Varning! Allt är ruskigt otight, och slutet hör inte till låten) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 (redigerad) Förlåt för att jag drar upp tråden, men det är så att jag är ett litet dilemma. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp. Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. EDIT: "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn. Redigerad 6 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 Förlåt för att jag drar upp tråden, men det är så att jag är ett litet dilemma. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp. Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. EDIT: "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn. Vad spelar du för musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 Vad spelar du för musik? Hip-Hop/Electro-House Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 Tux what about TRÄKUBB? :D:D:D:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Haha, nu råkade jag hitta dig på Flashback, Tux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 (redigerad) Haha, nu råkade jag hitta dig på Flashback, Tux. Haha, jag är desperat jag måste ju fråga på flera ställen Här är några jag har funderat på , men jag är dock inte så nöjda med dem. - Kartongen - Alkemisten - Newtons fjärde lag - Newtons electrolagar Dålig fantasi, jag vet. Jag är ett Naturfreak, så det första jag gör är att gå in på Wikipedia och börja söka på fysik. Redigerad 7 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Haha, jag är desperat jag måste ju fråga på flera ställen Här är några jag har funderat på , men jag är dock inte så nöjda med dem. - Kartongen - Alkemisten - Newtons fjärde lag - Newtons electrolagar Dålig fantasi, jag vet. Jag är ett Naturfreak, så det första jag gör är att gå in på Wikipedia och börja söka på fysik. Av de där var Alkemisten bäst. Det är en bra bok också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 "Newtons fjärde lag" låter häftigt! Fast kanske främst som låtnamn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 "Newtons fjärde lag" låter häftigt! Fast kanske främst som låtnamn.. Sant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 "Newtons fjärde lag" är ju fetast! Förövrigt tycker jag personligen att man inte ska fråga folk om tips på namn till sitt band/artistnamn. Då blir det inte personligt om nån annan kommer på det åt en. -Hur kommer det sig att du valde det namnet? -Nä en kille på GTAsajtens forum kom på det åt mig.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 (redigerad) Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Fan, jag kan inte bestämma mig om jag ska ha ett engelskt eller svenskt artistnamn. De jobbiga med ett svenskt artistnamn är väl att ÅÄÖ kan förekomma, vilket inte är så passande. Nytt förslag. Vad sägs om The Breakfast Club eller Nattklubben (Alternativ Nattklubb)? Redigerad 10 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Fan, jag kan inte bestämma mig om jag ska ha ett engelskt eller svenskt artistnamn. De jobbiga med ett svenskt artistnamn är väl att ÅÄÖ kan förekomma, vilket inte är så passande. Nytt förslag. Vad sägs om The Breakfast Club eller Nattklubben (Alternativ Nattklubb)? Tores Tanga Trosor? låter maskulint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts