okka Skrivet 18 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2011 Som helhet är det fruktansvärt dåligt, skamligt dåligt. Men det vet du nog Håller faktiskt inte med. Det är kreativitet och fylla utan att vara musiker. Det är perfektion! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 29 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=sTrlp1yBFS0 Ny cover uppe! Låten heter Hate Crew Deathroll med Children of bodom! Inte den bästa kamera använd och jag gjorde fel vid solot men wtf, det funkade xD Titta gärna och lägg en kommentar! Enjoy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 1 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2011 Jag och en polare snickrade ihop en låt om höstdepression. Det är han som rappar som ni nog förstår, en poplåt med inslag av rap. Typ. Lyssna! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 9 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2012 Om någon bryr sig så har jag pillrat ihop en ny låt. Handlar väll om olycklig kärlek som alla annan musik i världen! Min länk 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 Finns det nåt bra forum för musiker/band i Göteborg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 22 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2012 Ny låt ute, en liten remix på "Ride" med Ciara och Ludacris. Behövde släppa något innan skivan kommer ut så en liten remix vore väl perfekt? Hoppas ni gillar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Våran första spelning igår. Askul var det! Jag på trummor btw. Hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2012 Våran första spelning igår. Askul var det! Jag på trummor btw. Hehe. http://www.youtube.c...h?v=977ZSfSShfM ... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 27 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2012 ... Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 februari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2012 Våran första spelning igår. Askul var det! Jag på trummor btw. Hehe. Jag ska inte gå på dig för hårt nu, för det leder ingen vart. För det första vill ja ge ur tumme upp för engagemanget! Gött att ni fixat backdrop och skriver egna låtar! All kreativitet är bra! Dock tycker jag det låter sådär om jag ska vara ärlig. Sångaren låter rätt surt och låtstrukturen känns...skum. Sen känns det som att dom två herrarna i förgrunden tar sig själva på allt för stort allvar. Beter sig lite som 80-talets glamrockare. Får dock ge dig tumme upp för galant trumspel! Tycker ni det är kul att spela ska ni självklart fortsätta och strunta i vad andra tycker 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2012 Jag ska inte gå på dig för hårt nu, för det leder ingen vart. För det första vill ja ge ur tumme upp för engagemanget! Gött att ni fixat backdrop och skriver egna låtar! All kreativitet är bra! Dock tycker jag det låter sådär om jag ska vara ärlig. Sångaren låter rätt surt och låtstrukturen känns...skum. Sen känns det som att dom två herrarna i förgrunden tar sig själva på allt för stort allvar. Beter sig lite som 80-talets glamrockare. Får dock ge dig tumme upp för galant trumspel! Tycker ni det är kul att spela ska ni självklart fortsätta och strunta i vad andra tycker Det var som sagt våran första spelning. Alla var lite småberusade osv Men vi spelar ju endast för att ha kul, inte för att låta perfekt eller så. Jag brukar själv klaga på sångaren, för han är ju fan halvt tondöv. Men här var han också förkyld, så han kunde inte ta höga toner. De flesta som var där och kollade tyckte det lät bra iaf, och flera av banden som spelade efter så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2012 Kom och kika! Betyder världen!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2012 Här är ett smakprov på den skiva vi ska spela in med min orkester. Inspelningen är från en vanlig repetition så folk är inte absolut spiksäkra på det som spelas, men det är en bra demo! Saxofon rusar lite men jag tycker mitt trumspel är helt okej trots det (Jag är inte helt säker på hur det är med rättigheter med inspelningar, STIM och andra saker för våra copyrightvillkor, så sprid den inte. Videon är uppsatt som privat och icke-sökbar ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 (redigerad) Här är ett smakprov på den skiva vi ska spela in med min orkester. Inspelningen är från en vanlig repetition så folk är inte absolut spiksäkra på det som spelas, men det är en bra demo! Saxofon rusar lite men jag tycker mitt trumspel är helt okej trots det (Jag är inte helt säker på hur det är med rättigheter med inspelningar, STIM och andra saker för våra copyrightvillkor, så sprid den inte. Videon är uppsatt som privat och icke-sökbar ) Låter riktigt bra! Vad för mick använde ni när ni spelade in? När vi har försökt spela in våra storbandsrep så låter allt bara kaos. Här är ett klipp när vi spelar med mitt gamla storband på Stockholms Konserthus april 2010! (jag på bas) Redigerad 14 mars, 2012 av comfy 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Låter riktigt bra! Vad för mick använde ni när ni spelade in? När vi har försökt spela in våra storbandsrep så låter allt bara kaos. Här är ett klipp när vi spelar med mitt gamla storband på Stockholms Konserthus april 2010! (jag på bas) Spelade inte du i Kill The Parish? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Spelade inte du i Kill The Parish? Nej vi la oss på is för ett tag sen. Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus. Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence. Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! Kommer bli köttigt som satan! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Nej vi la oss på is för ett tag sen. Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus. Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence. Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! Kommer bli köttigt som satan! Grymt mannen! Ska kolla in ditt nya band! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Vet inte om jag nämnt det här på forumet ännu (hittar inget om det här i tråden i alla fall), och har jag nämnt det så ber jag om ursäkt för att jag gör om det, men jag släppte för ett tag sen en kort låt som nu på senare tid har fått uppmärksamhet av bland andra Pato Pooh, Gameboii (som producerat åt bland andra Pato och Adam Tensta), Shy One, Madd Maxxx, Houman Sebghati och Henry Bowers. Som sagt, har jag nämnt den tidigare så ber jag om ursäkt, annars: Here you go! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 19 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2012 Nej vi la oss på is för ett tag sen. Båda gitarristerna har börjat spela med Skitarg, våran trummis har börjat i Sterbhaus. Själv har jag börjat med ett relativt nytt band som heter In Reverence. Vi ska in i studion i slutet av mars och spela in en riktigt fet EP! Kommer bli köttigt som satan! Jävlar, det låter ruskigt bra!!! Ni besitter ett fantastiskt härligt sound och jag är mäkta imponerad! Finns det någon möjlighet att få läsa texterna på de låtar som ligger uppe på Myspace? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 20 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2012 Jävlar, det låter ruskigt bra!!! Ni besitter ett fantastiskt härligt sound och jag är mäkta imponerad! Finns det någon möjlighet att få läsa texterna på de låtar som ligger uppe på Myspace? Tackar! Riktigt kul att höra! Vi har några texter på våran Facebook http://www.facebook.com/inreverence/notes Men vi lär lägga till fler texter när vi har spelat in EP'n. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts