Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Halloj kära Gtasajtare. Som några av er redan vet så gick en väldigt bra vän till mig bort för ca 8 månader sedan, mitt fina Kossart H50. Nu är jag ute efter ett nytt headset, hade först tänkt beställa ett likadant Kossart H50 från Datorbutiken då det var den enda respektabla butik som fortfarande hade kvar dom i sortimentet. Men när jag väl fick mina pengar så var dom borta. Så nu undrar jag om det finns något headset i samma ljudklass som Kossart H50 för samma peng, det vill säga ca 500kr. Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Nu vet jag inte hur pass bra H50 är, men har haft mitt Creative HS900 sen i somras och är sjukt nöjd, även några kompisar som använder det headsetet och har inte hört något klagomål från någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag säger nog icemat siberia. Fast det verkar som en del kan ha problem med dem, men mitt funkar skit fint.. Känns knappt att man har det på huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag säger nog icemat siberia. Fast det verkar som en del kan ha problem med dem, men mitt funkar skit fint.. Känns knappt att man har det på huvudet Har två polare som har Icemat Siberia, deras micar låter skitrisigt på vent :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Har två polare som har Icemat Siberia, deras micar låter skitrisigt på vent :/ Blah. Min låter helt normalt, ingen har sagt något till mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag säger nog icemat siberia. Fast det verkar som en del kan ha problem med dem, men mitt funkar skit fint.. Känns knappt att man har det på huvudet Är det dessa du syftar på? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=60 Nu vet jag inte hur pass bra H50 är, men har haft mitt Creative HS900 sen i somras och är sjukt nöjd, även några kompisar som använder det headsetet och har inte hört något klagomål från någon. Ser intressanta ut. Fast det känns nästan som att dom är alldeles för billiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Är det dessa du syftar på? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=60 Japp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 (redigerad) Är det dessa du syftar på? <a href="http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=60" target="_blank">http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=60</a> Ser intressanta ut. Fast det känns nästan som att dom är alldeles för billiga. De flesta affärer säljer ju dem för runt 500, vilket är den prisklassen du frågade efter? På Webhallen var de ju iofs rätt billiga, men jag tycker absolut inte att de känns "billiga" utan de känns verkligen kvalitativa. http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1749 Godfather: Betyder inte att de inte låter skit för det Alltså, man hör ju vad de säger bra och så, men om de håller in sin push-to-talk utan att säga nåt så hör man verkligen rätt stor skillnad mot när någon av kompisarna med HS900 eller Koss SB45 gör det. Redigerad 10 februari, 2008 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Om FZ säger att dom är bra, så är dom väl bra. 5/5 Dessutom, mycket imponerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Har åxå ett Icemat, sjukt nöjd, bra mic också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Har kollat mycket på Creative HS900 och jämfört det med Kossart H50. Dom är väldigt lika. Men frågan är om jag inte ska ta och lägga några extra lappar på ett H50 ändå nu när jag fått mitt PSP sålt. Annars beställer jag fråm JME och beställer ett par Skatez till musen samtidigt. Men h50 kommer alltid att ligga i mitt hjärta. RIP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Att en "äldre" produkt är billig säger iofs inte så värst mycket, ps2 är billigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 (redigerad) Att en "äldre" produkt är billig säger iofs inte så värst mycket, ps2 är billigt.. h50 är äldre. förövrigt så är PS2 skit. Redigerad 10 februari, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 h50 är äldre. förövrigt så är PS2 skit. Puss på dig, du vilsne själ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Puss på dig, du vilsne själ! Puss på dig också. -- Men som sagt, med lite mer pengar i fickan nu så bör jag kanske satsa på något bättre headset? Lite mer kosing att spendera alltså. Några idéer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Puss på dig också. -- Men som sagt, med lite mer pengar i fickan nu så bör jag kanske satsa på något bättre headset? Lite mer kosing att spendera alltså. Några idéer? Själv har jag Plantronics Audio 370. Jag kan verkligen, verkligen rekomendera det headsetet. Riktigt bra ljud (kanske lite låg bas, men det går att åtgärda). Ett litet extra plus i kanten är att det är "djupa" lurar, så öronbrosket inte kan klibba fast i headsetet (som det gör med t.ex. Creative HS600. OM man nu skulle ha utstående öron så finns det ändå en mjuk liten kudde i varje lur. Rekomenderas varmt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Själv har jag Plantronics Audio 370. Jag kan verkligen, verkligen rekomendera det headsetet. Riktigt bra ljud (kanske lite låg bas, men det går att åtgärda). Ett litet extra plus i kanten är att det är "djupa" lurar, så öronbrosket inte kan klibba fast i headsetet (som det gör med t.ex. Creative HS600. OM man nu skulle ha utstående öron så finns det ändå en mjuk liten kudde i varje lur. Rekomenderas varmt! Har ett par HS600 och har haft dom ett ganska bra tag. Dock aldrig använt dom så aktivt eftersom att dom är så pass obekväma. Inte för att jag har utstående öron eller något sånt, utan efter dryga kvarten trycker det mot både öron och uppe på huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Har ett par HS600 och har haft dom ett ganska bra tag. Dock aldrig använt dom så aktivt eftersom att dom är så pass obekväma. Inte för att jag har utstående öron eller något sånt, utan efter dryga kvarten trycker det mot både öron och uppe på huvudet. Precis Det var det jag menade. Det undviker man med Plantronics Audio 370. Gotta love it Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Har faktiskt redan beställt ett par HS900 nu. Var ganska bråttom med ett nytt då man börjat spela CS igen. Ett måste ju, tack ändå. Tack alla för era tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 Lånar tråden lite. Jag vill ha ett USB-headset till min PS3, eftersom behovet börjar tränga sig på mer och mer. Problemet är att jag inte vill punga ut 500 spänn för att ha en mick jag bara kommer använda till att skrika "täck mig!", typ Kvaliteten behöver inte vara bättre än att ljudet duger och att headsetet inte går sönder bara för att man tog på/av sig det lite våldsamt. Detta headset motsvarar väl de kraven på ett ungefär, men har ni nåt billigt och bra ni kan rekommendera? Gärna ännu billigare än 250 spänn... USB är ett krav iaf. Bluetooth vore nice men prisklassen ligger ju på 500+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts