Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

Borde vi inte ha ett indiskt vapenförtag? Nu finns det ju bara ungerska vapen på marknaden. Umberto, du är ändå president, kanske kan du få ett special price på Indian Attack? Eller hur ska det annars lösas? 40 gold krävs för att starta ett nytt och det tror jag ingen här besitter och eftersom vi inte får nya invites lär det bli grymt svårt att skaffa fram...

Mjo, jag kan ju ta ett snack med Robs - han talar väl svenska?

Annars tror jag att vi lätt kunde samla ihop 40 guld om vi verkligen ville men problemet är att vi troligtvis får svårt att enas om exakt vem som skall driva företaget.

Vad vi egentligen behöver är ett sjukhus. Men 2000 units för ett är så jävla lamt. det är 10 hus, och inga har höga skills i det så 60 dagar för ett sjukhus är självmord för personen som skapar företaget.

Jag har fått anbud från Iran och Sverige om att importera sjukhus - svenskarna erbjuder dyra Q3-sjukhus och iraniern säljer Q1-sjukhus men han vill att vi betalar exportlicensen. :)

Eftersom jag inte är borgmästare förstår jag inte riktigt hur det här med sjukhusinköp går till och hur den funktionen ser ut. Har ni någon regionalkassa ni betalar sjukhusen med eller? Isf hur mycket pengar/guld har ni i den?

Haha. Jag brukar vara sen med allt. Ja.

Tror jag frågat redan, men ingen vet när betan går bort? Admin har inte gett oss ett datum för det?

När betan går bort, kommer alla användare nollställas? Har svårt att tro det, men då en vän tog upp det ämnet är det bäst att jag frågar efter.

Betan kommer nog att vara kvar ett bra tag till - de planerar ju att införa en hel del nya funktioner och spelet är fortfarande ganska buggigt så.

Som jag har fattat det så är sjukhus bara bra för att öka wellness, precis som gifts fast man ger det till sig själv. Har jag fel?

Mja, sjukhusen är ju väldigt bra att ha när det blir krig och folk såras - då ger de en effektivare wellnessboost än presenter.

-------

Statistiken visar att vi fick 12 nya invånare idag, men det låter naturligtvis för osannolikt för att vara sant och eftersom dessa "nya" varken syns i partier eller på arbetsmarknaden (eller har ni anställt dem?) verkar det som att några tröga jälvar sitter och fuskinvitar igen. (w00t)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har fått anbud från Iran och Sverige om att importera sjukhus - svenskarna erbjuder dyra Q3-sjukhus och iraniern säljer Q1-sjukhus men han vill att vi betalar exportlicensen. :)

Eftersom jag inte är borgmästare förstår jag inte riktigt hur det här med sjukhusinköp går till och hur den funktionen ser ut. Har ni någon regionalkassa ni betalar sjukhusen med eller? Isf hur mycket pengar/guld har ni i den?

I Ranchi har vi 15.00 INR. That's it.

OMG! Tyska företaget health food shop Ltd. måste seriöst ut ur Indien. Dem säljer Q3 mat för 2.30 INR. Finns det ingen export-skatt eller?

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Ranchi har vi 15.00 INR. That's it.

OMG! Tyska företaget health food shop Ltd. måste seriöst ut ur Indien. Dem säljer Q3 mat för 2.30 INR. Finns det ingen export-skatt eller?

Hmm. 15 INR.. :) Det är exakt därför ni borgmästare inte skall hålla på och tävla med varandra om vem som har lägst skatter.

Tweak och eXotic, hur mycket pengar har ni i Jaipur och Calcutta? Hur mycket är ni beredda att betala för ett Q1-sjukhus?

Vad gäller det tyska företaget ligger importskatten på mat redan på 99% så det är inte mycket vi kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. 15 INR.. :D Det är exakt därför ni borgmästare inte skall hålla på och tävla med varandra om vem som har lägst skatter.

Tweak och eXotic, hur mycket pengar har ni i Jaipur och Calcutta? Hur mycket är ni beredda att betala för ett Q1-sjukhus?

Jag har 10 INR. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EmelieWests - 5% wellness - Moving (Dör snart, Inaktiv)

addepladde - 51% wellness - Food

Me0w - 55% wellness - Food

Dinoush - 40% wellness - Food (Jobbar inom Gifts)

Artroxa - 35% wellness - Food (Dör snart, Inaktiv)

BenitoMussolini - 20% wellness - Food (Dör snart, Inaktiv)

bawo_gitu - 11% wellness - Food (Dör snart, Inaktiv)

drakfanskap - 5% wellness - Food (Dör snart, Inaktiv)

BushMan - 5% wellness - Weapons (Dör snart, Inaktiv)

kojahag - 51% wellness - Housing

Saleen - 3% wellness - Housing (Dör snart, Inaktiv)

Marky - 63% wellness - Housing (Slutat)

VinnieVinnie - 82% wellness - Housing (Slutat)

Illuminati - 89% wellness - Housing

Skotten - 9% wellness - Hospitals (Dör snart, Inaktiv)

Suresh - 23% wellness - Hospitals (Dör snart, Inaktiv)

javolskij - 51% wellness - Gifts

Jag har redan erbjudit Illuminati och kojahag jobb inom HH.

Nu vill jag se att Tweak anställer me0w och addepladde, och Shantaram anställer Javolskij.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som har koll på om vi har invånare som handlar av dem? Ingen från GTAsajten lär väl göra det, hoppas jag.

Om de säljer mycket borde vi absolut försöka uppmana folk till att sluta köpa av dem. Hittills idag har Indian Foods AB bara lyckats sälja 10 food, alltså har vi producerat mycket mer än vad vi lyckats sälja och dagens utgifter (lönerna) överstiger just nu inkomsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt har jag två invites kvar, ännu...

Jag har 4.

Umbertan, får man fråga varför ännu en resignment?

Business. :D

Jag rejoinar imorgon.

---

Btw varför betala 48 gold för Robs fabrik när vi kan starta en egen för 40? Robs fabrik är ju bara Q1. :)

Vad kostar det att uppgradera en fabrik till Q2? Vad kostar en exportlicens?

------

@Rekryterare: Kom ihåg att skicka 10 PM! :(

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag se att Tweak anställer me0w och addepladde, och Shantaram anställer Javolskij.

Jag skickade ut förfrågan så fort han la ut sitt CV samt slumpmässigt till några andra men ingen har dykt upp på jobbet. Jag har tre anställda och om jag har tur så jobbar någon av dessa varje dag. Men det räcker iaf nu när jag säljer gifts i den här takten, har alltid ungeför 20 st på lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack gode gud. Äntligen har admin svarat ang. mina 15 borttappade guld. Hade knappt några förhoppningar kvar. Hoppas han kan se till att jag får tillbaka dom nu. Har bett honom hur vänligt som helst.

--

Skickar rekryteringsmailen lite senare idag. Kom ihåg att ni andra också ska skicka! :teehee:

.--

Btw. Elections day, missade det nästan. Glöm inte att rösta på umberto! Visserligen kommer han vinna ändå, men röster behövs!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostar det att uppgradera en fabrik till Q2? Vad kostar en exportlicens?

??

Det är ju olika skatt för företag i olika områden av Indien. Räknas Indian Food AB till Hyderabad, eftersom jag bor där, eller räknas företaget till staden det skapades i (isf, vilken är det?)?

Ingen aning faktiskt. :P

Btw. Elections day, missade det nästan. Glöm inte att rösta på umberto! Visserligen kommer han vinna ändå, men röster behövs!

Heh - det är lite Sovjetunionen över det här valet - t.o.m. folk som själva kandiderar har röstat på mig. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor