Tux Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 (redigerad) Har massor av skit på datorn som måste bort. Hittade den här som jag gjorde för ett tag sen, hade lite tråkigt så varför inte skämta till det lite http://www.youtube.com/watch?v=OGvBRC9Y8Zw Redigerad 10 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Se i HD... http://www.youtube.com/watch?v=Sy1Ibr1v3oE (Gjorde låten för någon timme sen, kände att jag ville göra något kul med både Notorious och 2Pacs röst ) Redigerad 10 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspx Riktigt awesome, grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 19 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2009 En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspx Grattis till er Själv är min brors broder en av ägarna till Playdio Radio så jag har nu fixat en bra plats att spela in på Men jag behöver beats så om någon har några att ge bort så tar jag gärna emot, min musik finns att lyssna på här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Köpte en midikeyboard nyligen, och jag undrar om det finns någon enkelt program till datorn för att bara spela med? Dvs. något man kan starta, och spela på keyboarden som om det vore en synth. Tills jag skaffar typ Cubase. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Köpte en midikeyboard nyligen, och jag undrar om det finns någon enkelt program till datorn för att bara spela med? Dvs. något man kan starta, och spela på keyboarden som om det vore en synth. Tills jag skaffar typ Cubase. Fruityloops Studio och en VSTi - Nexus, Rapture, z3ta+, Vanguard m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2009 Sitter just nu med FL studio och håller på med en låt men fort ja har listat ut hur det funkar och när jag är klar så lovar ja att ladda upp låten här så ska ni få höra. Tänk också på att detta är första gången jag använder FL studio så förvänta er inte nåt stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2009 En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspx Skicka den till Herr MusikDirekt-dommare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Skicka den till Herr MusikDirekt-dommare! Haha, det vore något. Nej, jag får allt ta och briljera med den här recensionen istället för ett pris i Musse D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Jag har börjat lite smått att göra lite musik, typ. På http://myspace.com/oklokast har jag laddat upp det enda jag vill "briljera" med. Ni får gärna säga vad ni tycker. Hej hej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 Gjorde nyss en kort liten låt! Tog ca 2 timmar att göra. Måste bara be om ursäkt för den dåliga kvaliteten, använder mig av hörlurs mikrofon! Anyways, Download n' Listen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 Gjorde nyss en kort liten låt! Tog ca 2 timmar att göra. Måste bara be om ursäkt för den dåliga kvaliteten, använder mig av hörlurs mikrofon! Anyways, Download n' Listen! Distar som in i hellskotta haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Jag och två klasskamrater jobbade på en elektronisk cover på "Inspector Gadget" i ljudtekniken. Den är långt ifrån klar (efter breaket är allt bara jättetest), men vi orkade aldrig göra klart den och finslipa så den blev perfekt. Så detta förblev egentligen slutprodukten. Introt är mest bara på skoj också, men resten är ganska bra. Jacob spelar: synthesizer Ville: vocals, gitarr Jag (David): vocals, synthesizer, bas, drum machine, mixning. Vi använde oss av Logic Studio 8 och det mesta gjordes på första tagningen. http://ljudsajten.com/upload/files/users/D..._david_demo.mp3 (detta är ju inte egen musik, men den är inspelad och mixad från scratch) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspx Läste inte den förräns nu, men kan inte göra annat än att gratta! Lyssnade även på de två låtarna ni har, fantastiskt(sjukt!) bra! Jag har ju lyssnat på dem förr, men var ett bra tag sedan jag hörde dem! Redigerad 1 augusti, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Har gjort det förut men jag passar på att göra det igen. Vill tipsa om mitt lilla band. Vi spelar bluesrock typ...ganska sköna tycker jag personligen även ifall det inte är riktigt min typ av musik. http://www.myspace.com/theyardfunkers Vi har (som ni nog ser på sidan ) spelning den 15 augusti på Parken nära Avenyn här i Göteborg. Fina grejer, gratis inträde och bar och shit. Kom für fan! We got a harmonica.... Mmm-hmmmm Redigerad 1 augusti, 2009 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 En brittisk musiktidning bad om att få recensera oss. Ur recensionen kan jag plocka citat som "I honestly can't wait for a full release from this band.","I am awake and aware of something unfelt before", och " comforting Post Rock for those moments of pensive loneliness. ". Vi fick 8/10 totalt, och trots allt jag har läst recensionen gång på gång så blir jag nästan tårögd varje gång. Snälla, läs den! Jag är otroligt stolt just nu. http://crumbsinthebutter.art.officelive.com/tfb.aspxHehe. Jag började lyssna på The Fall of Strindberg och tänkte "Det här låter ju faktiskt rätt likt EITS", och så hade ni grapparna bland era influenser. Bra jobbat, gillar! När ni släpper en fullängdare kommer jag vara redo vid download-knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Hehe. Jag började lyssna på The Fall of Strindberg och tänkte "Det här låter ju faktiskt rätt likt EITS", och så hade ni grapparna bland era influenser. Bra jobbat, gillar! När ni släpper en fullängdare kommer jag vara redo vid download-knappen. Tack, tack! EITS är väl våra största influenser även om vi enligt många lyckas skapa vårat egna sound ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Jag och två klasskamrater jobbade på en elektronisk cover på "Inspector Gadget" i ljudtekniken. Den är långt ifrån klar (efter breaket är allt bara jättetest), men vi orkade aldrig göra klart den och finslipa så den blev perfekt. Så detta förblev egentligen slutprodukten. Gillar't, lät proffsigt! Har du några ambitioner på att jobba med sånt? Har gjort det förut men jag passar på att göra det igen. Vill tipsa om mitt lilla band. Vi spelar bluesrock typ...ganska sköna tycker jag personligen även ifall det inte är riktigt min typ av musik. Kul att höra, inte en alltför vanlig musikgenre att tackla, särskilt inte för folk under fyrtio! Men ni gör det riktigt bra, och jag gillar det, trots att även jag inte är en storlyssnare av den typen av bluesfunk. Ni låter väldigt samspelta, och som att ni har kul när ni spelar. Hur gammal är er sångare? Mitt band Komposters spelar med en massa metalband på Harry B. James i Estocolmo måndagen den 17 augusti, bara så ni vet! 40kr inträde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Gillar't, lät proffsigt! Har du några ambitioner på att jobba med sånt? Tack. Egentligen är funk/punk/rock my cup of tea men mixning, vilket övningen med låten var, är någonting jag lägger lika mycket energi i som själva gitarrslingorna. Och det tycker jag är bland det roligaste som finns. Men ja, sådan typ av musik gillar jag, även om jag snarare blir rockstar än "elektronicastar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts