Jump to content

Nytt Headset

Boomer
 Share

Recommended Posts

Lånar tråden lite. Jag vill ha ett USB-headset till min PS3, eftersom behovet börjar tränga sig på mer och mer. Problemet är att jag inte vill punga ut 500 spänn för att ha en mick jag bara kommer använda till att skrika "täck mig!", typ :)

Kvaliteten behöver inte vara bättre än att ljudet duger och att headsetet inte går sönder bara för att man tog på/av sig det lite våldsamt. Detta headset motsvarar väl de kraven på ett ungefär, men har ni nåt billigt och bra ni kan rekommendera? Gärna ännu billigare än 250 spänn... :D

USB är ett krav iaf. Bluetooth vore nice men prisklassen ligger ju på 500+.

Hur ska du använda den? Bara som mick eller både mick och ljud.

Har hört att Detta ska vara bra.

Om det inte hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska du använda den? Bara som mick eller både mick och ljud.

Har hört att Detta ska vara bra.

Om det inte hjälpte.

Tack för tipset, men jag skaffade det USB-headset utan vibration jag frågade om, för jag räknade inte med att det fanns några bra ("bygellurar").

Headsetfunktionen till PS3 var mycket sämre än jag trodde. Jag trodde att man skulle kunna lyssna på musik och sånt genom headset, det kunde man inte. När man spelar verkar det inte som att man kan få spelljudet i lurarna heller, men man kan välja ifall andras mickar ska låta i lurarna eller teven. Nackdelen med att få andras mickljud in i mina lurar är att jag inte kan reglera hur högt det ska låta, alltså är det hela tiden på smärtnivån så jag får hänga dem runt nacken istället. Den volymkontroll som hänger på sladden verkar inte funka utan drivrutiner, alltså kommer jag inte kunna reglera ljudnivån om jag inte kör på PC. :naughty:

Skit. Det värsta är att (nästan) alla problem inte beror på mitt köp utan att det är Sony som klantat sig igen. Hoppas de fixar det samtidigt som Ingame-XMB eller nån annan FW-update. :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor