Kebab Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Välkommen. Vill undersöka hur mycket en nyanställd med 1.00 i skill producerar, kommer att justera din lön därefter. EDIT: I och med att mitt företag gör Q2 mat kan jag tydligen inte ta in arbetare med så låg skill, sorry. Detta var inget bra alls faktiskt. För att folk ska utvecklas inom food måste de alltså arbeta inom Tweaks företag. Det finns inga möjligheter för mig att anställa nybörjare. Jag kan byta företag. Duger 2.80 i food skill? Vi måste göra något åt det här, att ha två matföretag håller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Jag kan byta företag. Duger 2.80 i food skill? Vi måste göra något åt det här, att ha två matföretag håller inte. Det duger helt klart, men som sagt behövs en bra lösning på det här. Jag skulle vilja höra hur Tweak ser på saken. Det går att ha två matfabriker, men det känns inte som att mycket mer mat behöver produceras i nuläget. Men förhoppningsvis skaffar vi ju fler invånare snart, i samband med rekryteringsarbetet. EDIT: Lyckad export skulle ju lösa så mycket, men det känns inte som att många länder välkomnar utomstående företag (jag menar, varför skulle de vara annorlunda än oss?) Redigerad 5 mars, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Det duger helt klart, men som sagt behövs en bra lösning på det här. Jag skulle vilja höra hur Tweak ser på saken. Det går att ha två matfabriker, men det känns inte som att mycket mer mat behöver produceras i nuläget. Men förhoppningsvis skaffar vi ju fler invånare snart, i samband med rekryteringsarbetet. Då säger jag upp mig, då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Då säger jag upp mig, då? För mig går det bra. EDIT: Hur mycket har du i lön just nu förresten? Redigerad 5 mars, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 För mig går det bra. EDIT: Hur mycket har du i lön just nu förresten? 3 INR per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 3 INR per dag. Jag är villig att ge dig 4 INR. Sen vet jag faktiskt inte om jag kan ta in många fler arbetare, för då skulle vi producera mer än tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Ajdå. Detta var minsann dåligt ja, speciellt när du inte har så mycket pengar eller arbetare. Det som vi isåfall får göra är väl att föra över alla arbetare som har över 2 i skill till dig och Tweak får börja rekrytera nya arbetare till honom istället. Låter det bra? Andra länder har s.k. utbildningsfabriker där arbetare med låga skills kan arbeta för att höja sina skills, istället för att ha ett fåtal högavlönade arbetare med höga skills använder utbildningsfabrikerna sig av många lågskillade med låga löner - ca 1-3 INR. Jag föreslår att att ND blir Indiens utbildningsfabrik, på så vis kan vi samtidigt minska arbetslösheten - ett dåligt betalt jobb är ju bättre än inget jobb alls. På tal om det måste jag starkt kritisera företagsägare för att ni låter så många gå arbetslösa. Erbjud dem åtminstone jobb för 1 INR ffs! Vi kan inte börja ta in nytt folk till landet om de inte har möjligheter att få jobb asap. Och som sagt: Nyanställningar bör gå före löneförhöjningar atm. ______________________ SWE Qouad + någon ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ yo.yo NOR+FIN Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Andra länder har s.k. utbildningsfabriker där arbetare med låga skills kan arbeta för att höja sina skills, istället för att ha ett fåtal högavlönade arbetare med höga skills använder utbildningsfabrikerna sig av många lågskillade med låga löner - ca 1-3 INR. Jag föreslår att att ND blir Indiens utbildningsfabrik, på så vis kan vi samtidigt minska arbetslösheten - ett dåligt betalt jobb är ju bättre än inget jobb alls. På tal om det måste jag starkt kritisera företagsägare för att ni låter så många gå arbetslösa. Erbjud dem åtminstone jobb för 1 INR ffs! Vi kan inte börja ta in nytt folk till landet om de inte har möjligheter att få jobb asap. Och som sagt: Nyanställningar bör gå före löneförhöjningar atm. ______________________ SWE Qouad + någon ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ yo.yo NOR+FIN Umberto Jag håller med, så många som möjligt bör anställas. Även om inte alla kan tjäna jättemycket får de iaf en chans att utvecklas, för att sedan tjäna mera. Just nu är det många som helt och hållet hamnar utanför. Det här med utvecklingsfabriker är intressant, men jag ställer mig fortfarande lite frågande. Om det ska funka måste jag kanske bidra med pengar till ND's lönebetalningar, eftersom jag gissar att folk i första hand kommer att köpa mat från min fabrik. Men jag skulle kunna tänka mig ett sådant system, alltså att hjälpa ND med att betala ut lön om det skulle krisa, om arbetare med hög skill förlyttas till Indian Food samtidigt som ND tar in nuvarande arbetslösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Jag är villig att ge dig 4 INR. Sen vet jag faktiskt inte om jag kan ta in många fler arbetare, för då skulle vi producera mer än tillräckligt. Jag har nu sagt upp mig från New Delhicious (INGET AVGÅNGSVEDERLAG?! ) och lagt upp mitt CV. Redigerad 5 mars, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Samma här. Anställ Kebab (Fruktsund) och mig dirr Låter bra. Tweak, börja anställa alla du ser som har sin CV ute. Oavsett vem. Så att ingen går arbetslös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Har nu gett er jobberbjudanden. Förresten, gjorde precis en artikel i min tidning (http://www.erepublik.com/article-121041.html) där jag skrev om en namntävling. Efter bara nån minut får jag det första förslaget, av en snubbe från Rumänien. Redigerad 5 mars, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 @Umberto: Jag funderar på att gå med i din lilla rekryterings-grej, men vad ska jag egentligen göra i så fall? Får jag ett X antal medlemmar som jag ska skriva det där meddelandet till? Eller ska jag skriva till varenda en i hela landet? Räta ut frågetecknen (?). *uppmärksamhet plz* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 *uppmärksamhet plz* Oj. Men jag svarade ju på dina frågor i mitt svar till mongo och kicken. Du skriver att du "funderar på" att gå med i rekryteringskampanjen och därför har jag inte placerat dig på "listan". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Oj. Men jag svarade ju på dina frågor i mitt svar till mongo och kicken. Du skriver att du "funderar på" att gå med i rekryteringskampanjen och därför har jag inte placerat dig på "listan". Oh, där ser man. Kände mig bara lite dissad ett tag. Men skriv upp mig för bövelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Oh, där ser man. Kände mig bara lite dissad ett tag. Men skriv upp mig för bövelen. Roger that. Du får hjälpa Qouad med Sverige. SWE Qouad, oskarofrya ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ yo.yo NOR+FIN Umberto En plats kvar då. Rumänien+Turkiet! Redigerad 5 mars, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Andra länder har s.k. utbildningsfabriker där arbetare med låga skills kan arbeta för att höja sina skills, istället för att ha ett fåtal högavlönade arbetare med höga skills använder utbildningsfabrikerna sig av många lågskillade med låga löner - ca 1-3 INR. Jag föreslår att att ND blir Indiens utbildningsfabrik, på så vis kan vi samtidigt minska arbetslösheten - ett dåligt betalt jobb är ju bättre än inget jobb alls. På tal om det måste jag starkt kritisera företagsägare för att ni låter så många gå arbetslösa. Erbjud dem åtminstone jobb för 1 INR ffs! Vi kan inte börja ta in nytt folk till landet om de inte har möjligheter att få jobb asap. Och som sagt: Nyanställningar bör gå före löneförhöjningar atm. 21 personer söker jobb. Minst 10 av dessa är inaktiva och kommer snart att dö (ligger runt 20% wellness och sänks för var dag). Av dom 11 resterande personer så söker 10 jobb inom food, 1 inom housing. Jag har skickat erbjudande till han som söker inom Housing, men Tweak borde iaf skicka en förfrågan till alla dessa som söker till Food. Har dom 1.0 i skill så ge dom helt enkelt 1 INR i lön. Dom kommer nappa för att få en inkomst. Jag själv kollar CV varje dag, men det är i princip aldrig någon som vill jobba inom Housing. F.ö. funderar jag på om någon kan göra ett snabbt byte åt mig. Behöver dock Tweaks tillåtelse för detta. Jag säljer ut HH för 1 INR som någon köper. Tweak anställer mig för slavlön(1 INR), personen som köpte HH säljer tillbaka för 1 INR. Detta är enda sättet för företagare att kunna ha ett jobb utöver sitt egna företag. Detta är förstås något ni andra företagare också kan använda er av. Jag har plats för er och kan ställa upp med hållning av företag medans ni blir anställda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 F.ö. funderar jag på om någon kan göra ett snabbt byte åt mig. Behöver dock Tweaks tillåtelse för detta. Jag säljer ut HH för 1 INR som någon köper. Tweak anställer mig för slavlön(1 INR), personen som köpte HH säljer tillbaka för 1 INR. Detta är enda sättet för företagare att kunna ha ett jobb utöver sitt egna företag. Detta är förstås något ni andra företagare också kan använda er av. Jag har plats för er och kan ställa upp med hållning av företag medans ni blir anställda. Du kan göra som du föreslår, men det kan vara lite knepigt. Det tog timmar innan Rogerpontares företag uppdaterades efter att han gjort ändringen (eller gjorde han kanske något fel, men det har jag inte hört något om). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Tackle, kan jag få börja jobba på ditt företag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) hur får man mer wellness? vad är det för skillnad mellan de olika kvaliteterna i food? jag har två invites kvar om någon är intresserad... Redigerad 6 mars, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Tackle, kan jag få börja jobba på ditt företag? Jag vet egentligen inte om jag kan ta in fler nu. Jag vill gärna se hur mycket mat som produceras och hur mycket vi säljer i snitt per dag. Jag kan meddela dig lite senare om det går bra, efter att fredag har passerat kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts