Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag hjälper gärna till, kan ta vilket land som hellst. Okej, tack. Då får du ta Spanien. Jag uppdaterar mitt tidigare inlägg. Don't start yet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 hur funkar semester funktionen? får man fortfarande lön fast 50% mindre eller vad det är..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Glöm det jag skrev tidigare! Nu är mitt internet i funktion igen. Har dock ett projektarbete som ska vara inne om två dagar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Husets pris låg precis på gränsen, 3.53 INR kvar nu edit: Min lön får du inte glömma Stell =D Redigerad 5 mars, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag vill ha ett jobb! I vad är lämpligt då? Har skickas cv på food i alla fall Kobbe heter jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag kan tänka mig att ge nya invånare jobb, men inte med speciellt hög lön alls just nu. Hur mycket kan ni tänka er att jobba för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Jag hjälper gärna till Umberto. Spelar ingen roll vilket land. Men hur går jag tillväga sen? Edit: Finns det någon anledning till att köpa Robs vapenföretag? Om det är någon idé så gör jag gärna det. Å andra sidan är det nog bra att jobba på HH med 3.15 i skill. Redigerad 5 mars, 2008 av Always_Mongo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Rogerpontare har valt att lämna över sina företag. Jag är ny ägare av Indian Food AB (söker arbetare, helst de med rutin inom food!), BhubaGifts finns även till salu för den som vill ta över företaget. Gå in på "Companies for sale" om ni är intresserad, dock vet jag inte om det är så lätt att driva ett Gifts-företag just nu. Hur mycket är din toplön? Jag kan få för mig att gå över om den är högre än 4 INR. Men allt beror på. Är det förresten Q2 food eller Q1? Jag är nog en av de högsta food-skillarna på gtasajten, så... POR kicken? Skriv upp mig på Spanien och Portugal! . Men jag har en fråga. För det första, tror du att det militäriska välkomstbrevet är 'bra'. Du nämner att Indien kan bli en av dom första som blir anfallna. Tror du inte det skrämmer bort många, än att få dom att kämpa för Indien? Visserligen så är det just nu kanske på det enda sättet man kan rekrytera hit dom, men ändå. Vidare instruktioner kommer, eller? När vi börjar, hur många brev vi ska skicka ut osv. ? Tack för nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Hur mycket är din toplön? Jag kan få för mig att gå över om den är högre än 4 INR. Men allt beror på. Är det förresten Q2 food eller Q1? Jag är nog en av de högsta food-skillarna på gtasajten, så... Alla hos jobbar för mig får just nu 4 INR, detta för att alla mina anställda producerar just 4 food per dag (tycker jag dock är konstigt, då en har 3.80 i skill och en annan 2.70). De två som finns kvar i företaget sen det leddes av Rogerpontare hade en lön på 3 INR, men jag höjde som sagt den till 4 INR. Just nu kommer ingen att få mer än 4 INR. Jag vet helt enkelt inte hur mycket företaget kommer att tjäna, därför vill jag inte ge högre lön i nuläget. Börjar vi däremot gå i stor vinst kommer (främst) de som jobbat längst få löneförhöjning. Jag har inte ägt företaget i en dag ens, så jag hoppas ni förstår att jag inte har full koll på ekonomin än. T.ex. har vi tydligen inte sålt en enda exportprodukt hittills i mars, så där räknar jag inte med några inkomster. Jag vill även ge nybörjare en chans. Inte med en hög lön till en början, men de får iaf en möjlighet att utvecklas inom yrket. Jag frågar er nya som är intresserade igen, hur "låg" lön kan ni tänka er att jobba för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Alla hos jobbar för mig får just nu 4 INR, detta för att alla mina anställda producerar just 4 food per dag (tycker jag dock är konstigt, då en har 3.80 i skill och en annan 2.70). De två som finns kvar i företaget sen det leddes av Rogerpontare hade en lön på 3 INR, men jag höjde som sagt den till 4 INR. Just nu kommer ingen att få mer än 4 INR. Jag vet helt enkelt inte hur mycket företaget kommer att tjäna, därför vill jag inte ge högre lön i nuläget. Börjar vi däremot gå i stor vinst kommer (främst) de som jobbat längst få löneförhöjning. Jag har inte ägt företaget i en dag ens, så jag hoppas ni förstår att jag inte har full koll på ekonomin än. T.ex. har vi tydligen inte sålt en enda exportprodukt hittills i mars, så där räknar jag inte med några inkomster. Jag vill även ge nybörjare en chans. Inte med en hög lön till en början, men de får iaf en möjlighet att utvecklas inom yrket. Jag frågar er nya som är intresserade igen, hur "låg" lön kan ni tänka er att jobba för? Tackar för svaret. Jag stannar så länge kvar hos Tweak i detta fall. Precis som du säger borde du satsa på att ta in alla nya medlemmar. T.o.m dom som inte är från GTAsajten utan utomstående också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 @Umberto: Jag funderar på att gå med i din lilla rekryterings-grej, men vad ska jag egentligen göra i så fall? Får jag ett X antal medlemmar som jag ska skriva det där meddelandet till? Eller ska jag skriva till varenda en i hela landet? Räta ut frågetecknen (?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag hjälper gärna till Umberto. Spelar ingen roll vilket land. Men hur går jag tillväga sen? Edit: Finns det någon anledning till att köpa Robs vapenföretag? Om det är någon idé så gör jag gärna det. Å andra sidan är det nog bra att jobba på HH med 3.15 i skill. Bra, du får ta Brasilien+Holland. Ni får instruktioner senare när det finns en person/region. I övrigt, läs här under. Skriv upp mig på Spanien och Portugal! . Men jag har en fråga. För det första, tror du att det militäriska välkomstbrevet är 'bra'. Du nämner att Indien kan bli en av dom första som blir anfallna. Tror du inte det skrämmer bort många, än att få dom att kämpa för Indien? Visserligen så är det just nu kanske på det enda sättet man kan rekrytera hit dom, men ändå. Vidare instruktioner kommer, eller? När vi börjar, hur många brev vi ska skicka ut osv. ? Tack för nu iaf. Jag tror det militära brevet är det rätta eftersom vi försöker vända oss till s.k. outsiders, dvs relativt betydelselösa och nyregistrerade (max ca 2 veckor gamla) medlemmar, utan starka kopplingar till något parti och naturligtvis utan företag osv. Målgruppen är alltså personer som tycker att spelet är ganska enformigt just nu med 2 klick/dag och vill ha lite action i tillvaron. Ni får dock gärna komma med egna brevförslag om ni vill. Jag hade tänkt att varje rekryterare skickar 10 PM/dag till personer i målgruppen och vårt mål är att 10% av dem skall välja att flytta till Indien. Vi börjar när vi har rekryterare i alla regioner och jag säger till. INTE före det. Jag skriver upp dig på Spanien och Portugal men det är Portugal som är din huvudregion. _____________________________________ SWE (2 pers) ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ NOR+FIN Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag stället också gärna upp Umberto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag kan tänka mig att ta ett land, spelar ingen roll vilket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Bra, du får ta Brasilien+Holland. Ni får instruktioner senare när det finns en person/region. I övrigt, läs här under. Jag tror det militära brevet är det rätta eftersom vi försöker vända oss till s.k. outsiders, dvs relativt betydelselösa och nyregistrerade (max ca 2 veckor gamla) medlemmar, utan starka kopplingar till något parti och naturligtvis utan företag osv. Målgruppen är alltså personer som tycker att spelet är ganska enformigt just nu med 2 klick/dag och vill ha lite action i tillvaron. Ni får dock gärna komma med egna brevförslag om ni vill. Jag hade tänkt att varje rekryterare skickar 10 PM/dag till personer i målgruppen och vårt mål är att 10% av dem skall välja att flytta till Indien. Vi börjar när vi har rekryterare i alla regioner och jag säger till. INTE före det. Jag skriver upp dig på Spanien och Portugal men det är Portugal som är din huvudregion. _____________________________________ SWE (2 pers) ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ NOR+FIN Umberto Tur att du finns. Du förklarar ju allt så hiskeligt bra, tack för det för nu förstår jag!. I alla fall, såg inte att gizmo redan var på Spanien. Du kan ta bort mig från det om du vill, då jag inte såg honom, men kan även ta det som ett extra ansvar efter Portugal om du så vill. Kan även ta något annat land. Men nu när så många söker behövs det nog inte, då vi kommer få 1 medlem/land. Men det lär behövas mer i de större länderna. Redigerad 5 mars, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Jag stället också gärna upp Umberto. Najs. Du får ta Sverige. Jag kan tänka mig att ta ett land, spelar ingen roll vilket. Right on. Frankrike, Italien och Venezuela. Tur att du finns. Du förklarar ju allt så hiskeligt bra, tack för det för nu förstår jag!. I alla fall, såg inte att gizmo redan var på Spanien. Du kan ta bort mig från det om du vill, då jag inte såg honom, men kan även ta det som ett extra ansvar efter Portugal om du så vill. Kan även ta något annat land. Men nu när så många söker behövs det nog inte, då vi kommer få 1 medlem/land. Men det lär behövas mer i de större länderna. Gee, thanks. Jag tycker du kan vara med på ett hörn i Spanien eftersom Spanien är stort, men koncentrera dig på Portugal som sagt. _____ Vi testar med 10pm/rekryterare/dag under den här veckan och ser vad resultatet blir, sen får vi se. _____ SWE Qouad + någon ESP gizmo91, kicken POR kicken ROM+TUR BRA+NLD Always_Mongo FRA+ITA+VNZ yo.yo NOR+FIN Umberto Redigerad 5 mars, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Jag tror det militära brevet är det rätta eftersom vi försöker vända oss till s.k. outsiders, dvs relativt betydelselösa och nyregistrerade (max ca 2 veckor gamla) medlemmar, utan starka kopplingar till något parti och naturligtvis utan företag osv. Målgruppen är alltså personer som tycker att spelet är ganska enformigt just nu med 2 klick/dag och vill ha lite action i tillvaron. Ni får dock gärna komma med egna brevförslag om ni vill. Pjta. Det här får ni använda hur ni vill. Are you tired of that mud you crawl all along the boot camp? We don't have any mud! Are you tired of the loneliness that your country produces? We sing Kumbaya. Together! Are you tired of that cocky boss of yours? Don't you feel like you just want to give him a good old slap? By moving to India, you can do it - and you won't even feel the consequences! The Indian market is flourishing and now YOU can participate. We got YOU a JOB! We're neighbours with Pakistan and they sure are plotting a war on us! We got YOU an ADVENTURE! Pakistan aren't our only neighbour, of course! There's more to it, we also got loads of cows. We got YOU tons of NEW FRIENDS! And if you're feeling moody, don't worry. We host parties around the clock! We got YOU exciting TEA PARTIES! All the money or the simple life, honey? Choose India today! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Alla hos jobbar för mig får just nu 4 INR, detta för att alla mina anställda producerar just 4 food per dag (tycker jag dock är konstigt, då en har 3.80 i skill och en annan 2.70). De två som finns kvar i företaget sen det leddes av Rogerpontare hade en lön på 3 INR, men jag höjde som sagt den till 4 INR. Just nu kommer ingen att få mer än 4 INR. Jag vet helt enkelt inte hur mycket företaget kommer att tjäna, därför vill jag inte ge högre lön i nuläget. Börjar vi däremot gå i stor vinst kommer (främst) de som jobbat längst få löneförhöjning. Jag har inte ägt företaget i en dag ens, så jag hoppas ni förstår att jag inte har full koll på ekonomin än. T.ex. har vi tydligen inte sålt en enda exportprodukt hittills i mars, så där räknar jag inte med några inkomster. Jag vill även ge nybörjare en chans. Inte med en hög lön till en början, men de får iaf en möjlighet att utvecklas inom yrket. Jag frågar er nya som är intresserade igen, hur "låg" lön kan ni tänka er att jobba för? Bara jag får ett jobb är jag nöjd, spelar inte någon roll vad lönen är... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) Bara jag får ett jobb är jag nöjd, spelar inte någon roll vad lönen är... Välkommen. Vill undersöka hur mycket en nyanställd med 1.00 i skill producerar, kommer att justera din lön därefter. EDIT: I och med att mitt företag gör Q2 mat kan jag tydligen inte ta in arbetare med så låg skill, sorry. Detta var inget bra alls faktiskt. För att folk ska utvecklas inom food måste de alltså arbeta inom Tweaks företag. Det finns inga möjligheter för mig att anställa nybörjare. Redigerad 5 mars, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Välkommen. Vill undersöka hur mycket en nyanställd med 1.00 i skill producerar, kommer att justera din lön därefter. EDIT: I och med att mitt företag gör Q2 mat kan jag tydligen inte ta in arbetare med så låg skill, sorry. Detta var inget bra alls faktiskt. För att folk ska utvecklas inom food måste de alltså arbeta inom Tweaks företag. Det finns inga möjligheter för mig att anställa nybörjare. Ajdå. Detta var minsann dåligt ja, speciellt när du inte har så mycket pengar eller arbetare. Det som vi isåfall får göra är väl att föra över alla arbetare som har över 2 i skill till dig och Tweak får börja rekrytera nya arbetare till honom istället. Låter det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts