Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rogerpontare har valt att lämna över sina företag. Jag är ny ägare av Indian Food AB (söker arbetare, helst de med rutin inom food!), BhubaGifts finns även till salu för den som vill ta över företaget. Gå in på "Companies for sale" om ni är intresserad, dock vet jag inte om det är så lätt att driva ett Gifts-företag just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, modemet knullade i fredags, så har inte haft något nät i ett par dagar.

Ett hus ligger uppe för 170 INR, Xennah är sparkad, har höjt lite löner och dittan o dattan.

Huset måste köpas dito, för jag har bara 18 INR kvar att betala ut i lön.

Tar huset för 170 INR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

uh, skolresa på söndag. Jag kommar inte kunna vara inne på 4 dagar <_<

eller så fixar jag nån som går in varje dag :doh:

arnars...semester? :(

Mmm, det finns ju en holiday-funktion.

---

This just in: Pontare har meddelat att han inte längre har tid att driva sin matfabrik och kommer därför att skänka den till Tackleberry (Willie Bob).

[uNN]

---

20000 INR har bränts och valutakursen ser nu ut så här:

1 INR = 0.13 SEK

1 INR = 0.31 NOK

1 INR = 0.17 IDR

1 INR = 0.16 ESP

Dvs en liten värdeökning. Jag lägger fram ett nytt burn proposal á 35000 INR.

---

Btw. ni ska inte kontakta mig om jobb. StellHell, Pico, Tackleberry & Tweak are your men.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan jag anställer mycket mer folk vill jag gärna ha koll på hur företaget går.

Idag har 16 food tillverkats av 3 anställda. Skulle all den maten bli såld idag får företaget 21,6 INR, men tänk då på att alla anställda ska ha lön också. Dessutom har företaget inte sålt någon mat hittills idag.

Jag vill alltså undersöka hur mycket vi säljer per dag, innan löner höjs och många fler anställs.

Hur mycket är befolkningen (ni) förresten villiga att betala för Q2-food?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rogerpontare har valt att lämna över sina företag. Jag är ny ägare av Indian Food AB (söker arbetare, helst de med rutin inom food!), BhubaGifts finns även till salu för den som vill ta över företaget. Gå in på "Companies for sale" om ni är intresserad, dock vet jag inte om det är så lätt att driva ett Gifts-företag just nu.

Eftersom han hade lagt ut det för 1 INR så slog jag till. Intressant att se hur det här med företagsägande funkar.

Dessutom tog jag ditt jobberbjudande, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan jag anställer mycket mer folk vill jag gärna ha koll på hur företaget går.

Idag har 16 food tillverkats av 3 anställda. Skulle all den maten bli såld idag får företaget 21,6 INR, men tänk då på att alla anställda ska ha lön också. Dessutom har företaget inte sålt någon mat hittills idag.

Jag vill alltså undersöka hur mycket vi säljer per dag, innan löner höjs och många fler anställs.

Hur mycket är befolkningen (ni) förresten villiga att betala för Q2-food?

Jag tycker att ni företagsägare inte skall höja lönerna nu utan istället använda extrapengar till nyanställningar. Dessutom kan vi ha 6 INR som allmänt "lönetak" tills ekonomin kommer igång.

Ca 1.80-2.00 INR är väl lagom för Q2-mat atm. Btw förstår jag inte hur det där tyska företaget klarar av att sälja sin mat så billigt - speciellt med tanke på att vi har 99% importskatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw förstår jag inte hur det där tyska företaget klarar av att sälja sin mat så billigt - speciellt med tanke på att vi har 99% importskatt.

Ja, det verkar underligt.

Det känns inte lönsamt för mig att exportera heller. Indonesien har 75.00% importskatt på food. Jag har ingen chans att göra en förtjänst på exporten, om jag ska kunna konkurrera med landets överiga priser (billigaste maten i Indonesien är 0.50 IDR, dvs. 0.70 INR...).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom han hade lagt ut det för 1 INR så slog jag till. Intressant att se hur det här med företagsägande funkar.

Dessutom tog jag ditt jobberbjudande, tack.

Eftersom Pontare drog med alla pengar så skulle det vara fint om GTAsajtarna började ge lite gifts till varandra. Det ökar wellness för personen i fråga (hmm. kan man inte ge gifts till sig själv?)

Undrar också om jag borde skjuta till egna pengar för att betala de anställda, eller ifall de ska gå utan lön tills det finns pengar i företaget?

Och ja, vi måste få bukt med tyskland. 99,99% tull? Men det måste ju vara ett fel redan som det är! Killen som äger både present4friend och health food är iofs nog svinrik med tanke på att hans företag sitter på flera tusen tyska valutaenheter (vad det nu är).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det verkar underligt.

Det känns inte lönsamt för mig att exportera heller. Indonesien har 75.00% importskatt på food. Jag har ingen chans att göra en förtjänst på exporten, om jag ska kunna konkurrera med landets överiga priser (billigaste maten i Indonesien är 0.50 IDR, dvs. 0.70 INR...).

Hmm. Vi borde investera i en exportlicens till något annat land och det bästa vore då om det är ett land som är under utveckling.

Eftersom Pontare drog med alla pengar så skulle det vara fint om GTAsajtarna började ge lite gifts till varandra. Det ökar wellness för personen i fråga (hmm. kan man inte ge gifts till sig själv?)

Undrar också om jag borde skjuta till egna pengar för att betala de anställda, eller ifall de ska gå utan lön tills det finns pengar i företaget?

Och ja, vi måste få bukt med tyskland. 99,99% tull? Men det måste ju vara ett fel redan som det är!

Troligtvis måste du använda dina egna pengar till en början, såvida inte dina arbetare är beredda att arbeta gratis några dagar.

Angående Tyskland, borde inte en starkare INR leda till att det blir mindre förtjänstfullt för dem att exportera? Uuhhh... 137ez_953343_0.gif137ez_953343_0.gif

---

Nu har jag då skrivit ihop lite propaganda som jag tänkte vi skulle börja skicka till andra länders medborgare så småningom:

Attention! Citizen of [land]!

War is coming and India will probably be one of the first countries to face this new challenge.

Therefore, the Recruitment Agency of The Peoples Army of India is searching all over the world for suitable,

brave and courageous soldiers - such as yourself. This is Your chance to earn ranks, medals and a reputation!

And if the high possibility for military action isn't enough for you, the indian economy is rapidly expanding!

Jobs are readily available and the developing economy means that the nation is ideally suited for starting

new businesses!

So what are you waiting for Soldier?

Buy a moving ticket today and join your future brothers in arms in the foreign legion of the Peoples Army of India!

Dismissed!

Militäriskt ftw.

Men som sagt, jag kommer inte att klara av det här ensam utan behöver er hjälp. Som vi redan har sett behöver Indien redan nu fler invånare - fler invånare leder ju inte enbart till en större arbetskraft och armé utan också till en större marknad, vilket är mycket viktigt för företagen och speciellt för matföretagen. Det här ligger alltså i allas intresse och är helt avgörande för landets framtid.

För att undvika att någon får ett flertal rekryteringsmeddelanden skickade till sig delar vi in oss i regioner. Personligen har jag tänkt ansvara för Norge och Finland.

Frivilliga behövs för att hantera Sverige (eventuellt 2 pers pga landets storlek), Spanien, Portugal (kicken anmälde sig som frivillig och har kontakter där så han är lämpligast), Rumänien+Turkiet, Brasilien+Holland samt Frankrike+Italien+Venezuela.

(BTP kommer givetvis att komma ihåg volontärarbete.)

edit:

SWE

ESP gizmo91

POR kicken?

ROM+TUR

BRA+NLD

FRA+ITA+VNZ

NOR+FIN Umberto

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor