Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så. Nu är väl testperioden med rekryteringsmail över och vad kan man förmoda?

Om jag räknat rätt och om alla har varit aktiva har hela 280 försändelser skickats ut. Det är rätt så imponernade actually.

Men ja, jag har då inte sett en ökad population. Visserligen blev det 11(?) nya invånare på lördagen eller söndagen, men många av dessa var antagligen fakeaccounts eller nya inaktiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag räknat rätt och om alla har varit aktiva har hela 280 försändelser skickats ut. Det är rätt så imponernade actually.

Men ja, jag har då inte sett en ökad population. Visserligen blev det 11(?) nya invånare på lördagen eller söndagen, men många av dessa var antagligen fakeaccounts eller nya inaktiva.

Om det resulterar i fler invånare tror jag att det dröjer ett tag. Jag tror inte att alla köper första bästa biljett och sticker direkt, vi kan fortfarande hoppas.

Jag skickade alldeles nyss iväg mina sista mail förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, bra jobbat. Ni får gärna fortsätta skicka rekryteringsmail (eller på egen hand kontakta folk i andra länder) om ni vill, men nu är det inte längre något krav. Vad gäller resultatet bör vi dock vänta till slutet av veckan innan vi drar någon slutsats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag nämnt i tidigare poster går det inte att ha två matföretag i Indien just nu, det håller inte.

Jag har kollat runt på olika länder och de enda man egentligen kan exportera till med en chans till inkomst är Argentina eller Schweiz. Jag skulle gärna testa att börja sälja maten (den Indian Food AB producerar) i Argentina, men det kostar trots allt hela 25 guld för en exportlicens. Jag har själv bara 10, och får inga fler invites verkar det som. Finns det guld Indien skulle kunna bidra med, Umberto?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm... Jag kan ge statsbidrag till att köpa exportlicenser men jag vet inte om mat är värt att exportera eftersom alla länder redan producerar det och höjer tullarna till 99% om någon utomstående försöker komma in på deras marknad. :)

Jo, det är sant. Jag tror på Argentina dock, ska försöka skaffa fram guld på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pico, säljer du någonting med ditt företag? Jag menar, det är väl inte allt för många som köper moving tickets?

Alla tickets jag lagt ut på marknaden har sålt slut, så någon måste det vara som köper dem.

Dessutom hoppas jag att handeln börjar blomstra när det avslöjas vad som mer är användbart med dem, som Umberto pratat om ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är sant. Jag tror på Argentina dock, ska försöka skaffa fram guld på annat sätt.

Jag kollade upp Argentina och du har ju rätt, de verkar vara en bra exportmarknad eftersom de inte har omfattande inhemsk produktion. Jag skänker 10 guld till dig så att ND Indian Food kan börja exportera.

Godspeed!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla tickets jag lagt ut på marknaden har sålt slut, så någon måste det vara som köper dem.

Dessutom hoppas jag att handeln börjar blomstra när det avslöjas vad som mer är användbart med dem, som Umberto pratat om ett par gånger.

Vad ligger biljetterna på för pris?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade upp Argentina och du har ju rätt, de verkar vara en bra exportmarknad eftersom de inte har omfattande inhemsk produktion. Jag skänker 10 guld till dig så att ND Indian Food kan börja exportera.

Godspeed!

Tack så mycket! Om jag väl får fler invites lovar jag att skänka guld tillbaka, även om exportchansningen blir lyckad eller ej.

Jag behöver nu 5 guld till, kan troligen låna av någon av mina anställda eller växla åt mig lite guld.

EDIT:

Någon som kan låna ut/sälja 5 guld?

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, härligt. Trodde verkligen inte att efterfrågan på moving tickets var så hög. Härligt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor