Martin-123 Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Hej. Jag tänkte tipsa om en klasskamrats band, om det är tillåtet Bandet kallar sig för Prevent the Dream och genren de sysslar med kallas tydligen för melodic hardcore. Uppsättning: August - Gitarr Benjii - Throat (<-- klasskamrat) Björn - Bas Caesar - Gitarr & Sång Tobbe - Trummor Jag vet att det inte är de flestat kopp av té här, men efter att ha kallat min klasskamrat för emo i snart två år nu nästan dagligen så tänkte jag att jag kunde göra honom en liten gentjänst. Här på Youtube finns alla deras låtar från deras demo att lyssna på gratis. Ja... det är allt jag vet om kisarna. Låter som Silverstein! Gillar egentligen inte genren, men det här gick att lyssna på! Axel, Komposters är så grymt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Axel, Komposters är så grymt bra! Men wow, tack! Ny låt uppe förresten, "Tjugofyratimmarssak - unplugged" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Mitt band spelade i Växjö i helgen, rättare sagt lite utanför, i Braås. Vi är med i Rockkarusellen, en musiktävling, som Smålands enda indieband bland massa hårdrockare och death metalare. Hursomhelst gick det sådär, vi kan väldigt mycket bättre men vår keyboard lät jättedåligt, sprakade och hade sig, gitarren konstigt, jag var nervös och spelade rätt dåligt på trummorna, både pga nervositeten och att trumpallen var alldeles för låg för mig så jag satt helt skevt. Efter spelningen fick vi omdömet fantastiskt låtmaterial och underbar sångerska, men att vi behövde repa lite mer. Jag håller med dem. Känns dock hyfsat bra inför de två återstående deltävlingarna, gör vi bättre ifrån oss där kan det nog gå vägen. Här är i alla fall de två låtar som vi gjorde bra: Sebastian och En rullstolsbunden man [youtube-old]WAxOisDJVAM&[/youtube-old] En rullstolsbunden man [youtube-old]8Vtn3Bij7gU&[/youtube-old] Sebastian Redigerad 27 januari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Här är i alla fall de två låtar som vi gjorde bra: Sebastian och En rullstolsbunden man En rullstolsbunden man Sebastian Åh vad bra! Verkligen, hoppas innerligt att ni vinner, och att ni snart spelar in något! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 En rullstolsbunden man Sebastian Det är så fint, så jävla bra. Clean stil och asbra sångerska. Väntar på studiomatrial nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Men wow, tack! Ny låt uppe förresten, "Tjugofyratimmarssak - unplugged" Har ni inga texter till era låtar någonstans? Jag tycker att eran sångare har skön röst, men jag hör verkligen inte vad han sjunger Redigerad 27 januari, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Har ni inga texter till era låtar någonstans? Jag tycker att eran sångare har skön röst, men jag hör verkligen inte vad han sjunger Det kommer, bad honom precis skriva ned texterna! (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Åh vad bra! Verkligen, hoppas innerligt att ni vinner, och att ni snart spelar in något! Det är så fint, så jävla bra. Clean stil och asbra sångerska. Väntar på studiomatrial nu! Tusen tack, det värmer verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Det kommer, bad honom precis skriva ned texterna! (: Härligt! Är det bara jag som hör ganska otydligt? (Med andra ord: borde jag höra vad han sjunger?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Härligt! Är det bara jag som hör ganska otydligt? (Med andra ord: borde jag höra vad han sjunger?) Nja, eller borde och borde - om det är någon tröst visste inte jag vad han sjöng i någon versrad fram till häromdagen. Första versen i "I huvudet på Christer Pettersson" till exempel: Mina tankar är som en irrande myrstack Sanningen är dold bakom äcklig smuts Dylan eller mannen som sitter där o röker Kan inte låta bli o undra vad de söker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 Slängde ihop en ny demo till bandet idag. Colorblind heter den, check it out! http://www.myspace.com/jerksandhimself Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 (redigerad) Gjorde den här lilla "akustiska" versionen av Jordin Sparks 'No Air' ikväll , Jordin Sparks - No Air feat. Chris Brown (Piano Version) Inte jättemycket variationer, finns fortfarande vissa saker som måste putsas. Redigerad 31 januari, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Tipsar om brorsans musik här jag! Han kallar sig Niklas J, och just börjat skapa Hardstyle. Finns inte så mycket mer att säga! Så in på hans myspace och lyssna! Hans Myspace finns här! Redigerad 4 februari, 2009 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Leta upp bandet Ät Spik på My Space. En kompis storebrorsas band, bästa låten är nog "Gitarguden Kenneth". Gitarrguden Kennet han var typ runt 17 år Han lira på sin gitarr Play på bärs 'n' rock 'n' roll Men Gitarrguden Kenneth har ett fett problem Han har inga strängar på sina gitarr Ren poesi. Tydligen skriven efter att dom mötte ett fyllo som hette Kenneth utanför replokalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Hej. Här är en liten truddelutt på 57 sekunder som jag har gjort. Är det någonting att ha eller ska jag lägga ner mina musikdrömmar? 5g Dagens triviala fakta: Jag är jättedålig på att hitta sidor som man kan ladda upp filer på som faktiskt fortfarande är uppe. Megaupload fick mitt Internet att hänga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Hej. Här är en liten truddelutt på 57 sekunder som jag har gjort. Är det någonting att ha eller ska jag lägga ner mina musikdrömmar? 5g Dagens triviala fakta: Jag är jättedålig på att hitta sidor som man kan ladda upp filer på som faktiskt fortfarande är uppe. Megaupload fick mitt Internet att hänga sig. Det var en aning repititvt. Vad har du spelat in det med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Kanske helt fel tråd, men jag söker någon som gör beats. Skulle behöva ett lugnt med instrument, inte bara bas. Som jag skrivit tidigare så finns min MySpace här. Hör gärna av er om ni är intresserade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Det var en aning repititvt. Vad har du spelat in det med?Hej. FL Studios. MVH Mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Nu är det ju inte jag som har gjort den här låten. Men min kompis som har gjort den vill att jag ska sprida hans musik vidare, så jag tänkte att jag kunde posta den här. http://www.speedyshare.com/439804318.html Vill ni se mer av hans musik så hittar ni det på hans bilddagbok ----> http://SimpStyle.bilddagboken.se Redigerad 15 februari, 2009 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Nu är det ju inte jag som har gjort den här låten. Men min kompis som har gjort den vill att jag ska sprida hans musik vidare, så jag tänkte att jag kunde posta den här. http://www.speedyshare.com/439804318.html Vill ni se mar av hans musik så hittar ni det på hans bilddagbok ----> http://SimpStyle.bilddagboken.se Se mer av hans musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts