VickeX Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 (redigerad) Jag drar nu igång ännu en upplaga av GTASajtens egna sångtävling; GTASajten Song Contest Bra att veta / Regler: Tema: Filmmusik. Ja, ni har nu chansen att sjunga en låt från någon utav era favoritfilmer. Varje låt ska sjungas av en person var och låten måste vara minst en minut lång. Ni har tills 8:onde mars på er att anmäla er och skicka in eran låt (via msn: Vicke-X-@hotmail.com), då pollen kommer upp på kvällen den 8:onde mars. Anmälda: VickeX Kicken Qouad Godfather Weener Kebab Boomer Tweak ***** ***** ***** ***** ***** PS; Credits till Boomer för idén till temat! Redigerad 25 februari, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Anmäler mig. Men 8:e mars redan :/ Aja, får väl hitta på någonting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Anmäler mig. Men 8:e mars redan :/ Aja, får väl hitta på någonting. Trevligt! Ni har trots allt en månad på er, och dem flesta har väl sportlov nu snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Jag är på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Jag är på! Du är på. Jag tror att Boomer ville köra duett med, vem det nu var igen. Men jag tycker att det känns ojämt. Alla ska ha likadana möjligheter. Och det blir inte riktigt samma omständigheter för dem som då får köra tillsammans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Skulle i framtiden vilja se en duettävling, med temat 'kärlek'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Du är på. Jag tror att Boomer ville köra duett med, vem det nu var igen. Men jag tycker att det känns ojämt. Alla ska ha likadana möjligheter. Och det blir inte riktigt samma omständigheter för dem som då får köra tillsammans. Tycker det borde vara valfritt att delta som duett eller som enskild - då både duett och var person för sig har både för och nackdelar, och de väger upp relativt bra i slutändad, tycker jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 OHJA! Jag ska sjunga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Räknas låtar som är med i filmer? Typ 'Pixies - Where is my mind?' från slutet av Fight Club. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Sign me up! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Räknas låtar som är med i filmer? Typ 'Pixies - Where is my mind?' från slutet av Fight Club. Vad skulle filmmusik annars vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Kan bli intressant med solotävling.. Jag är självklart med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Jag är med, fast jag vill helst sjunga med Eudoros. btw, Tack för att du tog min idée till vad tävlingen skulle handla om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Tycker det borde vara valfritt att delta som duett eller som enskild - då både duett och var person för sig har både för och nackdelar, och de väger upp relativt bra i slutändad, tycker jag iaf. Jag tror ändå att sjunga i duett har en liten fördel. OHJA! Jag ska sjunga! Homer Jay Simpson Räknas låtar som är med i filmer? Typ 'Pixies - Where is my mind?' från slutet av Fight Club. Ja, självklart. Vad annars? Musik som är med i soundtracket till filmen. Kan ju vara musikaler också, eller "Can you feel the love tonight" från Lejonkungen. Sign me up! Grr! Kan bli intressant med solotävling.. Jag är självklart med. Trevligt. Jag är med, fast jag vill helst sjunga med Eudoros. btw, Tack för att du tog min idée till vad tävlingen skulle handla om. Du är på, och som jag... inte sagt (eller har jag?); tyvärr. Inga problem, tycker själv att det var en bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Vet redan vilken låt jag ska ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Vet redan vilken låt jag ska ta. Tydligen Boomer också. Finns ganska många filmlåtar, så jag får tänka lite till. Om olika personer tar samma låt så gör det ju självklart ingenting, det blir ju bara olika tolkningar. Man skulle i framtida tävlingar även kunna ta en och samma låt, som anmälda personer får göra om hur dom vill, så länge det framgår att det är samma låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Tydligen Boomer också. Finns ganska många filmlåtar, så jag får tänka lite till. Om olika personer tar samma låt så gör det ju självklart ingenting, det blir ju bara olika tolkningar. Man skulle i framtida tävlingar även kunna ta en och samma låt, som anmälda personer får göra om hur dom vill, så länge det framgår att det är samma låt. Låter som en jävligt bra ide! Jag längtar redan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2008 Vad skulle filmmusik annars vara? Musikallåtar, Låtar som är specialgjorde till filmen osv. Grejen är ju att man kan sjunga ungefär hälften av världens låtar då väldigt många har används i minst en film, och då förstår jag inte riktigt meningen med att det måste vara just 'filmmusik' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2008 Musikallåtar, Låtar som är specialgjorde till filmen osv. Grejen är ju att man kan sjunga ungefär hälften av världens låtar då väldigt många har används i minst en film, och då förstår jag inte riktigt meningen med att det måste vara just 'filmmusik' Om du tror att ungefär hälften av alla låtar som gjorts är med i filmer har du nog lite fel är jag rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2008 (redigerad) Om du tror att ungefär hälften av alla låtar som gjorts är med i filmer har du nog lite fel är jag rädd. Ja. Tänk dig Rocky - Eye of the tiger, Titanic - Your heart must go on (eller vad den heter). Lite sådant. Finns ju fullt av känd filmmusik. När pollen kommer upp så ska jag skriva från vilken film eran låt kommer ifrån, så om ni när ni skickar låten till mig (via msn) så får ni skriva från vilken film den är ifrån. Edit: Kom på en viktig sak (även om jag inte tror att ni skulle "göra det"). Låtarna måste komma från spelfilmer. Musikaler eller vanliga filmer. Inte dokumentärer som t.ex "The Life of Beatles" Redigerad 9 februari, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts